ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

رقابت چینی ها برای نفوذ به قلب بنز؛ افزایش سهم BAIC در شرکت مادر مرسدس

برند بایک به عنوان یکی از نام های بزرگ صنعت خودروسازی چین مالک 5 درصد از سهام شرکت مادر مرسدس بنز یعنی دایملر شد. دایملر و گروه بایک از سال 2003 با یکدیگر همکاری می ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

برند بایک به عنوان یکی از نام های بزرگ صنعت خودروسازی چین مالک 5 درصد از سهام شرکت مادر مرسدس بنز یعنی دایملر شد. دایملر و گروه بایک از سال 2003 با یکدیگر همکاری می کنند و جوینت ونچر آن ها در سال 2018 بیش از 485 هزار دستگاه خودرو به فروش رسانده است. شرکت پکن مرسدس که با نام JV نیز شناخته می شود، مسئول تولید مدل E-Class LWB و C-Class است. دیگر همکاری مشترک بایک و دایملر موسوم به فوژین بنز، مدل های تجاری مرسدس همچون واینو، ویتو و اسپرینتر را در کشور چین شامل می شود.

دایملر به عنوان مالک 9.55 درصدی از سهام بایک (که مقر اصلی آن در هنگ کنگ است) شناخته شده و از سال 2013 در هیئت مدیره این شرکت نیز حضور دارد.

BAIC A1 vs Mercedes B Class

اولا کالنیوس مدیرعامل دایملر با اعلام رضایت مندی از این همکاری اعلام کرد:

سرمایه گذرای گروه بایک در دایملر یک حرکت استراتژیک و هوشمندانه در درازمدت خواهد بود. بازار خودروی چین نه تنها به عنوان یک بازار بزرگ و هدف برای ما حائز اهمیت است بلکه نقش اساسی در تولید و توسعه محصولات جدید ما نیز بازی می کند.

بایک با بدست آوردن سهم قابل توجه ای در دایملر حق رای خواهد داشت و توازن قدرت بین هر دو شرکت برقرار خواهد شد.

برند بایک

با این حرکت بایک می تواند در برابر دیگر سرمایه گذاران بزرگ چینی در گروه دایملر حرف برای گفتن داشته باشد. در حال حاضر هولدینگ جیلی با کسب 9.7 درصدی سهام دایملر به عنوان بزرگترین سهام دار شرکت دایملر شناخته می شود.

برند بایک با حضور در نمایشگاه خودروی تهران در سال 96 با محصولات متعددی قصد ورود به بازار خودروی ایران را داشت اما به واسطه تحریم های مجدد صنعت خودروسازی هرگز پای آن به صورت گسترده به بازار کشورمان باز نشد و تنها مدل بایک همان سابرینا بود که توفیق چندان خاصی نیز کسب نکرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی