ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کارت گرافیک‌های Xe اینتل با قیمت 200 دلار عرضه خواهند شد

با نزدیک شدن به تاریخ معرفی سری کارت گرافیک Xe اینتل که برای سال 2020 برنامه‌ریزی شده، جزئیات جدیدتری از این سری افشا می‌شود که آخرین آن‌ها به قیمت اقتصادی این کارت‌ها اشاره دارد. بر ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

با نزدیک شدن به تاریخ معرفی سری کارت گرافیک Xe اینتل که برای سال 2020 برنامه‌ریزی شده، جزئیات جدیدتری از این سری افشا می‌شود که آخرین آن‌ها به قیمت اقتصادی این کارت‌ها اشاره دارد.

بر اساس صحبت‌های «راجا کدوری» نایب رئیس بخش معماری سخت‌افزار اینتل، کارت‌های گرافیک اینتل قرار است با قیمتی در حدود 200 دلار عرضه شوند. این قیمت با حدس و گمان‌های قبلی پیرامون این کارت‌های گرافیک همخوانی دارد. شایعات قبلی حاکی از این بودند که سری Xe بیشتر برای کاربرد دیتا سنترها و هنرمندان هنرهای دیجیتال معرفی شده و برای گیمرها کمتر کاربرد خواهد داشت.

کارت گرافیک Xe اینتل

البته که شروع از محدوده پایین هرم کاربران و هدف گرفتن چنین جامعه آماری به خودی خود استراتژی عجیبی نیست اما چنین قیمت گذاری با درنظر گرفتن صحبت‌های دیگر کدوری در این مصاحبه می‌تواند کمی تعجب برانگیز باشد. او در این مصاحبه اشاره کرده که این چیپ‌ها به مموری‌های پهن‌باند (HBM) مجهز شده‌اند که در مقایسه با مموری‌های GDDR6 گرانتر تمام می‌شوند.

البته هنوز مشخص نیست که آیا تمام GPUهای Xe از مموری‌های HBM بهره‌مند می‌شوند یا فقط مدل‌هایی که برای کاربرد دیتاسنترها مورد در نظر گرفته شده‌اند از آن استفاده خواهند کرد اما به هر حال، در هر دو حالت اینکه بتوان هر مقداری از مموری‌های HBM را با محدوده قیمت 200 دلار عرضه کرد به خودی خود شگفت انگیز خواهد بود.

علاوه بر این احتمال اینکه اینتل از ابتدا قابلیت ردیابی پرتو (ray tracing) را در این سری به کار ببرد وجود دارد که در این صورت باز هم در چنین محدود قیمتی، کار بسیار بزرگی به شمار می‌رود. به ویژه این مساله می‌تواند برتری اینتل را در مقابل انویدیا به همراه داشته باشد، چرا که این شرکت فعلا با سکوت AMD در مقابل به کارگیری این تکنولوژی مواجه شده است.

به هرحال باید تا زمانی که سری کارت گرافیک Xe اینتل به صورت رسمی معرفی و از جزئیات و مشخصات فنی آن رونمایی شود صبر کنیم تا استراتژی اینتل در مورد قیمت گذاری محصول جدیدش مشخص شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی