ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

USB4
تکنولوژی

مشخصات نهایی USB4 منتشر شد؛ سرعت دو برابر نسبت به نسل قبل

انجمن USB-IF از نهایی شدن مشخصات فنی USB4 خبر داده و احتمالا تا یکسال دیگر شاهد عرضه محصولات دارای این استاندارد خواهیم بود. مسئولیت تعیین و توسعه ویژگی های USB4 بر عهده انجمن USB-IF قرار داشته و مشخصات فنی به زودی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

انجمن USB-IF از نهایی شدن مشخصات فنی USB4 خبر داده و احتمالا تا یکسال دیگر شاهد عرضه محصولات دارای این استاندارد خواهیم بود.

مسئولیت تعیین و توسعه ویژگی های USB4 بر عهده انجمن USB-IF قرار داشته و مشخصات فنی به زودی در اختیار طراحان، مهندسان و تولید کنندگان قرار می گیرد. مهمترین شاخصه استاندارد جدید نرخ انتقال داده تا ۴۰ گیگابیت در ثانیه است که دو برابر USB 3.2 و برابر با تاندربولت ۳ است.

USB4 با برخورداری از فرم فاکتور مشابه Type-C با پورت های USB 3.2، USB 2.0 و تاندربولت ۳ سازگاری خواهد داشت. به عبارت دیگر تمامی دستگاه های مجهز به درگاه USB4 از گجت های Type-C پشتیبانی خواهند کرد.

USB4 از پروتکل های تصویر و داده پشتیبانی کرده و پهنای باند کافی برای دو نمایشگر 4K یا یک مانیتور 5K را فراهم می کند، بنابراین توسعه مانیتورهایی که در کنار پورت HDMI از USB هم برخوردارند، رشد قابل توجهی خواهد داشت. حتی اگر یک نمایشگر ۸ گیگابیت در ثانیه از پهنای باند را هم اشغال کند، ۳۲ گیگابیت آن برای انتقال داده خالی می ماند.

دوگانگی بین USB 3 با تاندربولت ۳ و تفاوت چشمگیر بین نرخ انتقال آنها کاربران را آزار می دهد (سرعت USB 3 در بهترین حالت نصف تاندربولت ۳ است)، USB4 اما با ادغام این استاندارها ارتباط دو طرفه با سرعت ۴۰۰ مگابیت بر ثانیه را فراهم می سازد که امیدواریم به درگاهی واحد در پلتفرم ها و دستگاه های مختلف تبدیل شود.

سرعت بالای تاندربولت ۳ امکان توسعه محصولات جدیدی نظیر کارت های گرافیک اکسترنال را میسر ساخته و با فراگیر شدن این نرخ از طریق USB انتقال داده و بکاپ گیری از همیشه ساده تر و سریع تر خواهد شد.

یکی دیگر از مشکلات نسل های فعلی نام های مختلف مثل 3.0, 3.1, 3.2 است اما آنطور که Brad Saunders، مدیر عامل گروه ترویج USB گفته نهادهای مسئول قصد استفاده از چنین پسوندهایی را ندارند و تمام تلاش خود را برای ساده سازی این استاندارد انجام خواهند داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی