ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هایسنس از لیزر تی وی های جدید و تلویزیون 8K مدرن خود رونمایی کرد

هایسنس امسال پنجاه ساله می شود و به همین بهانه این شرکت بزرگ ترین کنفرانس خبری خود را در IFA 2019 برگزار کرد. در این رویداد که امروز رسما در برلین آغاز شد شرکت چینی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

هایسنس امسال پنجاه ساله می شود و به همین بهانه این شرکت بزرگ ترین کنفرانس خبری خود را در IFA 2019 برگزار کرد. در این رویداد که امروز رسما در برلین آغاز شد شرکت چینی مورد بحث تازه ترین تلویزیون های سری لیزر خود را در کنار یک تلویزیون 8K جدید در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داد.

سه عضو جدید خانواده لیزر تی وی هایسنس شامل نام های 100L5 Sonic screen، 100L9 و 75L9 می شوند. این تلویزیون ها با کمک یک پروژکتور کوتاه برد کار می کنند که تصویر را روی یک نمایشگر باریک و سبک دیواری می اندازد. هایسنس اعلام کرده که هر سه این مدل ها از موتور XFusionTM Laser Light بهره می گیرند که طیف رنگی تقریبا بی پایانی را تولید می کنند.

آنچه باعث تمایز لیزر تی وی ها از تکنولوژی پروژکتورهای معمولی می شود توانایی آنها در نمایش روشنایی بیشتر است؛ به این ترتیب نور محیطی کمترین تاثیر را را روی تصاویر در حال پخش با این دستگاه ها می گذارد.

اولین محصول 100L5 Sonic Screen نام دارد که به یک بلندگوی Distributed Mode در داخل نمایشگر تلویزیون با قابلیت تولید صدا مجهز شده است. دو مدل دیگر به نام های 100L9 و 75L9 که به ترتیب صد و ۷۵ اینچی هستند می توانند طیف بی پایانی از رنگ ها از جمله سفید خالص را نمایش دهند و به سطح استاندارد Rec.2100 HDR برسند.

هایسنس

همانطور که اشاره شد هایسنس از یک تلویزیون 8K با نام 85U9E 8K نیز در جریان کنفرانس خبری خود رونمایی کرده که میتواند کیفیت تصاویر 4K را به سطح 8k برساند. این تلویزیون ULED همچنین از موتور مبتنی بر هوش مصنوعی Hi-View بهره می گیرد که کیفیت تصویر را مرتبا بهبود می دهد.

هایسنس در بیانیه خبری خود آورده است که این تلویزیون با بهره گیری از یک چیپ پردازشی جدید و البته الگوریتم های قدرتمندی که برای آن توسعه یافته اند حرکت را به روان ترین شکل ممکن در میان کلیه تلویزیون های 8K به نمایش می گذارد.

اما تکمیل کننده این امکانات پشتیبانی دستگاه از طیف کامل گاموت رنگی کوانتوم دات است که به گفته هایسنس توانایی ایجاد رنگ های زنده با دقت بسیار بالا را به آن خواهند داد.

البته تلویزیون ۸۵ اینچی 8K جدید هایسنس رقبای قدری نظیر سامسونگ Q950R و تلویزیون ۴۲ هزار دلاری اولد 8K ال جی را پیش روی خود دارد. اما برگ برنده این شرکت در رقابت همواره قیمت پایین محصولاتش بوده که حسابی بزرگان این عرصه را به چالش می کشد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی