ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ترامپ وضع تعرفه بیشتر روی کالاهای تولیدی اپل در چین را به حالت تعلیق درآورد

تهدید ترامپ به افزایش تعرفه کالاهای تولیدی در چین ماه هاست که اثرات منفی روی ارزش سهام اپل گذاشته است و این گمانه زنی را رد ذهن بسیاری به وجود آورده که محصولات پیشتر گرانقیمت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

تهدید ترامپ به افزایش تعرفه کالاهای تولیدی در چین ماه هاست که اثرات منفی روی ارزش سهام اپل گذاشته است و این گمانه زنی را رد ذهن بسیاری به وجود آورده که محصولات پیشتر گرانقیمت این شرکت با افزایش ۱۰ تا ۲۵ درصدی هزینه تولید روبرو خواهند شد. با این حال در دقیقه آخر ترامپ اپل را تا پس از تعطیلات کریسمس از تعرفه ۱۰ درصدی روی گوشی ها و لپ تاپ های تولیدی اش در چین معاف کرد. رئیس جمهور آمریکا در توضیح این تصمیم خود چنین گفته است که به خاطر رابطه شخصی اش با تیم کوک مدیرعامل اپل احساس کرده باید به اپل کمک کند.

در دوره روسای جمهور قبلی آمریکا کمتر پیش می‌ آمد که صرفا بعد از یک مکالمه دونفره سیاست های تجاری آمریکا تغییر کند اما در زمان تصدی ترامپ شاهد هستیم که نه به دلایل سیاسی یا تصمیمات حساب شده بلکه صرفا به خاطر دلایل شخصی این سیاست ها یکشبه تغییر می کنند. ترامپ هم برای آنکه جای هیچ ابهامی باقی نماند به خبرنگاران گفت که کوک مدیر فوق العاده ایست چراکه او به من زنگ می زند اما دیگران نه و به خاطر اینکه اپل یک شرکت آمریکایی فوق العاده است تصمیم گرفتم که در کوتاه مدت به کوک کمک کنم.

به خاطر ارتباط شخصی ام با کوک تصمیم گرفتم به اپل کمک کنم

ارتباط نزدیک کوک با ترامپ در دو سال گذشته به خوبی بر همگان روشن شده است. در این بازه مدیرعامل اپل گرچه شوراهای کاری تشکیل شده به سرپرستی دولت را ترک کرده و بارها به سیاست های مختلف وی اعتراض کرده است اما دیدارهای متعددی با وی داشته است. مدیران شرکتهای بزرگ حوزه تکنولوژی در هفته گذشته ملاقات شامی با ترامپ در باشگاه گلف او داشتند و کمی بعد از تعلق وضع تعرفه های جدید روی محصولات کلیدی اپل خبر داد.

با این وجود ترامپ مدتهاست از اپل و دیگر شرکت های آمریکا خواسته است که فرایندهای تولیدی خود را به آمریکا انتقال دهند تا از وضع تعرفه روی کالاهای چینی در اما بمانند. برخی این ایده را غیرعملی خوانده اند و برخی دیگر از جمله اپل شروع به انتقال خطوط تولید خود به کشورهایی غیر از چین کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • peyman17
    peyman17 | ۳۱ مرداد ۱۳۹۸

    و جالب اینجاست همین تصمیمات شخصی ترامپ از خیلی از تصمیمات حساب شده سابق که باعث خروج علم و ثروت از آمریکا شدن بهتر عمل کرده

مطالب پیشنهادی