ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل موتور جستجوی پیش فرض اندروید را در اروپا به مزایده می گذارد

گوگل از ابتدای سال 2020 با افزودن یک صفحه جدید برای انتخاب موتور جستجو، به کاربران اروپایی اجازه می‌دهد تا در هنگام انجام تنظیمات اولیه گوشی‌هایشان موتور جستجوی پیشفرض اندروید خود را انتخاب کنند. بعد ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

گوگل از ابتدای سال 2020 با افزودن یک صفحه جدید برای انتخاب موتور جستجو، به کاربران اروپایی اجازه می‌دهد تا در هنگام انجام تنظیمات اولیه گوشی‌هایشان موتور جستجوی پیشفرض اندروید خود را انتخاب کنند.

بعد از آن موتور جستجوی انتخابی کاربران در ابزار جستجو و مرورگر کروم به صورت پیشفرض مورد استفاده قرار خواهد گرفت. با اجرای این برنامه، سرویس دهندگان موتورهای جستجو باید به ازای هر کاربری که سرویس آن‌ها را انتخاب می‌کند مبلغی به گوگل پرداخت کنند.

انتخاب موتورهای جستجویی که در این طرح به کاربر نمایش داده می‌شود با مزایده مشخص خواهد شد و سه سرویس دهنده که بیشترین مبلغ را پیشنهاد کرده باشند در صفحه جدید انتخاب موتور جستجوی پیشفرض اندروید به همراه گوگل حضور خواهند داشت.

موتور جستجوی پیشفرض اندروید

در واقع گوگل این تصمیم را در پی جریمه رکوردشکن 5 میلیارد دلاری به خاطر اتخاذ سیاست‌های انحصارطلبانه در اروپا علنی کرده است. حکم صادره برای گوگل در سال 2018، این شرکت را ملزم می‌کند تا دست از گنجاندن غیر قانونی مروگر کروم و اپ‌های جستجوی خود در اندروید بردارد. کمیسیون اروپا روش اجرای این حکم را به عهده گوگل گذاشته و خود نظارت بر روند آن را به عهده گرفته است.

این شرکت درباره روش مزایده اینگونه توضیح داده است:

در هر مزایده کشوری، سرویس دهندگان مقدار مبلغی که مایلند به ازای هربار انتخاب شدن توسط کاربران آن کشور پرداخت کنند را مشخص می‌کنند. برای هر کشور یک مقدار مبلغ پیشنهادی مینیمم در نظر گرفته خواهد شد و سه سرویس‌دهنده‌ای که بیشترین مقدار پیشنهادی را بالاتر از آن حد ارائه داده باشند به عنوان سه موتور جستجوی قابل انتخاب در آن کشور برای کاربران نمایش داده می‌شوند.

گوگل قید نکرده که این حد میینمم چقدر خواهد بود اما ذکر شده که تعداد شرکت‌کنندگان و مبلغ پیشنهادی آن‌ها به صورت محرمانه نگهداری خواهد شد. اگر کمتر از سه سرویس‌دهنده مبلغ بالاتر از حد مینمم را پیشنهاد کنند، گوگل جایگاه‌های باقیمانده را با انجام یک قرعه کشی از بین آنها انتخاب می‌کند. گوگل همچنین اعلام کرده که کاربران می‌توانند بعدا هم انتخاب خود را تغییر دهند و این انتخاب می‌تواند همیشگی نباشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۲ مرداد ۱۳۹۸

    آفرین گوگل. کار خوبی کرد. باید پوز این اروپایی های نون به نرخ روز خور گدا رو زد
    گوگل سرویس هاش رو مجانی در اختیار دنیا گذاشته بعد اونها جریمه اش میکنن? ?
    حالا چشم اروپایی ها کور برای استفاده هزینه باید بدن? ?

مطالب پیشنهادی