ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نمونه اولیه پهپاد سرنشین دار NEC به پرواز درآمد [تماشا کنید]

کمپانی .NEC Corp با همکاری یک شرکت دیگر موفق به ساخت ماشین پرنده ای شده که می تواند حدود یک دقیقه در هوا معلق بماند. شرکت ان ای سی (NEC) با همکاری استارتاپ Cartivator حدود ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

کمپانی .NEC Corp با همکاری یک شرکت دیگر موفق به ساخت ماشین پرنده ای شده که می تواند حدود یک دقیقه در هوا معلق بماند.

شرکت ان ای سی (NEC) با همکاری استارتاپ Cartivator حدود یک سال برای ساخت این ماشین پرنده زمان صرف کرده اند. این وسیله 150 کیلوگرمی 3.9 متر طول، 3.7 متر پهنا و 1.3 متر ارتفاع دارد.

این ماشین پرنده در واقع یک پهپاد بزرگ با توانایی حمل سرنشین است. کمپانی ژاپنی دیروز در حومه شهر توکیو برای جلوگیری از آسیب رسیدن به تماشاچیان، این پهپاد را در یک زمین قفس شکل 10 در 20 متری آزمایش کرد. این ماشین پرنده پرواز موفقیت آمیزی را پشت سر گذاشت و توانست بدون حمل سرنشین تا ارتفاع 3 متری اوج بگیرد.

اگرچه شرکت NEC با این پرواز نمایشی کار بزرگی انجام داده اما برنامه ای برای تولید انبوه این پهپاد ندارد. البته مدیر استارتاپ Cartivator که در ساخت این پهپاد با NEC همکاری کرده خبر داده که این شرکت سال 2026 این پهپاد سرنشین دار را به شکل انبوه تولید خواهد کرد. این استارتاپ از حمایت دولت ژاپن برخوردار بوده و پروانه لازم برای به پرواز درآوردن ماشین های پرنده را هم دریافت کرده است.

دولت ژاپن قصد دارد تا این کشور پس از عقب ماندن از دیگر کشورها در تولید خودروهای برقی و سرویس های اشتراک سفر، در زمینه تولید پهپادهای سرنشین دار پیشرو باشد. سران این کشور اقتصادی قصد دارند ارسال محموله های پستی بوسیله ماشین های پرنده را تا سال 2023 و تولید پهپادهای سرنشین دار شهری را تا سال 2030 محقق کنند.

ژاپن تنها کشوری نیست که ساخت پهپاد سرنشین دار را در برنامه دارد؛ امارات، سنگاپور و نیوزلند نیز برای ساخت چنین وسیله ای ابراز تمایل کرده اند. گفته می شود اوبر هم در حال ساخت تاکسی پرنده بوده و کمپانی .Kitty Hawk Corp که توسط هم بنیانگذار گوگل یعنی لری پیج راه اندازی شده نیز در حال ساخت ماشین پرنده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۶ مرداد ۱۳۹۸

    هرچی اونها بسازن مدل وانتش رو هم ایران خودرو میسازه

مطالب پیشنهادی