ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مشخصات تکمیلی از پروژه هایما S7 پلاس ایران خودرو اعلام شد

به روز رسانی: آخرین شرایط فروش هایما S7 پلاس ایران خودرو هایما اس 7 که در ابتدای معرفی از سوی شرکت ایران خودرو، برای کمتر کسی شناخته شده بود، به دلیل قیمت نسبتا مناسب و ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۷ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

به روز رسانی: آخرین شرایط فروش هایما S7 پلاس ایران خودرو

هایما اس 7 که در ابتدای معرفی از سوی شرکت ایران خودرو، برای کمتر کسی شناخته شده بود، به دلیل قیمت نسبتا مناسب و ارزان و نیز عرضه توسط ایران خودرو، به تدریج توانست تا شک خریداران را کمرنگ نموده و جایگاه خود را در بازار پیدا کند.

در نسخه پایه، عملکرد نسبتا ضعیف ترمز خودرو، به خصوص در کارکردهای پایین که بگذریم، مواردی نظیر شکایت از شتاب متوسط خودرو و گاها خرابی باتری در کارکردهای پایین نیز برای برخی از دارندگان مسئله ساز شده است، واقعیت این است که با توجه به موتور 2.0 لیتری 140 اسبی و وزن بالای هایما S7 (نسخه فاقد توربو) شتاب صفر تا صد این خودرو در مدل اتوماتیک چیزی در حدود 20 ثانیه برآورد می شود که به هیچ عنوان رقم مناسبی نیست و هایما S7 را در زمره کُند ترین کراس اوورهای بازار قرار می دهد.

البته ایران خودرو از نیمه دوم سال 96 مدل توربو هایما S7 را با موتور 1.8 لیتری توربو 184 اسب بخاری معرفی کرده است که از نظر شتاب گیری شرایط بسیار بهتری دارد و با شتابی در حدود 11 ثانیه، به شکل قابل توجهی از هایما S7 معمولی سریعتر است.

اما مسئله‌ای که نسبت به سایر موارد، از درجه اهمیت بالاتری برخوردار است، مشکل سوختن واشر سرسیلندر در مدل‌ های مجهز به توربوشارژر است که برخی از خریداران به آن دچار شده‌اند.

دلیل فراخوانی که چندی پیش از سوی شرکت ایران خودرو صورت گرفت، طبق آنچه در متن اطلاعیه آن آمده است، به اختصار بازدید سیستم خنک کننده و رفع عیب احتمالی عنوان شده است، اما برخی اظهارنظر های تایید نشده، از وجود نقص در سرسیلندر و نوع واشر استفاده شده حکایت دارد.

هایما S7

طول نامناسب پیچ های سرسیلندر، ضخامت ناکافی واشر سرسیلندر و نزدیکی مجرا های خروجی اگزوز به محل قرارگیری واشر، از جمله دلایل غیر رسمی خراب شدن و سوختن واشر سرسیلندر هایما اس 7 توربو به شمار می‌ روند.

البته همان طور که بیان نمودیم، این دلایل غیر رسمی بوده و در صورت انتشار جوابیه از سوی شرکت سازنده، قطعا نسبت به انتشار آن، اقدام خواهیم کرد.

همچنین به نظر می رسد که تعداد اندک نمایندگی های سرویس دهنده به خودروهای هایما و کمبود نسبی قطعات یدکی این مدل ها در بازار نیز باعث شده تا در صورت بروز حوادث رانندگی یا نقص فنی، پروسه تعمیرات هایما S7 هزینه ساز شود.

ایران خودرو در زمان عرضه هایما S7 در آذر ماه 96 از استراتژی قیمت گذاری رقابتی برای این محصول استفاده کرد و S7 را با قیمتی مناسب تر از جک S5 اتوماتیک، چری تیگو 5 و بی وای دی S6 که همگی در محدوده 100 میلیون تومان عرضه می شوند با رقمی در حدود 80 میلیون راهی بازار می کند، حتی قیمت گذاری نسخه توربو هایما نیز رقابتی انجام شده و شرکت قیمت اولیه 92 میلیون تومان را برای این کراس اوور 184 اسب بخاری تعیین کرده بود، اما این روزها در بازار ازاد قیمت این مدل به حدود 273 میلیون تومان رسیده است که از افزایشی بیش از 2.5 برابر حکایت می کند.

این درحالیست که براساس اخرین ابلاغیه ایران خودرو در زمستان گذشته، قیمت مصوب فروش این محصول در حدود 160 میلیون تومان اعلام شده است.

هایما S7 پلاس ایران خودرو در راه بازار [به روز رسانی]

ایران خودرو در نظر دارد طی ماه‌های آینده خودروی هایما S7 پلاس را روانه بازار نماید. البته این شرکت هنوز قیمتی برای هایما s7 پلاس اعلام نکرده است اما با توجه به تغییراتی که عمدتا شامل موارد ظاهری و چند تغییر کوچک در فضای داخلی می شود، می توان انتظار افزایش قیمت را برای این محصول داشت.

تغییرات ظاهری این خودرو:

  • تغییر آینه های جانبی (مشابه شدن با هایما S5)
  • یکپارچه شدن لچکی عقب با شیشه های جانبی
  • گِل پخش کن های سپر عقب و گلگیر جلو

تغییرات داخلی نسخه پلاس:

  • داشبورد و رودری های کاملا جدید
  • صندلی جدید چرمی پارچه ای
  • نصب مانیتور بزرگ
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • ali shafiey
    ali shafiey | ۲۹ آذر ۱۳۹۶

    واشر سرسیلندر بخاطر تقویت موتور توربو و بالا رفتن دما و فشار موتور میسوزه دیگه موتورش تحمل این فشار رو نداره و حتما بغیر از واشر سرسیلندر مشکلات اساسی دیگه هم پیدا خواهد کرد بخاطر استهلاک بالا در اینده

  • مجید
    مجید | ۲۸ آذر ۱۳۹۶

    آدم باید خول باشه به این پول بده و نره سمت byd s6 که هم برند بسیار معتبر تری داری، هم شاسی پدرمادر داری داره (خریدا شده نه کپی از لکسوس rx350) و هم موتور چرت نداره! بماند که نمایندگی های خیلی خوبه داره نه مثل ویران خودرو ...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی