ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

افزایش قیمت اینترنت
تکنولوژی

رگولاتوری: هنوز به منطق افزایش قیمت اینترنت نرسیده‌ایم

حجم بسته‌‌های اینترنتی کمتر اما قیمت‌شان بیشتر شده‌ است. بعد از کشمکش بر سر تعرفه‌ بسته‌های اینترنتی بالاخر شرکت‌های سرویس‌ دهنده اینترنت تصمیم گرفتند طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، سقف تعرفه‌ها و را برای کف ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۴:۵۸

حجم بسته‌‌های اینترنتی کمتر اما قیمت‌شان بیشتر شده‌ است. بعد از کشمکش بر سر تعرفه‌ بسته‌های اینترنتی بالاخر شرکت‌های سرویس‌ دهنده اینترنت تصمیم گرفتند طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، سقف تعرفه‌ها و را برای کف خدمات در نظر بگیرند. هرچند این قیمت‌گذاری در چارچوب مصوبه است اما به گفته وزیر ارتباطات این اقدام در عرف بازار نیست. «حسین فلاح جوشقانی» رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم معتقد است هرچند که افزایش تعرفه‌ها قانونی‌ست اما نمی‌شود اپراتورها به‌صورت ناگهانی تعرفه‌هایشان را تا سقف بالا ببرند.

جوشقانی می‌گوید اگر رگولاتوری به منطق افزایش قیمت اینترنت برسد حتما به‌صورت شفاف آن را برای مردم اطلاع‌رسانی می‌کند. او در مورد افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی به ایسنا گفته است، هرچند کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اجازه‌ افزایش تعرفه را داده، اما نمی‌شود اپراتورها به صورت ناگهانی تعرفه‌ها را تا سقف بالا ببرند، چراکه تنظیم بازار و حقوق مصرف‌کننده از مواردی است که باید رعایت شود:

«ما روی این موارد حساسیم و اگر موردی پیش بیاید، حتما به اپراتورها تذکر می‌دهیم، کما اینکه چندین بار هم اپراتورها درخواست افزایش تعرفه داشتند اما ما بسته‌هایشان را متعادل کردیم. واقعیت این است که با توجه به شرایط اقصادی که برای اپراتورها اتفاق افتاده، هزینه‌هایشان خیلی بالا رفته و با این شرایط باید کاری بکنند. یکی از کارهایی که می‌توان انجام داد، کاهش هزینه‌هاست. ما هم در این مورد در حال اقداماتی هستیم که اپراتورها به سمت کاهش هزینه‌های غیرضروری بروند.»

افزایش قیمت اینترنت

به گفته جوشقانی اپراتورها هم درخواست‌هایی برای افزایش تعرفه داشتند و رگولاتوری از اپراتورها خواسته تا بر اساس پارامترهایی که تعرفه‌هایشان را متاثر کرده و هزینه‌هایی که به آن‌ها تحمیل شده، درخواست خود را ارائه کنند تا خواسته‌هایشان بر اساس شرایط بازار بررسی ‌شود. منتها تاکنون تنها دو اپراتور درخواست‌شان را مطرح کرده‌اند: «اگر ما به جمع‌بندی رسیدیم، این موارد را به کمیسیون ارجاع می‌دهیم و استدلال‌هایمان را آنجا بررسی کنیم. اگر به این منطق رسیدیم که افزایش قیمت اتفاق بیفتد، به‌صورت شفاف به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنیم اما اکنون با توجه به اطلاعاتی که اپراتورها دادند، برنامه‌ای نیست.»

در سوی دیگر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی حضور دارند که معتقدند افزایش تعرفه‌ها تنها راه بقای آنهاست. در همین رابطه «مسعود روحانی پور» مدیرعامل شرکت پیشگامان در گفتگو با دیجیاتو ضمن تایید کاهش حجم بسته‌های ماهیانه گفته بود که ادامه روند فروش ماهیانه به روش قبلی برای آنها ضرردهی تام بود و آنها نمی‌توانند زمانی که رگولاتوری به وعده‌های خود برای ارزان شدن اینترنت تمام شده برای FCPها عمل نکرده، با همان رویه قبلی اینترنت را به فروش برسانند. به گفته روحانی پور کار FCPها با شرایط فعلی رسما به سمت ضرردهی پیش رفته و زمانی که وعده‌ها و قول‌های دولت عملی نمی‌شود؛ آنها نیز باید سیاست‌های جدیدی را اتخاذ کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی