ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

64b9bb48-audi-q4-e-tron-1
خودرو

چراغ اختصاصی شما؛ نوآوری جدید آئودی برای اختصاصی سازی Q4 e-tron

کمپانی آلمانی آئودی برنامه های جامعی برای تولید مدل های برقی تدوین کرده و در نظر دارد در مدت زمانی نسبتا کوتاه، اعضای جدیدی را به خانواده e-tron اضافه کند. Q4 e-tron یکی از این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

کمپانی آلمانی آئودی برنامه های جامعی برای تولید مدل های برقی تدوین کرده و در نظر دارد در مدت زمانی نسبتا کوتاه، اعضای جدیدی را به خانواده e-tron اضافه کند. Q4 e-tron یکی از این اعضا به شمار می رود که اکنون در حال پشت سر گذاشتن مراحل تست و توسعه است.

آئودی

به گفته مارک لیشته (Marc Lichte) مدیر طراحی آئودی، کانسپت the Q4 e-tron که اوایل امسال رونمایی شد، تا پایان سال 2020 راهی خطوط تولید خواهد شد. نکته جالب توجه اینکه مشتریان این کراس اوور الکتریکی خواهند توانست آن را با چراغ های جلو و عقب شخصی سازی شده، سفارش دهند.

369358_Audi_Q4_e-tron_concept_-_Premiere_mondiale_a_Geneve

در سال های اخیر تکنولوژی LED چراغ های اصلی اتومبیل ها را متحول کرده و به خودروسازان اجازه داده از طرح ها و گرافیک های جذابی استفاده کنند. آئودی جزو شرکت هایی است که توجه ویژه ای به این مساله داشته و چراغ های زیبای محصولات آن محبوبیت زیادی پیدا کرده اند.

audi-q4-e-tron-concept_100694240

چراغ های جلو و عقب کانسپت Q4 e-tron در زمان رونمایی دارای الگوهای راه راه بودند، اما مشتریان نسخه تولیدی خواهند توانست الگوهای متفاوتی را برای کراس اوور برقی خود انتخاب کنند. آنطور که آقای لیشته در مصاحبه با نشریه انگلیسی Autocar گفته، Q4 e-tron دارای 25 آپشن برای گرافیک چراغ ها بود!

audi-q4-e-tron-concept_100694251_h

اگر چه پیش از آئودی، فولکس واگن امکان سفارشی سازی گرافیک چراغ ها را برای برخی از مدل های خود – مثل توارگ – فراهم کرده، اما تعداد آپشن های موجود بسیار کمتر بوده و با عدد 25 فاصله زیادی دارد.

ad354b77-audi-q4-e-tron-4

مدل نهایی و تولیدی Q4 e-tron از همان پیشرانه نسخه کانسپت بهره خواهد برد. این پیشرانه از دو موتور الکتریکی تشکیل یافته و می تواند در مجموع 301 اسب بخار قدرت تولید کند. هر دو محور این کراس اوور الکتریکی نیروی پیشرانه را دریافت می کنند، به عبارت دیگر Q4 e-tron اتومبیلی چهار چرخ محرک خواهد بود.

bbdac90e-audi-q4-e-tron-5

همانند نسخه کانسپت وظیفه تامین انرژی پیشرانه آئودی Q4 e-tron را هم احتمالا پک باتری 82 کیلووات ساعتی بر عهده خواهد داشت. در این صورت کراس اوور سبز ارباب حلقه ها خواهد توانست با یک بار شارژ تا 279 مایل (450 کیلومتر) مسافت را پشت سر بگذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی