ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

lamborghini-aventador-sv-versus-huracan-performante-drag-race
خودرو

مسابقه درگ لامبورگینی هوراکان پرفورمانته و اونتادور SV [تماشا کنید]

مت واتسون و دیگر دوستان وی در Carwow این بار به سراغ دو خودروی هیجان انگیز از کمپانی لامبورگینی رفته و یک رقابت درون خانوادگی را ترتیب داده اند. این دو مدل عبارتند از هوراکان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

مت واتسون و دیگر دوستان وی در Carwow این بار به سراغ دو خودروی هیجان انگیز از کمپانی لامبورگینی رفته و یک رقابت درون خانوادگی را ترتیب داده اند. این دو مدل عبارتند از هوراکان پرفورمانته و اونتادور SV.

احتمالا می دانید که نیروبخش هوراکان پرفورمانته همان موتور 5.2 لیتری V10 مشترک با هوراکان استاندارد است، با این تفاوت که به لطف بهینه سازی های انجام شده قدرت این موتور تنفس طبیعی در پرفورمانته به 631 اسب بخار و گشتاور آن به 601 نیوتن متر افزایش یافته است.

lamborghini-aventador-sv-versus-huracan-performante-drag-race (4)

هوراکان پرفورمانته وزنی برابر با 1555 کیلوگرم داشته و طبق کاتالوگ می تواند در عرض 2.9 ثانیه سرعت خود را به 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت برساند. این خودرو با قیمتی در حدود 280 هزار دلار به فروش می رسد.

lamborghini-aventador-sv-versus-huracan-performante-drag-race (2)

لامبورگینی اونتادور SV نیروی خود را از موتوری V12 که 6.5 لیتر حجم دارد، دریافت می کند. مثل هوراکان پرفورمانته، موتور اونتادور SV نیز فاقد فناوری توربوشارژ است، با این حال می تواند 740 اسب بخار قدرت و 690 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

lamborghini-aventador-sv-versus-huracan-performante-drag-race (7)

طبق اطلاعات رسمی این نسخه از اونتادور وزنی برابر با 1769 کیلوگرم داشته و صفر تا 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت را در عرض 2.8 ثانیه محقق می کند. برای خرید این خودرو هم باید حدود 500 هزار دلار کنار گذاشت.

lamborghini-aventador-sv-versus-huracan-performante-drag-race (5)

حال که با مشخصات دو خودروی حاضر در مسابقه درگ Carwow آشنا شدید، دعوت می کنیم ویدیوی رویایی مربوطه را نیز تماشا فرمایید. پیش از تماشای ویدیو شاید شما هم فکر کنید که در مسیر مستقیم و مسابقه درگ، اونتادور SV باید بتواند بر برادر کوچک تر خود چیره شود. اما این برتری روی کاغذ بوده و در شرایط واقعی فاکتورهایی دیگر می توانند تعیین کننده باشند.

چنانچه به هر دلیلی نمی توانید ویدیوی فوق را مشاهده فرمایید، باید به اطلاعتان برسانیم در مسابقه درگ این هوراکان پرفورمانته است که به لطف چسبندگی مناسب تر و در نتیجه شروع حرکت بهتر، از اونتادور SV پیش افتاده و برتری خود را تا خط پایان حفظ می کند.

در مسابقه شتابگیری ثانویه نیز باز هوراکان پرفورمانته برتری خود را به رخ کشیده و سریع تر از برادر بزرگ تر خود ظاهر می شود. اما در مسابقه ترمزگیری بالاخره نوبت به اونتادور SV می رسد تا خودی نشان داده و حداقل در یکی از تست ها بر هوراکان پرفورمانته پیروز شود.

با در نظر گرفتن سه تست برگزار شده می توان گفت که هوراکان پرفورمانته با نتیجه 2 بر 1 اونتادور SV را شکست می دهد. بد نیست اشاره کنیم لامبورگینی هر دوی این مدل ها را با هدف تجربه هیجان در پیست توسعه داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی