گلکسی نوت ۱۰ پلاس 5G از فردا در فروشگاه های آنلاین و فیزیکی به مشتریان عرضه می شود اما تا آن موقع کارشناسان iFixit فرصت را مغتنم را شمرده اند و با کالبدشکافی این گوشی جزئیات تازه ای را از اجزای داخلی آن ارائه کرده اند. مهم تر از همه اینکه این گوشی یکی از مشخصه های طراحی اصلی آیفون را دارد که تعمیر آن را اندکی دشوار میکند و در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

درست مانند آیفون X، مادربورد نوت ۱۰ پلاس 5G در نیمه بالایی بدنه گوشی قرار گرفته است که البته به این خاطر امکان استفاده از یک باتری عریض تر در آن فراهم شده با این حال اما سامسونگ مجبور شده از کابل هایی بین مادربورد و بورد جانبی استفاده کند و این کابل ها دسترسی به باتری را دشوار کرده اند. البته این کابل ها را میتوان به به کناری انتقال داد اما در کل فرایند تعمیر دستگاه را با چالش روبرو می کنند.

گلکسی نوت ۱۰ پلاس

iFixit در پروژه کالبد شکافی این گوشی خاطرنشان کرده که بابت هر تعمیر باید چسب محکمی که پنل شیشه ای شکننده پشتی دستگاه را در جایش ثابت کرده باز نمود. از طرفی تعویض باتری این گوشی هم که با چسب در جایش ثابت شده دشوار است و برای تعمیر ساده و معمولی نمایشگر یا بابد کل بدنه از هم باز شود یا اینکه نیمی از قطعات آن تعویض گردد. روی هم رفته iFixit امتیاز ۳ از ۱۰ را از بابت تعمیرپذیری به این گوشی داده است.

گلکسی نوت ۱۰

سامسونگ برای نخستین بار استفاده از موتور گرد ویبره در گوشی های خود را کنار گذاشته و نوت ۱۰ پلاس 5G را به یک موتور ویبره جدید مجهز کرده است. آنطور که iFixit می گوید با این کار گوشی مورد بحث بازخورد لرزشی بیشتری را ایجاد می کند. نکته دیگر حذف جک هدفون و دکمه اختصاصی فراخوانی بیکسبی از بدنه این گوشی است.