ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مگاپک
تکنولوژی

مگاپک، محصول جدید تسلا برای ذخیره سازی انرژی در نیروگاه‌های فسیلی

شرکت تسلا به تازگی از باتری صنعتی عظیم الجثه خود به نام «مگاپک» (Megapack) رونمایی کرد. به عقیده این شرکت با استفاده از این باتری می توان علاوه بر تأمین نیروی برق با سرعت بالا، ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۸ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

شرکت تسلا به تازگی از باتری صنعتی عظیم الجثه خود به نام «مگاپک» (Megapack) رونمایی کرد. به عقیده این شرکت با استفاده از این باتری می توان علاوه بر تأمین نیروی برق با سرعت بالا، از آنها در ساعات اوج مصرف در نیروگاه ها نیز استفاده نمود.

هر مگاپک ظرفیت ذخیره انرژی تا 3 مگاوات ساعت برق را دارد که 14 برابر بیشتر از باتری پاورپک ساخت همین کمپانی با ظرفیت 210 کیلووات بر ساعت است. از بزرگ ترین مزایای این مخازن عظیم انرژی، راه اندازی سریع آنهاست. تسلا مدعی شده می تواند یک نیروگاه 250 مگاواتی 1 گیگاوات ساعتی را در کمتر از 3 ماه راه اندازی کند، که 4 برابر سریع تر از نیروگاه نیروی فسیلی با ابعاد مشابه است.

باتری های مگاپک قابلیت اتصال به پنل خورشیدی را دارند و مجموعه آنها را می توان به یک هاب مرکزی برای مانیتور و کنترل برق متصل کرد. همچنین به کمک هوش مصنوعی Autobidder می توان توزیع هوشمندانه انرژی مازاد را به مناطق نیازمند انجام داد.

اولین مشتری مگاپک، شرکت توزیع برق آمریکایی پاسیفیک گس اند الکترونیک (PG & E) است. قرار است این شرکت در زمان پیک مصرف، از مگاپک به عنوان جایگزین گاز طبیعی در پروژه در حال تکمیل خود در موسلندینگ، کالیفرنیا استفاده کند. با این کار نه تنها از انرژی ناپاک استفاده ای نمی شود، بلکه از صرف میلیون ها دلار در هر روز برای به کار انداختن نیروگاه ها نیز جلوگیری به عمل می آید.

تسلا برای فروش باتری های صنعتی خود همکاری های نزدیکی با مشتریانی در استرالیا داشته و قصد دارد به کارگیری این باتری ها را فراگیر کند. تصمیمی که با توجه رشد گسترده انرژی تجدید پذیر، منطقی به نظر می رسد. جالب است بدانید در ایالات متحده ظرفیت تولید انرژی تجدیدپذیر از انرژی تولیدی زغال سنگ پیشی گرفته است.

نیروگاه های خورشیدی و بادی نیز برای فراهم کردن برق روان و بدون قطعی، به انرژی ذخیره شده نیاز دارند. حال به کارگیری باتری های عظیم الجثه ساخت تسلا می تواند راه حل خوبی برای این نیروگاه ها باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی