ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ چیپست اگزینوس 9825 را معرفی کرد؛ 7 نانومتری ولی بدون مودم 5G

سامسونگ به فاصله تنها چند ساعت قبل از رونمایی رسمی از گلکسی نوت 10 پلاس، چیپست اگزینوس 9825 را معرفی کرد. در این چیپست که از معماری 7 نانومتری بهره می برد برای اولین بار ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

سامسونگ به فاصله تنها چند ساعت قبل از رونمایی رسمی از گلکسی نوت 10 پلاس، چیپست اگزینوس 9825 را معرفی کرد. در این چیپست که از معماری 7 نانومتری بهره می برد برای اولین بار از تکنولوژی لیتوگرافی به وسیله اشعه ماوراء بنفش (EUV) استفاده شده است.

چیپست اگزینوس 9825 یک به روز رسانی برای اگزینوس 9820 با معماری 8 نانومتری (Low Power Plus) محسوب شده و از GPU سریع تر Mali-G76 MP12 بهره می برد. به گفته سامسونگ این محصول کم مصرف، منجر به بهبود عملکرد پردازش گرافیکی در بازی ها خواهد شد. به عبارت دیگر تمرکز این چیپست بیشتر روی مصرف کمتر انرژی است تا جا به جا کردن اعداد و ارقام بنچمارک ها.

خوشه بندی چیپست

خوشه بندی CPU دست نخورده باقی مانده و در آن دو هسته M4 Cheetah، دو هسته کورتکس A75 و چهار واحد A55 قرار گرفته اند. سامسونگ جزییات کلاک را فاش نکرده ولی می توان حدس زد تقریبا شبیه چیپست اگزینوس 9820 باشد.

انتظار می رفت سامسونگ از مودم 5G در اگزینوس 9825 استفاده کند. ولی مودم Shanon 5000 به کار رفته در این محصول از نوع LTE است. این مودم از استاندارد دانلود Cat.20 و استاندارد آپلود Cat.13 برخوردار است؛ بدین ترتیب این مودم می تواند به حداکثر سرعت دانلود 2 گیگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود 316 مگابیت بر ثانیه دست یابد. برای بهره مندی از اینترنت 5G این چیپست را باید مودم اگزینوس 5100 همراهی کند که انتظار می رود این مجموعه را در گلکسی نوت 10 پلاس 5G شاهد باشیم.

مشارکت سامسونگ و AMD

این چیپست ما را یاد اگزینوس 5430 می اندازد که چند سال پیش در گلکسی اس 5 به کار رفته بود. در این چیپست برای اولین بار از معماری 20 نانومتری استفاده شد. این محصول هرگز در حد و اندازه های یک چیپست قدرتمند برای به کارگیری در گوشی های پرچمدار ظاهر نشد ولی راه را برای تولید پردازنده های قوی تر هموار کرد.

ممکن است اگزینوس 9825 نیز به سرنوشت اگزینوس 5430 دچار شود. با اینکه این محصول در گلکسی نوت 10 به کار رفته اما انتظار نمی رود طول عمر زیادی داشته باشد و احتمالا آن را در گلکسی اس 11 نخواهیم دید.

در انتها شما را به دیدن جدول مقایسه اگزینوس 9820 با اگزینوس 9825 دعوت می کنیم:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی