ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طرح جدید هواوی برای مقابله با تحریم آمریکا: ارائه سرویس نقشه اختصاصی

شرکت هواوی اعلام کرده که به دنبال اعمال محدودیت های آمریکا برای استفاده از سرویس نقشه گوگل روی تلفن های هوشمند تولیدی اش در خارج از خاک چین، حداکثر تا دو ماه دیگر از سرویس ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۵۵

شرکت هواوی اعلام کرده که به دنبال اعمال محدودیت های آمریکا برای استفاده از سرویس نقشه گوگل روی تلفن های هوشمند تولیدی اش در خارج از خاک چین، حداکثر تا دو ماه دیگر از سرویس نقشه اختصاصی خود رونمایی می کند.

سرویس نقشه هواوی که با نام مپ کیت (Map Kit) شناخته می شود برای استفاده مستقیم کاربران نهایی طراحی نشده و در عوض تلاش خواهد داشت که توسعه دهندگان نرم افزار را به طراحی اپلیکیشن براساس قابلیت های خود ترغیب نماید.

مپ کیت هواوی طبق اعلام شرکت ارائه دهنده، قابلیت اتصال به سرویس های نقشه بومی را خواهد داشت و ۱۵۰ کشور و منطقه را تحت پوشش خود قرار می دهد.

سرویس نقشه اختصاصی هواوی با مشارکت یاندکس و یک شرکت آمریکایی توسعه داده می شود

یک منبع آگاه طی مصاحبه اش با نشریه چاینا دیلی در این باره گفته است یاندکس که از سنگین وزنان عرصه اینترنت در روسیه به شمار می رود و سرویس نقشه اختصاصی خود را دارد با همراهی یک شرکت آمریکایی به نام Booking Holdings که در زمینه تجمیع سرویس های گردشگری در این کشور فعالیت دارد، از جمله کمپانی های نرم افزاری هستند که در توسعه این سرویس نقشه با هواوی همکاری خواهند کرد.

این اقدام قطعا نقشی کلیدی برای حفظ محبوبیت گوشی های هواوی در خارج از خاک چین خواهد داشت. ژنگ پینگان رئیس واحد سرویسهای ابری هواوی در این رابطه گفته است که بالغ بر ۵۰ درصد از اپلیکیشن موبایل بر پایه سرویس های موقعیت محور و نقشه توسعه یافته اند.

ژنگ در ادامه گفت:

مپ کیت هواوی در قالب ۴۰ زبان فراهم خواهد بود و علاوه بر ارائه اطلاعات آنی از شرایط ترافیکی و سیستم موقعیت یاب بسیار دقیق خود که حتی تغییر لاین ماشین های در حال حرکت را تشخیص می دهد از نقشه های مبتنی بر واقعیت افزوده نیز پشتیبانی خواهد کرد.

سرویس نقشه اختصاصی هواوی

همانطور که در خبرها خوانده اید واشنگتن چندی پیش با قرار دادن نام هواوی در فهرست سیاه این شرکت را از خرید تکنولوژی های آمریکا بدون دریافت موافقت دولت منع نمود. البته از چندی پیش مراوده برخی شرکت های آمریکایی با هواوی آغاز شد اما این کمپانی هنوز به تکنولوژی هایی نظیر آپدیت های سیستم عامل اندروید و سرویس مپس در گوشی های هوشمند تازه خود دسترسی ندارد. هرچند که هواوی با معرفی سیستم عامل اختصاصی خود با نام هواوی تدابیر لازم را اتخاذ کرده تا در صورت استمرار  تحریم ها کمترین آسیب متوجه کسب و کار موبایل آن شود.

یو چنگ دانگ مدیرعامل گروم محصولات مصرفی هواوی در این باره گفته است که تحریم های آمریکا پیش بینی فروش سالانه این شرکت را از ۳۰۰ میلیون گوشی به حدود ۲۴۰ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۹ کاهش خواهد داد.

هواوی در ۱۶۰ کشور دنیا ایستگاه مخابراتی دارد

ژیانگ لیگنگ مدیرکل مدیرکل ائتلاف اطلاعات مصرف کنندگان صنایع مخابراتی چین در این باره گفته است که گرچه هواوی از موخران سرویس نقشه است اما این شرکت ایستگاه های مخابراتی متعددی در ۱۶۰ کشور دنیا دارد که میتوانند اطلاعات تکمیلی برای دیتای سیستم های موقعیت یاب ماهواره ای در اختیار آن بگذارند و در نتیجه این شرکت قادر خواهد بود سرویس های نقشه دقیق تری را به مشتریانش عرضه نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی