ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

با متفاوت‌ترین بازی‌های استراتژی موبایل آشنا شوید

حتی اگر از طرفداران بازی های استراتژی هم نباشید قطعا حداقل یکبار بازی معروف Clash of Clans را امتحان کرده‌اید. یکی از مهمترین مسائلی که موجب شد کلش آو کلنز طعم موفقیت های فراوان را بچشد و ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۳ شهریور ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

حتی اگر از طرفداران بازی های استراتژی هم نباشید قطعا حداقل یکبار بازی معروف Clash of Clans را امتحان کرده‌اید. یکی از مهمترین مسائلی که موجب شد کلش آو کلنز طعم موفقیت های فراوان را بچشد و خیلی از توسعه دهندگان به الهام از آن روی بیاورند، فرمول پیاده‌سازی سادگی در عین اعمال استراتژی های مختلف برای پیروزی در آن بود. احتمالا شما هم تأیید می‌کنید که بازی های استراتژی به هیچ عنوان ساده نیستند و اگر حوصله نکنید و برای پیشروی در بازی برنامه‌ریزی نداشته باشید قادر به ادامه بازی نخواهید بود.

اما نکته اصلی اینجاست که بعد از موفقیت کلش آو کلنز خیلی از عناوین به کپی از آن روی آورده و همچنان هم به تعدادشان اضافه می‌شود. با این حال هستند بازی هایی که شباهتی به ساخته Supercell نداشته باشند و سبک خودشان را پایه‌گذاری کنند. در این مطلب تعدادی از متفاوت‌ترین و البته بهترین بازی های استراتژی موبایل را با هم مرور می‌کنیم.

به روز رسانی: [این مطلب در تاریخ 3 شهریور 98 به روز رسانی شده است]

Plague Inc

بازی های استراتژی موبایل

این بازی از شناخته‌ترین و موفقترین بازی‌های این لیست است و علاوه بر این به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازی های استراتژی موبایل از آن یاد می‌شود. جریان از این قرار است که شما باید کل دنیا را با نوعی ویروس آلوده کنید. بنابراین باید سعی کنید ویروسی پرورش و توسعه دهید که به اندازه کافی قدرتمند باشد تا تمام دنیا را درگیر کند. در Plague Inc دوازده نوع بیماری در اختیارتان قرار می‌گیرد تا با آن‌ها کار کنید و به ویروس دلخواهتان برسید. اگر تا به حال این بازی را امتحان نکرده‌اید و دنبال یک بازی استراتژی خوب برای موبایل می‌گردید بیشتر از این معطل نکنید و همین حالا Plague Inc را دانلود کنید.

Plague Inc

Plague Inc

سازنده: Miniclip.com قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 118.8/متغیر مگابایت زبان:

XCOM®: Enemy Within

فرنچایز XCOM را خیلی از گیمرها می‌شناسند یا حداقل اسمش را شنیده‌اند. این سری عناوین موفقی در سبک استراتژی نوبتی ارائه داده و شما را وارد جنگ با موجودات بیگانه‌ای که قصد حمله به زمین را دارند می‌کند. به عنوان یک فرمانده XCOM وظیفه شما این است که تیمتان را رهبری کرده و آن‌ها را برای از بین بردن موجودات بیگانه به میدان نبرد بفرستید. در هر نوبت از بازی شما باید نیروهایتان را به موقعیت‌های مختلفی در نقشه بازی ببرید و به نیروهای بیگانه حمله کنید. بعد از پایان هر ماموریت می‌توانید به مقر فرماندهی XCOM برگردید و هر کدام از نیروهایتان را با قابلیت‌ها و تجهیزات جدید به روز رسانی کنید.

XCOM®: Enemy Within

XCOM®: Enemy Within

سازنده: 2K, Inc قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 21/3500 مگابایت زبان:

Mushroom Wars 2

جنگ‌های قارچی 2 همانطور که از اسمش پیداست رهبری ارتشی از قارچ‌ها را به عهده شما می‌گذارد تا وارد رقابت‌های استراتژی همزمان آفلاین یا آنلاین شوید. هدف شما در بازی این است که علاوه بر حرکت نیروهایتان در اطراف نقشه و حمله به کلبه‌ها و سایر ساختمان‌های استراتژیک قارچ‌ها، از خودتان در مقابل حملات دشمنان هم دفاع کنید. چهار قبیله قارچی مختلف به همراه مود کمپین اختصاصی برای هرکدام از این قبایل در بازی گنجانده شده تا هرکدام را که خواستید انتخاب کنید. اما اگر می‌خواهید یک تجربه واقعی از اکشن استراتژیک داشته باشید باید وارد بخش آنلاین شوید.

Mushroom Wars 2

Mushroom Wars 2

سازنده: Zillion Whales قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 57/1200 مگابایت زبان:

Vainglory

در Vainglory تقریبا هرچیزی که طرفداران سبک موبا دوست دارند یکجا جمع‌آوری شده است و بخش آنلاین و آفلاین با امکانات کامل در انتظار شما هستند. 5 کلاس در بازی گنجانده شده و مجموعا شامل 25 هیروی مختلف هستند که می‌توانید با پیشروی در بازی آنها را آنلاک و سپس آپگرید کرده و به میدان بفرستید. کنترل بازی هم خوب و روان کار می‌کند و نگرانی از این بابت نخواهید داشت. اگر هم تا به حال تجربه بازی‌های موبا را نداشته‌اید Vainglory با سیستم آموزشی که در ابتدای بازی برایتان در نظر گرفته هر چیزی که نیاز دارید به شما آموزش می‌دهد و یک بخش Academy هم در آن حضور دارد تا جزئیات بیشتری از روش بازی و مهارت‌ها در اختیارتان قرار بدهد.

Vainglory

Vainglory

سازنده: Super Evil Megacorp قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 31/2300 مگابایت زبان:

Out There: Ω Edition

در مقدمه گفتیم که بسیاری از بازی‌های استراتژی المان سادگی را وارد گیم‌پلی کرده‌اند تا کمی از پیچیدگی ذاتی این سبک بکاهند. اما بازی‌های زیادی هم هستند که همچنان به مقتضیات کلاسیک این سبک وفادار مانده‌اند و Out There: Ω Edition هم یکی از همین بازی‌هاست. در یک کلام احتمالا با یکی از سخت‌ترین بازی‌های استراتژی رو به رو هستیم. کاراکتر بازی در یک اتاقک سرما (cryo-chamber) به هوش می‌آید و هدف این است که بتوانید او را در فضای لایتناهی کیهان زنده نگاه دارید. باید پارامترهایی مثل سطح اکسیژن و سایر منابع مورد نیازتان را طی سفرهای فضایی خود مدیریت کنید، با شکل‌های مختلفی از حیات بیگانه رو به رو شوید و کم کم سفینه‌تان را تعمیر کنید. چهار پایان متفاوت هم برای بازی در نظر گرفته شده است.

Out There: Ω Edition

Out There: Ω Edition

سازنده: Mi-Clos Studio قیمت: 3.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 23/164.7 مگابایت زبان:

Auralux: Constellations

https://digiato.com/wp-content/uploads/2016/09/Auralux.jpg

جدا از تمام المان های مثبت Auralux Constellations، بهترین بخش ساخته استودیوی War Drum را می توانیم ترکیب عجیب «پیچیدگی های» سبک استراتژی و مکانیزم های «ساده» [تقریبا همانند Clash of Clans] بنامیم. خلاف تمام اپلیکیشن های مشابه که معمولا با آن ها شاهد ساختمان های گوناگون و یونیت های مختلف هستید، با Auralux Constellations طی مرحله ها سیاراتی به شما داده شده و باید نیروهایتان که همگی از یک جنس هستند را به سمت پایگاه دشمنان هدایت کنید. اما می دانید نکته مهم کجاست؟ اینکه با همه این سادگی ها، همچنان به چالش کشیده می شوید.

Auralux Constellations

Auralux Constellations

سازنده: War Drum قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 123 / 96 مگابایت زبان:

The Battle of Polytopia

https://digiato.com/wp-content/uploads/2016/12/The-Battle-of-Polytopia-android.jpg

شاید بتوانیم لقب دوست داشتنی بازی لیست را به این عنوان بدهیم. البته تمام بازی‌های این مطلب خوب هستند ولی The Battle of Polytopia به واسطه آنکه توانست یک تجربه ساده و متفاوت از Civilization را به بازیکن ها هدیه بدهد محبوبیت بیشتری هم از آن خود کرد. Civilization همان ساخته معروف و استراتژی/نوبتی استودیوی Firaxis است که با آن باید تمدن تان را گسترش دهید.

اما نکته مهم با The Battle of Polytopia الهام درست توسعه دهنده از Civilization بود. اینجا هم همان فعالیت های اصلی Civilization را انجام خواهید داد ولی Midjiwan به کمک تغییرات مثبت عنوانی کاملا متناسب با ذات یا هدف دیوایس های دستی ساخت. جدا از اینکه موسیقی دلنشین و البته گرافیک زیبا هم نقشی خیلی مهم روی تجربه ساعت ها سرگرمی فراموش نشدنی ایفا می‌کنند.

The Battle of Polytopia

The Battle of Polytopia

سازنده: Midjiwan AB قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 36 / 26 مگابایت زبان:

DomiNation

دو اپلیکیشن DomiNation و The Battle of Polytopia الهام گرفته از Civilization هستند اما جای Midjiwan که به «الهام» از ساخته Firaxis روی آورد استودیوی Nexon M تصمیم گرفت تا یک «کپی» از آن را به دست بازیکن ها برساند. نتیجه این سیاست هم عنوانی بود که شاید به واسطه محدودیت های اسمارت فون ها نتوانستیم پیچیدگی های همیشگی Civilization را ببینیم، اما خوب DomiNation همچنان توانست طعم دلنشین جنگ ها و فعالیت های مختلف ساخته Firaxis را به شما هدیه بدهد.

DomiNations

DomiNations

سازنده: Nexon M قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 146 / 64.4 مگابایت زبان:

Dawn of Titans

برای کسانی که گرافیک نخستین اولویت است، Dawn of Titans یکی از بهترین گزینه بین تمام اپلیکیشن های کنونی هم سبک خواهد بود. شاید گیم پلی ساخته Natural Motion به خودی خود برای ساعت ها داشتن یک تجربه جذاب کفایت کنند ولی خوب توسعه دهنده به کمک قسمت های دیداری با کیفیت خوب توانست تا زیبایی عنوانش را به مراتب افزایش دهد. جدا از آنکه شباهت های نسبی Dawn of Titans به مجموعه معروف Total War [برای چگونگی حمله به دشمنان] هم تاثیرات زیادی روی موفقیت های فراوان این اپلیکیشن گذاشت.

Dawn of Titans

Dawn of Titans

سازنده: Natural Motion قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1220 مگابایت زبان:

Clash of Kings

صحبت از Clash of Kings بی فایده است. چون تقریبا تمام علاقه مندان به بازی های استراتژی موبایل آن را می شناسند. ساخته ELEX Wireless را شاید بتوانیم تنها اپلیکیشنی بنامیم که از دیدگاه محبوبیت توانسته پا به پای Clash of Clans پیش بیاید. عنوانی که متوجه شباهت های زیادی بین آن و بازی های استراتژی قدیمی تحت وب روی رایانه های شخصی می شوید. با این حال همانند تعدادی دیگر از بازی‌های این لیست استودیوی سازنده با تغییرات مناسب روی مکانیزم‌ها توانست عنوانی کاملا هماهنگ با تلفن های هوشمند توسعه دهد.

Clash of Kings

Clash of Kings

سازنده: ELEX Wireless قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 157 / 95.3 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • مهدی شکری
    مهدی شکری | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

    dawn of titans بازی عالیی هست

  • Mohamadamin
    Mohamadamin | ۲۱ فروردین ۱۳۹۶

    سلام.ای کاش یه نقد راجع به بازی down of Titan بنویسید.چون باتوجه به حجم زیادش یکم ریسکه دانلودش.ممنونم

مطالب پیشنهادی