ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اتهام تازه تسلا؛ کاهش عمدی ظرفیت باتری مدل های قدیمی

پس از جنجال های مربوط به کاهش سرعت آیفون های قدیمی، حال این بار اتفاق مشابهی برای تسلا رخ داده و یکی از دارندگان محصولات این کمپانی مدعی شده خودروساز کالیفرنیایی عمدا مسافت قابل پیمایش ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

پس از جنجال های مربوط به کاهش سرعت آیفون های قدیمی، حال این بار اتفاق مشابهی برای تسلا رخ داده و یکی از دارندگان محصولات این کمپانی مدعی شده خودروساز کالیفرنیایی عمدا مسافت قابل پیمایش مدل های قدیمی را کاهش داده است. این فرد ادعا می کند هدف از اقدام مذکور پیشگیری از صدور فراخوانی پر هزینه بوده است.

به گزارش رویترز پرونده ای که چهارشنبه گذشته در دادگاه فدرال کارولینای شمالی تشکیل یافته، تسلا را به تقلب و فریب مشتریان متهم کرده است. در این دادخواهی سنخی از کلیه دارندگان مدل S و مدل X که مربوط به سری های نخست هستند، خواسته شده در صورت مواجه شدن با مشکل کاهش مسافت قابل پیمایش، به جمع شکایت کنندگان ملحق شوند.

تسلا متهم شده برد حرکتی برخی از مدل های قدیمی خود را تا 64 کیلومتر کاهش داده است

در بخشی از این پرونده آمده به خاطر اجتناب از وظایف و الزامات قانونی در راستای تعمیر یا جایگزینی باتری خودروهای مربوطه که تسلا می دانسته همگی معیوب هستند و همچنین به دلیل اینکه این شرکت نتوانسته به مشتریان خود اطلاع رسانی کند، نسبت به کاهش ظرفیت باتری از طریق آپدیت نرم افزاری اقدام کرده است.

بسیاری از دارندگان مدل S و مدل X در فروم های مختلفی چون تسلا موتورز کلاب ادعا کرده اند آپدیت نرم افزاری تسلا باعث افت دامنه حرکتی خودروهایشان شده است. به عنوان نمونه یکی از مالکان تسلا مدل S نسخه P85D ساخت سال 2014 ادعا کرده معادل 8 کیلووات ساعت از ظرفیت باتری خودروی خود را از دست داده است. شرکت تسلا در پاسخ به این فرد گفته افت کارایی باتری امری طبیعی است.

تشکل پرونده علیه تسلا

اما نکته جالب توجه اینکه تسلا پذیرفته که ظرفیت باتری ها را عمدا کاهش داده تا عمر آنها افزایش پیدا کند. در بیانیه ای که این شرکت منتشر کرده، آمده:

درصد بسیار کمی از دارندگان تسلا مدل S و مدل X قدیمی تر، احتمالا متوجه کاهش اندک مسافت قابل پیمایش خودروهایشان با باتری پر شده باشند. این مساله به دلیل آپدیت نرم افزاری است که با هدف بهبود عمر باتری ارایه شده است.

احتمالا می دانید که در ماه می گذشته (اردیبهشت) یک دستگاه تسلا مدل S در هنگ کنگ دچار آتش سوزی و سپس منفجر شد. پس از این اتفاق تسلا بلافاصله با ارایه یک آپدیت نرم افزاری، در تنظیمات شارژ و مدیریت حرارت مدل S و X تغییراتی اعمال کرد تا از باتری و عمر آن محافظت کند. در هر صورت باید منتظر ماند و دید که این پرونده به چه نتیجه ای منجر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی