ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لحظه آتش گرفتن باتری آیفون 5s حین تعویض [تماشا کنید]

یکی از کاربران ردیت ویدیویی در این سایت قرار داده که لحظه آتش گرفتن باتری آیفون 5s را نشان می دهد. ظاهراً دوست این کاربر قصد داشته باتری باد کرده این آیفون را تعویض کند ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

یکی از کاربران ردیت ویدیویی در این سایت قرار داده که لحظه آتش گرفتن باتری آیفون 5s را نشان می دهد. ظاهراً دوست این کاربر قصد داشته باتری باد کرده این آیفون را تعویض کند که باتری حین کالبدشکافی آتش می گیرد.

کاربر tryagainin47seconds که ویدیو را منتشر کرده گفته که باتری این آیفون فابریک کارخانه نبوده و ساخت شرکت دیگری بوده است. او می گوید:

«بعد از اینکه گوشی را شارژ کردم متوجه شدم باتری باد کرده. گوشی را به دوستم دادم تا مشکل را پیدا کند که این اتفاق رخ داد.»

ویدیوی آتش سوزی این آیفون را در زیر ببینید:

بعد از این اتفاق او سعی می کند آتش را خاموش کند که کاری بسیار خطرناک است. باتری های لیتیوم-یون در دمای بسیار زیاد (حدود 537 درجه سلسیوس) می سوزند که نزدیک به نقطه ذوب آلومینیوم است.

شدت آتش گرفتن این باتری ها آنقدر زیاد است که به راحتی کفش را می سوزانند بنابراین نباید با پا خاموش شوند. البته این نوع آتش ها مدت زمان کمی دوام می آورند؛ پس توصیه می شود به جای خاموش کردن آن اجازه داد تا آتش خود به خود خاموش شود. دود ناشی از آتش باتری های لیتیوم-یون نیز حاوی مواد سمی است و نباید آن را استنشاق کرد.

یکی از کاربران ردیت در پاسخ به تلاش این فرد برای خاموش کردن آتش گفت:

«تا زمانی که یک سطل شن ندارید، اصلاً به جنگ خاموش کردن آتش باتری لیتیوم-یون نروید. حتی شن هم آتش را خاموش نمی کند، ولی حداقل از گسترش آن جلوگیری می کند. به هیچ عنوان نباید با پا آن را خاموش کرد.»

آتش گرفتن باتری های لیتیوم یون اتفاقی بسیار نادر است ولی در گذشته در گلکسی نوت 7 اتفاق افتاده. در آخرین مورد نیز آیفون 6 یک دختربچه ۱۱ ساله آمریکایی آتش گرفت.

لازم به ذکر است احتمال آتش گرفتن رابطه ای مستقیم با نوع باتری، کابل و شارژر استفاده شد دارد و معمولاً در لوازمی که ساخت کارخانه اصلی نیستند رخ می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی