ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پروژه های جدید فورد روی مدل موستانگ؛ از پنهان کردن قدرت واقعی تا ارائه نسخه ناسکار

فورد از مدل مسابقه ای موستانگ Xfinity برای شرکت در رقابت های ناسکار پرده برداری کرده است. پنجمین مدل مسابقه ای موستانگ قرار است در سری رقابت هایی همچون NHRA Funny Car Virgin استرالیا، grassroots ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

فورد از مدل مسابقه ای موستانگ Xfinity برای شرکت در رقابت های ناسکار پرده برداری کرده است. پنجمین مدل مسابقه ای موستانگ قرار است در سری رقابت هایی همچون NHRA Funny Car Virgin استرالیا، grassroots Cobra jet شرکت کند.

این مدل توسط مرکز طراحی فورد در کارولینای شمالی طراحی شده است و اولین مسابقه آن در رقابت دیتونا سال 2020 خواهد بود.

هرچند در ظاهر رقابت های نسکار تغییرات چندانی به خصوص در طی سال های اخیر به خود ندیده است اما کمپانی های شرکت کننده در این مسابقات همچنان رقم هنگفتی را صرف توسعه موتور، شاسی و آیرودینامیک خودروهای خود می کنند تا بتوانند در این مسابقات نتایج قابل قبولی به نمایش گذارند که قطعا کمپانی فورد نیز از این موضوع استثنا نیست. فورد در یکی از کارگاه های ویژه خود که مخصوص خودروهای تولیدی مسابقات نسکار است علاوه بر خودروی جدید مخصوص سری نسکار مدل شلبی GT500 را نیز توسعه داده است.

نکته قابل توجه در خصوص این خودرو بدنه آن است که همان طرح نسل جدید موستانگ را در کنار رنگ آمیزی تاریخی مدل های شلبی داراست. بر روی بدنه خودرو به صورت یکدست آلومینیومی طرح نسل جدید موستانگ چاپ شده است

در دیگر اخبار مرتبط به شرکت فورد گفته می شود در کنار توجه فراوان به نسل جدید فورد موستانگ شلبی GT500، همچنان مدل GT350 با موتور V-8 تنفس طبیعی خود با نام Voodoo بهترین موستانگ تولید شده در چند سال اخیر است.

مدت زمان زیادی از معرفی مدل 2019 این خودرو توسط فورد نگذشته است و به همین مناسبت مجله موتورترند با قرار دادن این موستانگ خوش صدا بر روی داینو قصد دارد تا خروجی واقعی این موتور V-8 با میل لنگ تخت که توانایی دور خوردن تا 8250 rpm را دارد بدست آورد.

طبق اعلام فورد مدل 2019 GT350 و GT350R توانایی تولید 526 اسب بخار قدرت و 581 نیوتن متر گشتاور بر روی میل لنگ را دارد. با قرار گیری خودرو بر روی داینو می توان میزان قدرت واقعی که به چرخ های محرک می رسد را اندازه گیری کرد. به طور معمول در حدود 15 درصد از قوای محرکه تولیدی بر سر میل لنگ در حین گذر از سیستم انتقال قدرت یعنی جعبه دنده و دیفرانسیل از دست می رود.

در نتیجه انتظار می رود که چرخ های GT350 در حدود 457 اسب بخار قدرت و 505 نیوتن متر گشتاور تولید کنند. پیش از این موتورترند مدل سال 2015 خودرو GT350 را بر روی داینو برد که در نهایت 467 اسب بخار قدرت تحویل داد اما مدل 2019 توانایی تولید 494 اسب بخار و 517 نیوتن متر گشتاور در دنده چهار را داراست. با احتساب هدر رفت 15 درصدی، قدرت واقعی موتور GT350 در حدود 568 اسب بخار و 595 نیوتن متر بر روی میل لنگ است. این رقم در حدود 42 اسب بخار بیشتر از عدد رسمی اعلام شده توسط شرکت فورد است.

فورد

طبق نمودار خروجی داینو، این موتور تازه در دور 3300 rpm زنده می شود و بر خلاف موتورهای مجهز به توربوشارژر و سوپرشارژر حداکثر قدرت خود را در دور بالای 8250 rpm تحویل می دهد. همچنین گشتاور از دور 3300 تا 6000 rpm در حداکثر میزان خود قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی