ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: بهترین اپلیکیشن‌های گالری عکس برای اندرویدی‌ها

خوشبختانه برنامه گالری چیزی نیست که گوشی‌های موبایل به طور پیش‌فرض نداشته باشند، ولی حتما بهتر از من به این موضوع واقف هستید که برنامه‌های از پیش نصب شده عمدتا محدودیت‌های ناخوشایندی دارند و برای ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

خوشبختانه برنامه گالری چیزی نیست که گوشی‌های موبایل به طور پیش‌فرض نداشته باشند، ولی حتما بهتر از من به این موضوع واقف هستید که برنامه‌های از پیش نصب شده عمدتا محدودیت‌های ناخوشایندی دارند و برای شخصی‌سازی گزینه مناسبی نیستند.

به همین خاطر بوده که برنامه‌های شخص ثالث گالری، خصوصا در اندروید میان کاربران محبوبیت یافته‌اند و بسیاری استفاده از آن‌ها را به گالری پیش‌فرض گوشی ترجیح می‌دهند. در ادامه مطلب چند برنامه گالری محبوب اندروید که به خاطر امکانات ویژه‌شان در میان کاربران شاخص شده‌اند را به شما معرفی می‌کنیم.

پس تا پایان همراه ما باشید.

[این نوشته در تاریخ ۱۴ مرداد ۹۸ به‌روزرسانی شده است]

Piktures

برنامه گالری

مزایا: مناسب برای گوشی‌های صفحه بزرگ، پشتیبانی از ژست‌های حرکتی، گالری مخفی

با بیش از یک میلیون نصب فعال، Piktures برنامه گالری صاف و ساده‌ای است اما بعضی امکاناتش ارزش تجربه را دارند. جستجو در این گالری به طور تفکیک شده انجام می‌شود به این صورت که می‌توانید عکس‌ها را بر اساس تقویم، لوکیشن و آلبوم بگردید و سریع به نتیجه برسید.

رابط کاربری Piktures تمام صفحه را اشغال می‌کند، بنابراین در تبلت یا گوشی‌های بزرگ جلوه زیباتری دارد. این موضوع در کنار ژست‌های حرکتی خوب برای جابجایی در محیط باعث شده که تجربه کاربری خوبی از این اپلیکیشن داشته باشید.

پشتیبانی از تصاویر گیف، اتصال به کروم کست، همگام‌سازی با گوگل درایو و دراپ باکس و وان درایو، و البته امکان ساخت گالری مخفی هم ویژگی‌های مفیدی هستند که این برنامه گالری رایگان را محبوب اندرویدی‌ها کرده‌ است.

Piktures

Piktures

سازنده: DIUNE قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 14 مگابایت زبان:

Gallery Go by Google Photos

برنامه گالری

مزایا: نسخه سبک وزن گوگل فوتوز با قابلیت‌های تقریبا مشابه، بهینه‌سازی شده برای استفاده آفلاین

Gallery Go جوان‌ترین برنامه گالری جعبه ابزار این هفته ماست. از عمر این اپلیکیشن یک ماه هم نگذشته، اما دو دلیل باعث شد که آن را در فهرست‌مان قرار بدهیم: نام بزرگ گوگل، و امکانات استثنایی که با این حجم کم ارائه می‌کند.

اگر بخواهم روراست باشم، Gallery Go همان گوگل فوتوز است با همان نگرانی‌هایی که در مورد حریم شخصی‌اش وجود دارد. با این تفاوت که این بار با نسخه لایت و سبک وزن گوگل فوتوز مواجه هستید. Gallery Go هم جای کمتری اشغال می‌کند، و هم برای «استفاده آفلاین» بهینه‌سازی شده است.

اما به جز این، Gallery Go می‌تواند به طور خودکار کیفیت تصاویر شما را ارتقاء دهد و به لطف هوش مصنوعی گوگل آن‌ها را در دسته‌های مجزا قرار دهد. به غیر از این، امکان ویرایش دستی هم در اختیارتان قرار می‌گیرد.

Gallery Go

Gallery Go

سازنده: Google LLC قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 9.9 مگابایت زبان:

A+ Gallery

برنامه گالری

مزایا: گالری مخفی، دسترسی به آلبوم‌های فضای ابری از یک محل، جستجوی تصاویر بر اساس رنگ

تا این لحظه که مشغول خواندن مقاله هستید، 9 میلیون نفر از کاربران اندروید A+ Gallery را به عنوان برنامه گالری پیش‌فرض خود انتخاب کرده‌اند. دلیل چه بوده؟ یقینا سادگی اپلیکیشن و تفکیک بندی خوب آلبوم‌ها جزو مهم‌ترین دلایل بوده‌اند.

A+ Gallery تصاویر را بر اساس لوکیشن، تاریخ و حتی «رنگ» طبقه‌بندی می‌کند، مورد بعد اینکه می‌توانید در یک تب مجزا تمام تصاویر بارگذاری شده در دراپ باکس، آمازون کلاود و فیسبوک را به طور آنلاین تماشا کنید.

رابط کاربری اپلیکیشن ترکیبی است از متریال دیزاین گوگل و گالری iOS که کارها در آن ساده و بدون پیچیدگی انجام می‌شوند. همچنین ویژگی محبوب مخفی‌سازی تصاویر را هم در A+ Gallery پیدا خواهید کرد.

A+ Gallery

A+ Gallery

سازنده: AtomicAdd Team قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 6 مگابایت زبان:

F-Stop Gallery

برنامه گالری

مزایا: تعریف تگ برای تصاویر، جستجو بر اساس متادیتا، آلبوم‌های هوشمند

F-Stop Gallery یکی از برنامه‌های گالری کهنه‌کار به شمار می‌آید که به خاطر به‌روزرسانی‌های مستمر، هرگز طرفدارانش را از دست نداده. طراحی متریال با منوی کشویی مهم‌ترین رکن این برنامه گالری است که تجربه کاربری بسیار مطلوبی را به همراه دارد.

به غیر از روش‌های مرسوم جستجو، F-Stop امکان جستجوی تصاویر بر اساس متادیتا (محل عکاسی، نوع دوربین و ...) را هم به شما داده ضمن این که برای سازمان‌دهی عکس‌ها می‌توانید برای آن‌ها تگ تعریف کنید.

F-Stop Gallery توانایی خواندن انواع متادیتا (EXIF، XMP و IPTC) را داراست و به لطف ویژگی Smart Albums می‌تواند تصاویر مرتبط با هم را به طور خودکار در آلبوم‌های مجزا بچیند. و در نهایت پشتیبانی از تصاویر گیف هم می‌تواند یکی دیگر از دلایل استفاده شما از این برنامه گالری باشد.

F-Stop Gallery

F-Stop Gallery

سازنده: Seelye Engineering قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 16 مگابایت زبان:

Gallery Vault

برنامه گالری

مزایا: مناسب برای مخفی کردن تصاویر، تکان دادن گوشی برای قفل کردن سریع گالری

برنامه‌های گالری امنیت محور هم طرفداران خاص خود را دارند. یکی از این برنامه‌ها Gallery Vault است که امکانات متعددی برای مخفی‌سازی تصاویر در اختیارتان قرار داده. مهم‌ترین امکان رمزگذاری کردن عکس‌هاست و نکته عالی این که آیکن خود اپلیکیشن را هم می‌توانید از دیدگاه دیگران مخفی سازید.

Gallery Vault فقط برای نگهداری از تصاویر طراحی نشده و از ویدیو و هر فرمت دیگری از فایل‌ هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. این یعنی می‌توانید روی آن به عنوان یک گاو صندوق امن برای تمامی فایل‌ها هم حساب باز کنید.

برای ورود به برنامه هم Gallery Vault تدابیر امنیتی مختلفی تدارک دیده که ورود با شناسایی اثر انگشت یکی از قدرتمندترین آن‌هاست. توجه داشته باشید که از امکانات این برنامه فقط به مدت محدودی می‌توانید به طور رایگان استفاده کنید.

Gallery Vault

Gallery Vault

سازنده: GalleryVault Developer Team قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 10 مگابایت زبان:

Memoria Photo Gallery

برنامه گالری

مزایا: امکانات خوب شخصی‌سازی، ورود با اثر انگشت، محافظت از تصاویر با رمزگذاری

اگر تمایل دارید روی شکل و شمایل ظاهری برنامه گالری تسلط کامل داشته باشید، Memoria برای شماست. مموریا یکی از معدود برنامه‌های گالریست که امکان تعویض تم را به شما می‌دهد (که شامل حالت تاریک هم می‌شود).

اما از منظر فنی هم امکانات قابل توجهی را در آن شاهد هستید. به عنوان مثال، می‌توانید برای ورود به گالری پین کد یا پسورد در نظر گرفته یا احراز هویت را به حسگر اثر انگشت بسپارید. ویژگی بعدی قفل‌گذاری روی تصاویر و آلبوم‌هاست.

پشتیبانی از کروم کست، امکان سنجاق کردن آلبوم‌های محبوب در بالای منو، پشتیبانی از ژست‌های حرکتی و اسلایدشوهای قابل تنظیم از دیگر خصوصیات خوب گالری Memoria به حساب می‌آیند.

Memoria Photo Gallery

Memoria Photo Gallery

سازنده: Memoria Gallery قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 13 مگابایت زبان:

Simple Gallery

برنامه گالری

مزایا: کاملا آفلاین و بدون نیاز به اینترنت، سطل زباله برای بازگردانی تصاویر به اشتباه پاک شده

گاهی پیش می‌آید که هنگام پاک کردن تصاویر، به اشتباه مواردی را پاک کنید که نمی‌خواستید. Simple Gallery با ارائه ویژگی سطل زباله این مشکل را برطرف کرده که برای مدتی کوتاه، تصاویر پاک شده را پیش از حذف کامل در خود نگه می‌دارد تا همیشه فرصت جبران اشتباه‌تان را داشته باشید.

Simple Gallery تعداد قابل توجهی فیلتر برای جستجوی تفکیک شده در اختیارتان قرار می‌دهد ضمن این که ویرایشگر داخلی نسبتا کاملی هم دارد. همچنین برای ورود به اپلیکیشن می‌توانید پترن یا پین کد در نظر بگیرید یا شرط ورود را به احراز هویت با حسگر اثر انگشت محدود کنید.

متأسفانه نسخه رایگان Simple Gallery دیگر به‌روزرسانی دریافت نمی‌کند، اما نسخه Pro وضعیت بهتری دارد و با پرداخت 1 دلار می‌توانید به بهترین و جدیدترین امکانات آن دسترسی پیدا کنید.

Simple Gallery

Simple Gallery

سازنده: Simple Mobile Tools قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 3.9 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • amir-roli
    amir-roli | ۱۵ مرداد ۱۳۹۸

    ممنون. لطفا از این دست مقاله ها زیاد تر بذارید. من قبلا از QuickPic استفاده میکردم. اما رابط کاربریش خیلی خسته کننده شده بود برام. کلا رابط کاربری اکثر گالری ها شبیه به هم هست که بهنظرم خوب نیست. باید در کنار قابلیتهای کاربردی به رابط کاربری هم توجه کنن. الان از Memoria استفاده میکنم

  • Saeed Nouroozi
    Saeed Nouroozi | ۱۴ مرداد ۱۳۹۸

    اگه تعداد زیادی عکس دارید و میخواید راحت عکسای اضافه رو پاک کنید بهترین برنامه simple gallery هست من خیلی دنبال یه گالری با این قابلیت گشتم تا اینو پیدا کردم،عکسارو تمام صفحه نشون میده فقط با یه بار لمس میتونید عکس رو پاک کنید

  • Reza Dark
    Reza Dark | ۱۴ مرداد ۱۳۹۸

    عالی بود این مقاله دمتون گرم. خواهشا برنامه ویجیاتو رو بسازید.

  • Mosapa
    Mosapa | ۱۴ مرداد ۱۳۹۸

    من چندین ساله از keepsafe استفاده میکنم.
    خیلی عالیه
    عکسایی که میخواین رو سرور بارگذاری میکنین پس در نتیجه هیچ وقت گم نمیشن
    فقط تازگیا ۲۰۰ عکس رایگانه بالای ۲۰۰ تا باید نسخه پرمیوم رو تهیه کنید.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی