ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران: با بی‌قاعده بودن کار تاکسی‌های اینترنتی در شهر مخالف هستیم

صبح امروز در حاشیه جشنواره وب و موبایل اصفهان، سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی خبر از شکایت شهرداری تهران نسبت به اعطای مجوز به تاکسی‌های اینترنتی از سوی این سازمان داد. رییس مرکز ارتباطات ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۲۰:۴۸

صبح امروز در حاشیه جشنواره وب و موبایل اصفهان، سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی خبر از شکایت شهرداری تهران نسبت به اعطای مجوز به تاکسی‌های اینترنتی از سوی این سازمان داد. رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران در پاسخ به توییت خبرنگار دیجیاتو درباره این شکایت، توضیح داده که شهرداری با کسب و کارهای اینترنتی مخالف نیست بلکه با بی‌قاعده بودن کار در کلانشهر تهران مخالف است.

«غلامحسین محمدی» در توییتی به اعلام این خبر واکنش نشان داده و در طی یک رشته توییت موضع دقیق شهرداری را نسبت به چرایی این شکایت توضیح  داده است:

«شهرداری با ‎کسب‌وکار اینترنتی مخالف نیست، با بی‌قاعده‌بودن کار در شهر مخالف است. نمی‌شود برای اتوبوس و تاکسی، تست اعتیاد راننده، محدودیت تردد، معاینه فنی شش ماهه و عمر مجاز ده ساله، ضابطه باشد ولی به‌نام ‎تاکسی‌آنلاین، این قاعده‌ها نقض شود.

اگر اتفاقی مثل لو رفتن داد‌ه‌های برخی شرکت‌های تاکسیرانی بیفتد، چه‌کسی پاسخگوست؟ شهرداری معتقد است باید برای سه‌چیز ضوابط روشنی وجود داشته باشد: شرکت، خودرو، راننده. اصرار نداریم که شهرداری ناظر اجرای ضابطه باشد؛ هرچند تاکنون طبق قانون، شهرداری سیاستگذار حمل‌ونقل درون شهری است.»

محمدی تاکید کرده که حفظ حریم شخصی و حفاظت از داده‌ها یکی از مواردی است که شهرداری روی آن دغدغه دارد، احتمالا اشاره محمدی به ماجرایی است که چندی پیش برای یکی از تاکسی‌های اینترنتی فعال کشور رخ داد و باعث شد که سازمان فناوری اطلاعات هم دست به کار شده و در حال حاضر پیش نویسی برای صیانت از داده‌های کاربران انجام دهد:

«حفظ حریم شخصی و حفاظت از داده‌ها، کاهش سفر با خودروی شخصی به‌جای سهم‌گیری از حمل‌ونقل عمومی، بیمه رانندگان، الزامات سن فرسودگی و کنترل آلایندگی، توجه به عوارضی چون جذب مهاجرت به تهران و تاثیرات بر سکونت غیر رسمی و... حداقل‌هایی است که شهرداری روی آنها دغدغه دارد.»

اظهارات محمدی در حالی مطرح می‌شود که دادستان کشور در زمستان سال گذشته نامه‌ای به تمامی دادستان‌های مراکز استان‌ها فرستاد و دستور داد که شهرداری حق برخورد با تاکسی‌های اینترنتی را تا زمان آماده شدن دستورالعمل نظارت شهرداری‌ها بر فعالیت‌ تاکسی‌های اینترنتی ندارد. این دستورالعمل نیز تاکنون آماده نشده و از آنسو پیش‌تر الفت نسب در گفتگو با دیجیاتو خبر داده بود که تلاش‌های شهرداری برای نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی ادامه خواهد داشت. الفت نسب به دیجیاتو چنین گفته بود:

«آنها اصرار دارند که مدیریت یکپارچه روی این سیستم‌ها شکل بگیرد و ما اصرار داریم که به جای مدیریت یکپارچه، یک هماهنگی یکپارچه صورت بگیرد. در نهایت قرار بر این شد که نظرات ما بیشتر کارشناسی شود تا چنین تصمیم حساسی بهتر و کارآمدتر اتخاذ شود.»

گفتنیست اردیبهشت امسال بود که جلسه‌ای برای نظارت روی پلتفرم‌های حمل و نقل آنلاین توسط یک  کارگروه جدید متشکل از نمایندگانی از وزارت ارتباطات، معاونت علمی، شهرداری تهران و دیگر نهادها برگزار شد که نتیجه‌گیری نهایی آن به آینده موکول شده بود، نتیجه‌ای که به نظر می‌رسد حالا در شش شهریور و در یک دادگاه شاید نتیجه آن مشخص شود. بالاخره به طور نهایی اعلام خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mesbahi
    mesbahi | ۲۴ مرداد ۱۳۹۸

    کاشکی می‌فرمودند که اگر داده‌های کاربران توسط شهرداری لو بره کی پاسخگو است؟

  • Ahmad
    Ahmad | ۲۴ مرداد ۱۳۹۸

    جالبه . یک نهاد دولتی نگران حریم خصوصی ماست . فکر کنم نگران اینن که خیلی راحت به حریم خصوصی ما دسترسی ندارن

  • MATELF
    MATELF | ۲۴ مرداد ۱۳۹۸

    سادست یک شرکت سود ده خصوصی مثل اسنپ داره درامد در میاره و دولتیا به مالیات راضی نیستن و دوست دارن خودشون بچاپن نه بخش خصوصی...

    • saimon
      saimon | ۲۵ مرداد ۱۳۹۸

      خب اگه راننده ماشینتون فضانورد ! باشه و هر از چند گاهی شما رو ی دور به منظومه شمسی ببره بازم این حرفو میزنید؟ اهداف پشت پردشون قبول ولی اینایی هم که گفته هیچ عقل سلیمی نمیتونه رد کنه!!!البته عقل سلیم گفتم...

مطالب پیشنهادی