ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سدیم کلوریت
علمی

سازمان غذا و داروی آمریکا نسبت به مرگبار بودن داروهای تقلبی بیماری اوتیسم هشدار داد

اخیرا سازمان غذا و داروی ایالات متحده مقاله‌ای چند صفحه‌ای منتشر ساخته تا مردم از مصرف داروهای به خصوصی بر حذر باشند. بر طبق ادعای سازمان، محصولات حاوی سدیم کلوریت با برچسب‌های مختلف مثل «محلول ...

رسول خردمندی
نوشته شده توسط رسول خردمندی | ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۵

اخیرا سازمان غذا و داروی ایالات متحده مقاله‌ای چند صفحه‌ای منتشر ساخته تا مردم از مصرف داروهای به خصوصی بر حذر باشند. بر طبق ادعای سازمان، محصولات حاوی سدیم کلوریت با برچسب‌های مختلف مثل «محلول معدنیِ معجزه‌آسا» و «محلول کاملا معدنی» در درمان بیماری‌هایی مثل اوتیسم عملکرد درستی ندارند. بر اساس ادعای سازمان، این محصولات در موارد متعدد بالینی از درمان بیماری آنفولانزا گرفته تا سرطان و بیماری اوتیسم، با نام‌های مختلف بین عموم به فروش می‌رسند و مصرف‌کنندگان بدون علم به اینکه این محلول‌ها کار خاصی نمی‌کنند به مصرف مداوم آنها روی می‌آورند.

در حقیقت سدیم کلریت موجود در بازار وقتی وارد بدن می‌شود، فعالیت‌هایی مثل یک سفیدکننده از خود به جای می‌گذارد. این محصول به عنوان یک آب مقطر که حاوی ۲۸ درصد سدیم کلوریت بوده به فروش می‌رسد. روی بسته نیز به صراحت نوشته شده که باید محلول را با یک اسید مثل سیتریک اسید ترکیب کرده تا درون بدن فعال شود اما این «فعال‌سازی» در نهایت چه ضرری برای بدن دارد؟

با فعال‌سازی محلول سدیم کلوریت، این محلول به ترکیب دیگری به نام کلورید دی‌اکسید بدل می‌گردد که دقیقا حکم یک شوینده صنعتی را دارد. این محلول شیمیایی درون بدن انسان، زیان‌های جبران‌ناپذیری ممکن است به بار بیاورد. مصرف‌کنندگان سدیم کلوریت از عوارضی مثل اسهال، حالت تهوع، کم‌آبی، افت فشار خون و در بدترین حالت نارسایی کبدی شکایت کرده‌اند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده به دنبال یافتن حامیان این محصولات هستند و قطعا جرایم سنگینی برای آنها در نظر گرفته‌اند. در هر صورت اگر فکر می‌کنید دارویی که مصرف می‌کنید از درصد بالایی از سدیم کلوریت برخوردار است، پس محتاطانه رفتار کنید. در درجه اول به پزشک معالج خود رجوع کنید و اگر علائم‌ مسمومیت را در خود می‌بینید، تماس با اورژانس و فوریت‌های پزشکی، بهترین راه حل شما خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی