ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فلای بورد
تکنولوژی

پرواز ناموفق مخترع فرانسوی با فلای بورد بر فراز کانال مانش [تماشا کنید]

بریتانیا و فرانسه در بخشی از قلمرو خود از طریق یک کانال آبی باریک از یکدیگر جدا می شوند. این محدوده آبی که به کانال مانش یا انگلیس شهرت دارد گاهی عرصه حضور شناگران است ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

بریتانیا و فرانسه در بخشی از قلمرو خود از طریق یک کانال آبی باریک از یکدیگر جدا می شوند. این محدوده آبی که به کانال مانش یا انگلیس شهرت دارد گاهی عرصه حضور شناگران است و گاهی نیز قایق رانانی که برای تفریح یا ورزش در آن پارو می زنند. اما صبح امروز فرانکی زاپاتا مخترع فرانسوی قصد داشت با کمک هاوربورد خود که به موتور جت مجهز شده بود عرض این کانال را طی کند که البته در رسیدن به این هدف ناکام ماند.

زاپاتا که از قهرمانان سابق جت اسکی دنیاست صبح امروز سوار بر وسیله نقلیه هوایی خود با نام فلای بورد ایر شد تا رکورد تازه ای را به نام خود ثبت نماید اما در اواسط پرواز و زمانی که تلاش داشت برای سوخت گیری دوباره روی سکوی دریایی از پیش تعیین شده فرود بیاید با مشکل روبرو گردید.

طبق گزارشی که رویترز در این باره منتشر کرده، در جریان این فرود ناموفق آسیبی به این مخترع ۴۰ ساله وارد نشده و متاسفانه او تنها ۱۷.۷ کیلومتر تا مقصد فاصله داشته که در آب سقوط کرده است.
زاپاتا که راس ساعت ۹ صبح به وقت محلی ازSangatte در فرانسه در آسمان به پرواز درآمد تلاش داشت تا به مناسبت یکصد و دهمین سالگرد عبور هوایی از این کانال با کمک فلای بورد خود کانال مانش را طی کند. او امیدوار بود که سفر ۳۵ کیلومتری خود را ظرف تنها ۲۰ دقیقه به پایان برساند. ویدیوهای منتشر شده از این ماجراجویی هم نشان می دهند که زاپاتا نخست روی پلتفرمی در این شهر ساحلی فرانسه قرار گرفته و از آنجا سوار فلای بورد خود شده و سپس در افق به حرکت در آمده  است.

این فلای بورد ظاهری شبیه به یک اسکیت بورد دارد و نیروی محرکه آن توسط پنج موتور کوچک تامین می شود. سوخت این موتورها هم نفت سفید است که زاپاتا مقداری از آن را در کوله پشتی خود حمل میکرد. فلای بورد طراحی شده توسط زاپاتا میتواند تا ارتفاع ۵۰۰ پایی بالا برود و بیشینه سرعتی برابر با ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت دارد.

او در میانه های پرواز قصد داشت مقدار دیگری نفت سفید را از روی یک سکوی دریایی با خود ببرد که موفق به این کار نشد.
آقای زاپاتا در ۱۴ جولای نیز به مناسبت روز ملی فرانسه در آسمان پاریس به پرواز در آمد و توجه جهانیان را به خود جلب کرد و همزمان امانوئل مکرون نیز که در مراسم  روز ملی فرانسه حضور داشت ویدیویی از پرواز وی را توییت کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی