ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عباس علی آبادی جای هاشم یکه زارع نشست؛ مدیرعامل جدید ایران خودرو بدون سابقه خودرویی معرفی شد

ساعتی پیش سخنگوی دولت به شکل رسمی از عزل هاشم یکه زارع، مدیرعامل فعلی ایران خودرو و جایگزینی اون با عباس علی آبادی خبر داد. این تغییر پس از مطرح شدن حواشی روزهای گذشته در ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۵

ساعتی پیش سخنگوی دولت به شکل رسمی از عزل هاشم یکه زارع، مدیرعامل فعلی ایران خودرو و جایگزینی اون با عباس علی آبادی خبر داد. این تغییر پس از مطرح شدن حواشی روزهای گذشته در زمینه هزینه بالای طراحی پژو 206 صندوق دار اتفاق افتاد اما سخنگوی دولت علت این جابه جایی را تغییر قیمت (افزایش قیمت) خودروها در دوران مدیریت آقای یکه زارع عنوان کرده است.

این درحالیست که با توجه به حاشیه های چند ماه اخیر در مورد خصوصی سازی صنعت خودرو و واگذاری بخش های غیرمولد ایران خودرو و سایپا، شایعاتی نیز در رابطه با دلایل دیگر عزل یکه زارع مطرح می شود که البته هنوز سندی برای آن ها وجود ندارد.

https://static.digiato.com/digiato/2019/05/milad-tower-charge-station-2.jpg

مدیرعامل جدید ایران خودرو، عباس علی آبادی متولد ۱۳۴۰ که از او به عنوان مدیرعامل جدید ایران خودرو نام برده شده، در حال حاضر مدیر عامل اجرایی گروه مپنا است. وی از سال ۱۳۸۸ به این سمت منصوب شده و سابقهٔ ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر را نیز در کارنامه خود داراست.

علی‌آبادی فارغ‌التحصیل مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مکانیک با گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه‌های صنعتی شریف و دانشگاه تهران و درجه دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل بوده و مدرس دروس مختلف مهندسی مکانیک و مباحث مرتبط با موتورهای احتراق داخلی (توربین‌های گازی) در دانشگاه‌های مختلف کشور است.

از جمله سوابق کاری و مدیریتی علی‌آبادی نیز می‌توان به فعالیت در جهاد سازندگی، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون ۳، مدیریت‌عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی اشاره کرد.

از سوی دیگر خبر تغییر مدیریت ایران خودرو امروز در حالی از سوی سخنگوی دولت مطرح شده که تغییر مدیرعامل این شرکت باید با رأی اعضای هیأت مدیره ایران خودرو صورت گیرد.

با نگاهی به سوابق عباس علی آبادی می توان دریافت که ایشان با سابقه حضور در شرکت هایی مانند مپنا و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی و ریاست هیات مدیره شرکت توسعه آب و منابع ایران به معنای کامل کلمه یک مدیر دولتی و بدون سابقه اجرایی در شرکت های خودروسازی محسوب می شود، هرچند باید به انجام چند پروژه خودرویی مربوط به تولید خودروهای دو توان (با قابلیت حرکت با برق و بنزین) توسط مپنا اشاره کرد که طی دوران مدیریت ایشان به سرانجام رسیده است.

هاشم یکه زارع، مدیرعامل سابق ایران خودرو

در مقابل هاشم یکه زارع به عنوان یکی از مهره های قدرتمند صنعت خودرو از سال 92 تاکنون بر صندلی مدیرعاملی ایران خودرو تکیه زده بود و پیش از آن نیز سابقه حضور در شرکت های متعدد جاده مخصوص مانند ایران خودرو دیزل، سایپا دیزل و پارس خودرو را در کارنامه دارد. با این حساب می توان این جا به جایی را به نوعی در خلاف مسیر همیشگی صنعت خودرو کشور قلمداد کرد و باید منتظر ماند و دید که آیا این تغییر می تواند سرانجام به خصوصی سازی واقعی ایران خودرو و سایپا منجر شود یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • مجید
    مجید | ۲۸ مرداد ۱۳۹۸

    کی بشه این روباه بنفش و تیمش عزل و البته بعدش محاکمه بشن!

    • آریا
      آریا | ۳۰ مرداد ۱۳۹۸

      نه فقط بنفش. بلکه روباه های سبز و قرمز و سیاه و قهوه ای و ... باید روزی در پیشگاه ملت محاکمه بشند

  • Meisam Shahi
    Meisam Shahi | ۲۸ مرداد ۱۳۹۸

    دیو چو بیرون رود ... درآید? ?

  • arsnavenger
    arsnavenger | ۲۸ مرداد ۱۳۹۸

    خوبه هوای رادیات و مصرف بهینه آب تو موتور رو داره!

مطالب پیشنهادی