ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویندوز Core OS
تکنولوژی

سیستم‌عامل ماژولار ویندوز Core احتمالاً به فضای ابری وابسته خواهد بود

مدت ها است زمزمه هایی از سیستم عامل مدرن و ماژولار مایکروسافت به نام Windows Core برای دستگاه های نسل آینده شنیده می شود. اخیراً در حساب کاربری لینکدین برخی از مهندسان نرم افزار مایکروسافت ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

مدت ها است زمزمه هایی از سیستم عامل مدرن و ماژولار مایکروسافت به نام Windows Core برای دستگاه های نسل آینده شنیده می شود. اخیراً در حساب کاربری لینکدین برخی از مهندسان نرم افزار مایکروسافت به جزئیاتی از این سیستم عامل اشاره شده است.

گفته می شود هسته ویندوز Core OS بر ویندوز استوار است و بر اساس گزارشی جدید این سیستم عامل در دستگاه های متنوعی از جمله سرفیس هاب، هولولنز و دستگاه های تاشوی آینده ارائه خواهد شد. همچنین ویندوز Core OS ظاهراً سیستمی عاملی بر محور فضای ابری است.

در پروفایل یک مهندس توسعه دهنده مایکروسافت به مواردی از این قبیل اشاره شده: «تجربه توسعه دهنده ++C با تخصص در حوزه توسعه سیستم عامل های قابل مدیریت از طریق فضای ابری، ارائه قابلیت های مدیریت دستگاه های مجهز به آژور و پروتکل های دستگاه های اینترنت اشیاء، نسل بعدی دستگاه های WCOS [یا به عبارتی Windows Core OS]، ویندوز دسکتاپ، هولولنز و ویندوز سرور».

ویندوز Core OS

پروفایل دیگری در لینکدین که متعلق به یک توسعه دهنده نرم افزار در تیم فضای ذخیره سازی ویندوز (Windows Storage Spaces) است اشاره به پیاده سازی فضاهای ذخیره سازی ویندوز برای سیستم عامل Core دارد. استوریج اسپیس یک فناوری در ویندوز و ویندوز سرور است که امکان محافظت از داده ها در زمان مواجه شدن درایوها با خطا را فراهم می کند. این قابلیت می تواند نشان از انعطاف پذیری بیشتر دستگاه های ویندوزی در سیستم عامل ویندوز Core OS داشته باشد. همچنین برخی از پروفایل ها اشاره به کد منبع باز بودن و یک اکشن سنتر جدید برای ویندوز Core OS کرده اند.

ویندوز Core OS یا سیستم عاملی ماژولار می تواند یک پروژه ضروری در حوزه ویندوز باشد؛ چرا که ویندوز اساساً برای اجرا روی همه فرم فکتورها ساخته نشده است. چنین سیستم عاملی می تواند تجربه آپدیت نرم افزاری بهتر، امنیت بالاتر و سازگاری هر چه بیشتر را به کاربران دستگاه های مختلف ارائه کند.

پیش از این «نیک پارکر»، مدیر ارشد محصولات مصرفی مایکروسافت به شکل کلی از آینده سیستم عامل ها سخن گفته بود و مشخصه های سیستم عامل مدرن از دید مایکرسافت را تشریح کرده بود. این مطلب را می توانید از اینجا بخوانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی