ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور: ۲۵ درصد فضای الکامپ را استارت‌آپ‌ها تشکیل می‌دهند

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در نشست خبری این سازمان در الکامپ اعلام کرد که بخش الکام استارز ۲۵ درصد سطح این نمایشگاه را تشکیل می‌دهد و از مهم‌ترین و پربازدیدترین بخش‌های الکامپ است ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | ۱۴:۲۲

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در نشست خبری این سازمان در الکامپ اعلام کرد که بخش الکام استارز ۲۵ درصد سطح این نمایشگاه را تشکیل می‌دهد و از مهم‌ترین و پربازدیدترین بخش‌های الکامپ است اما قرار نیست که یک بخش جدا باشد چرا که توجیه اقتصادی برای برگزارکنندگان مراسم ندارد. او همچنین اذعان داشت که الکامپ هنوز به استانداردهای یک نمایشگاه بین‌المللی نرسیده ولی تلاش خود را دارند تا به این هدف دست پیدا کنند.

«محمدباقر اثنی عشری» در نشست خبری الکامپ با اشاره به اینکه این سازمان بزرگترین تشکل خصوصی کشور است و بیش از هفده هزار عضو داد، تاکید کرد که در این شرایط اقتصادی نابسامان، نمایشگاه الکامپ امسال بزرگتر از پارسال برگزار شده است:

«علی‌رغم افزایش هزینه‌ها نسبت به سال گذشته و دو تا سه برابری شدن هزینه‌ها، سازمان نضر هزینه های مشارکت را افزایش نداده و هزینه‌ها تقریبا همان تعرفه سال گذشته است.»

او با اعلام اینکه نزدیک به ۲۵ درصد الکامپ را استارت آپ‌ها تشکیل می‌دهند، تاکید کرد که این بخش از بخش‌های پربازدید است. او در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است بخش الکام استارز روزی از الکامپ مجزا شود به دیجیاتو می‌گوید:

«با وجود اینکه این بخش از بخش‌های پربازدید است اما امکان جداسازی آن وجود ندارد. بخش الکام استارز از بخش‌های زیان‌ده نمایشگاه برای ما است و هزینه‌های برگزاری و برپایی سالن آنها از هزینه شرکت‌های بزرگ تامین می‌شود. جدا از بخش‌های هزینه همچنین باید تاکید کنم که استارت آپ‌ها و شرکت‌های بزرگ ICT در کنار هم یک زیست بوم موفق را تشکیل می‌دهند و هر دو اهرم و مکمل یکدیگر هستند. ما دوست داریم از توان‌های شرکت‌های بزرگ برای توسعه شرکت‌های کوچک استفاده کنیم و این کار با جداسازی محقق نخواهد شد.»

«رسول سراییان» دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز نسبت به این پرسش دیجیاتو اینگونه واکنش نشان داد: «ما تا کی باید دیجی کالا یا اسنپ را استارت آپ بدانیم؟ این شرکت‌ها و بسیاری از شرکت‌های دیگر که زمانی استارت آپ‌هایی بودند و یک استند داشتند حالا غرله‌هایی بزرگ دارند. این یک نشانه خوب است و به ما ثابت می‌کند که استارت آپ‌های کوچک در طول این سالها به یک مجموعه بزرگ تبدیل شده‌اند. این یک زنجیره است و زنجیره در کنار یکدیگر درست می‌شود، نباید این اکوسیستم را جزیره جزیره کنیم چرا که راه به جایی نخواهد برد.»

اثنی عشری همچنین در پاسخ به این پرسش دیجیاتو مبنی بر اینکه نمایشگاه الکامپ که پسوند بین‌المللی را در کنار اسم خود به همراه دارد، تا چه حد واقعا بین‌المللی است نیز گفت:

«حقیقت این است که با استانداردهای یک نمایشگاه بین‌المللی فاصله داریم و این به خاطر تحریم‌ها و مشکلات دیگری است که گریبانگیر آن هستیم. با این وجود در نمایشگاه امسال چند وزرای ارتباطات سایر کشورهای منطقه به عنوان مهمان حضور داشتند و چند مهمان بین‌المللی دیگر را نیز خواهیم داشت. نگاه ما بیشتر نگاه صادراتی است و دوست داریم در الکامپ بازدیدکنندگان خارجی و صادرات محصول داشته باشیم که در نمایشگاه امسال کم کم به این نتایج خواهیم رسید.»

او با اشاره به این موضوع که بعد از سال ۱۳۶۰ دیگر هیچ کمپانی بزرگ آی‌تی در کشور نبود، تاکید کرد که این مساله قبل و بعد از برجام وجود داشته و مشکلی بوده که همیشه گریبانگیر کشور بوده: «صنعت ICT ما در همه بخش‌ها به جز سخت‌افزار توسط خود ایرانیان توسعه پیدا کرده است.»

نمایشگاه الکامپ امسال از ۲۷ الی ۳۱ تیرماه در محل دائمی نمایشگا‌ه بین‌المللی برگزار خواهد شد و بازدیدکنندگان می‌توانند با کد elecomp2019 از تخفیف ۴۰ درصدی برای مسیر رفت و برگشت خود با سرویس حمل و نقل هوشمند اسنپ استفاده نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی