ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فرماندهی فضایی آمریکا
علمی

فرماندهی فضایی آمریکا در دوران جنگ سرد با دستور ترامپ مجددا آغاز به کار کرد

صبح امروز ترامپ و مایک پنس مشاور او از بازگشت فرماندهی فضایی آمریکا خبر دادند؛ واحدی از نیروی هوایی که در زمان جنگ سرد فعالیت می کرد و  ۱۷ سال است که به حالت تعلیق ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

صبح امروز ترامپ و مایک پنس مشاور او از بازگشت فرماندهی فضایی آمریکا خبر دادند؛ واحدی از نیروی هوایی که در زمان جنگ سرد فعالیت می کرد و  ۱۷ سال است که به حالت تعلیق در آمده است.

به گفته مارک اسپر وزیر دفاع این کشور فعالیت دوباره این واحد با هدف «حصول اطمینان از امنیت منافع آمریکا در فضا» اتفاق می افتد. لازم است اشاره کنیم که فرماندهی فضایی آمریکا کاملا متفاوت از نیروی فضایی این کشور (ششمین شاخه نظامی آن که هنوز ایجاد نشده) و یا فرماندهی فضایی نیروی هوایی است که روی عملیات های نیروی هوایی در فضا تمرکز دارد.

ترامپ در جریان کنفرانس خبری ویژه ای که برای آغاز به کار این واحد ترتیب داده شده بود اظهار داشت:

خطرات موجود علیه کشورمان مرتبا در حال رشد است و ما نیز باید هممینگونه باشیم. حالا، آنهایی که میخواهند به آمریکا آسیب بزنند، آنهایی که قصد دارند ما را در فضا به چالش بکشند باید بدانند که این چالش کاملا متفاوت خواهد بود.

فرماندهی فضایی آمریکا

فرماندهی فضایی آمریکا نخستین بار توسط نیروی هوایی این کشور در سال ۱۹۸۵ میلادی تاسیس شد. در آن زمان جنگ سرد به اوج خود رسیده بود و هدف از راه اندازی این واحد هماهنگ سازی دفاع موشکی و تلاش های آمریکا در عرصه مراقبتی بود. اما در سال ۲۰۰۲ تمرکز ارتش آمریکا روی مقوله تروریسم معطوف شد و فرماندهی فضایی با فرماندهی استراتژیک ادغام شد که بیشتر روی حمله نظامی به افغانستان تمرکز داشت.

سال گذشته ترامپ به پنتاگون دستور داد که فرماندهی فضایی را از فرماندهی استراتژیک جدا کند و واحد مستقلی برای بر عهده گرفتن مسئولیت های مرتبط با فضا ایجاد نماید. این مسئولیت ها حفاظت از ماهواره های آمریکا، پشتیبانی نیروهای زمینی از فضا و برنامه ریزی برای نبردهای فضایی آینده را در بر می گرفت. ترامپ همچنین خواستار ایجاد شاخه ششم در ارتش این کشور شد تا مستقما نبردهای فضایی را بر عهده بگیرد که این مساله منوط به دریافت موافقت کنگره است. احیای فرماندهی فضایی به ریاست جمهوری آمریکا امکان خواهد داد که ساختارهای مدیریتی لازم را ایجاد و ماموریت ها را هماهنگ سازی کند تا بعد از دریافت چراغ سبز کنگره برای ایجاد نیروی فضایی، آمادگی لازم را داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۰ شهریور ۱۳۹۸

    ای ول درستش همینه .? ? ?
    از فضا و زمین و دریا و زیر دریا باید تروریست ها رو نابود کرد

  • molavy
    molavy | ۹ شهریور ۱۳۹۸

    عوضی ها حداقل فضا رو برای مردم بزارید صلح بمونه

  • CANOPUS
    CANOPUS | ۸ شهریور ۱۳۹۸

    لطفا ، خبر مربوط به ماهواره ناهید رو هم پوشش بدین (ظاهرا دیروز در تصاویر ماهواره ای پد سوخته دیده شده ،از طرفی وزیر ارتباطات میگه ماهواره سالمه)

    https://www.npr.org/2019/08/29/755406765/iranian-rocket-launch-ends-in-failure-images-show

مطالب پیشنهادی