ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

زنان سرپرست خانواده از پرداخت کمیسیون اسنپ معاف می‌شوند

اسنپ در آستانه روز ملی کارآفرینی اعلام کرد که قصد دارد در طرحی به نام «همراه زنان سرزمینم» فرصتی را فراهم کند که زنان سرپرست خانوار شاغل در سامانه اسنپ، از پرداخت کمیسیون معاف شوند. ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۶ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۴۵

اسنپ در آستانه روز ملی کارآفرینی اعلام کرد که قصد دارد در طرحی به نام «همراه زنان سرزمینم» فرصتی را فراهم کند که زنان سرپرست خانوار شاغل در سامانه اسنپ، از پرداخت کمیسیون معاف شوند.

روابط عمومی اسنپ در همین رابطه بیانیه‌ای را منتشر کرده که در آن هدف این اقدام را حمایت از زنان سرپرست خانوار خانواده ۳۰ هزار نفری رانندگان زن اسنپ اعلام کرده است:

«امروز بیش از ۳۰ هزار راننده زن از سراسر ایران در اسنپ مشغول به کار هستند که بدون‌شک یکی از بزرگ‌ترین افتخارات ماست. حالا در تازه‌ترین اقدام، از زنان سرپرست خانواده دعوت می‌کنیم تا در صورت تمایل در طرح «همراهِ زنانِ سرزمینم» شرکت کنند. زنانی که همسرشان فوت شده و یا حضانت فرزندشان را به طور قانونی بر عهده دارند مشمول این طرح خواهند شد.»

به گفته اسنپ متقاضیان از ۶ تا ۳۱ مرداد فرصت دارند تا با مراجعه به دفاتر اسنپ در شهر خود و ارائه گواهی فوت همسر یا برگه‌ حضانت فرزندان از این طرح بهره‌مند شوند. همچنین اعلام شده کلیه افرادی که مشمول این طرح هستند تا پایان سال ۹۸ از پرداخت کمیسیون به اسنپ معاف خواهند شد.

اسنپ پیش از این نیز اقداماتی را در راستای حمایت از جامعه سی هزار نفری رانندگان زن خود کرده بود و به عنوان مثال با در نظر گرفتن تخفیفی در این سفرها برای مسافرین، سعی در جذب مسافرین به اعلام درخواست تاکسی از طریق سرویس اسنپ رز می‌نمود. ناگفته نماند تخفیف روی سفر صرفا برای مسافر لحاظ می‌شد و مبلغ آن از طریق خود اسنپ به راننده اعطا می‌شد.

بنابر آخرین آمار رسمی منتشر شده مرکز آمار کشور، بیش از ۳ میلیون خانواده در کشور توسط زنان سرپرستی می‌شود. اما فقط حدود ۴۵۰هزار نفر از زنان سرپرست خانواده دارای شغل و درآمد هستند. این عدد نشان می‌دهد که بیش از ۸۵ درصد از زنان سرپرست خانواده بیکارند. این زنان غالبا با دو موضوع اصلی تامین معاش و مدیریت خانواده روبه‌رو هستند و حمایت‌هایی که در زمینه تسهیل اشتغال‌ آنها صورت می‌گیرد می‌تواند به بازیابی هویت اجتماعی‌‌شان نیز کمک کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • iliyatiger
    iliyatiger | ۶ مرداد ۱۳۹۸

    دمش گرم بخدا یعنی واقعا باید به فکر زنانه سرپرست خانوار بود این مسئولین از خودشون بپرسن چطوری یک خانواده۴نفره با۸۰۰تومن زنگی میکنه ماهی دلم واقعا میسوزه

  • عزراییل
    عزراییل | ۶ مرداد ۱۳۹۸

    اسنپ دیگه شورشو در اورده من رانندم،کرایه هارو اینقدر پایین اوردن که اصلا نمیصرفه.تمام فشارو باید راننده تحمل کنه این چه وضعیه.تازه توی این گرمای تابستون بدون کولر هم نمیشه رانندگی کرد

مطالب پیشنهادی