ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موتور بی ام و S58
اخبار خودرو

موتور آلمانی در سینه جنتلمن انگلیسی؛ جگوار لندرور و بی ام و همکاری مشترک خود را گسترش می دهند

پیش از این در خبری از آغاز همکاری مشترک این دو خودروساز با سابقه در تولید نسل جدید محصولات الکتریکی صحبت کرده بودیم. حال طبق خبری که اخیرا توسط اتوکار انگلستان منتشر شده  این همکاری ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

پیش از این در خبری از آغاز همکاری مشترک این دو خودروساز با سابقه در تولید نسل جدید محصولات الکتریکی صحبت کرده بودیم. حال طبق خبری که اخیرا توسط اتوکار انگلستان منتشر شده  این همکاری ابعاد جدیدی پیدا کرده است و شامل موتورهای احتراق داخلی بنزین سوز، دیزلی و هیبریدی و...نیز خواهد بود.

طبق این همکاری قرار است بی ام و موتورهای 4 سیلندر و 6 سیلندر خود را در اختیار گروه جگوار لندرور بگذارد و این همکاری شامل نمونه های هیبریدی نیز می شود.

جگوار لندرور

در واقع این مسئله امکان سرمایه گذاری بیشتر و تحقیق و توسعه بر روی قوای محرکه تمام الکتریکی را به جگوار لندرور می دهد. پیش از این اعلام شده بود که این گروه خودروسازی با ضررهای متعددی رو به رو شده و قرار است دولت انگلستان به این گروه خودروسازی وام بدهد.

بی ام و نیز با این توافق توانایی گسترش سبد محصولات خود علاوه بر نام های بی ام و، مینی و رولزرویس را خواهد داشت و این کار در صورتی اتفاق می افتد که که صاحب و مالک برند جدیدی نشده است.

2020-Toyota-Supra-vs-2019-BMW-Z4-04

خبر این توافق از آن جا منتشر شد که قوانین جدید بر روی تولید گازهای سمی C02 و Nox کار را برای خودروسازان بسیار سخت کرد و این شرکت ها نیاز به سرمایه گذاری زیادی بر روی موتورهای احتراق داخلی پیدا کردند به همین دلیل جگوار و بی ام و راه حل را در یک همکاری مشترک برای کاهش هرچه بیشتر هزینه ها می بینند.

حال به نظر می رسد این همکاری می تواند ابعاد بزرگ تری پیدا کند. تا پیش از این قوای محرکه به عنوان نماد هر خودروساز قلمداد می شد اما در حال حاضر با توجه به قوانین جدید زیست محیطی، بزرگان صنعت خودروسازی چاره ای جز همکاری مشترک با یکدیگر ندارند که در این زمینه می توان تولید نسل جدید بی ام و Z4 و تویوتا سوپرا بر روی یک خط تولید را مثال زد. سوپرا به طور کامل از قوای فنی و پلت فرم بی ام و بهره می گیرد و تویوتا تنها کار طراحی و تنظیمات فنی اختصاصی خود بر روی سوپرا را انجام داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی