ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپ رز
تکنولوژی

آیفون های ۲۰۱۹ همراه با پردازنده کمکی جدید به نام رُز عرضه می شوند

تا ساعاتی دیگر اپل آیفون های ۲۰۱۹ را معرفی می کند و به نظر می آید که قصد دارد از یک پردازنده کمکی جدید با اسم رمز رُز یا R1 در تراشه های سری A13 ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

تا ساعاتی دیگر اپل آیفون های ۲۰۱۹ را معرفی می کند و به نظر می آید که قصد دارد از یک پردازنده کمکی جدید با اسم رمز رُز یا R1 در تراشه های سری A13 خود استفاده نماید. مشخص نیست که آیا اپل از اسامی رمز یاد شده برای این چیپ استفاده خواهد کرد یا اینکه تراشه مذکور مطابق با سیستم شماره گذاری چیپ های سری A آن تغییر نام می دهد و R13 خوانده می شود یا خیر؟

براساس شواهد به دست آمده از یک بیلد جدید متعلق به iOS 13، اولین نسخه از پردازنده کمکی رُز با نام R1 (یا t2006) بسیار شبیه به پردازنده های حرکت سنج سری M خواهد بود و اطلاعات لازم در مورد موقعیت آیفون در فضا و همچنین نقطه ای که به سمت آن در حرکت است را در اختیار سیستم عامل می گذارد.

چیپ رز

اما وجه تمایز چیپ R1 از سری M این است که برای ایجاد تصویری دقیق تر از موقعیت مکانی آیفون و دیگر لوازم جانبی آن به سنسورهای بیشتری مجهز شده است. در حال حاضر پردازنده کمکی حرکت سنج آیفون دیتای مورد نیاز خود را از قطب نما، ژیروسکوپ، شتاب سنج، بارومتر و میکروفن ها میگیرد.

با این حال چیپ رز اطلاعات به دست آمده از یک واحد اندازه گیری اینرسی (موسوم به IMU)، بلوتوث ۵.۱ و الترا واید بند و دیتای سنسور دوربین (شامل ثبت حرکت و دنبال کننده اپتیکال) را هم به مجموعه یاد شده در بالا اضافه خواهد کرد تا علاوه بر تعیین موقعیت دقیق دستگاه، بتواند با تجمیع این دیتا، پیدا کردن تگ های مفقود شده اپل را برای کاربران ساده تر نماید (پیشتر گزارش شده بود که اپل قصد دارد از نوعی تگ سخت افزاری رونمایی کند که با متصل کردنشان به لوازم جانبی مختلف از جمله جاکلیدی از گم شدن آنها جلوگیری خواهد کرد). با در نظر داشتن همپوشانی نوع دیتایی که چیپ رز میتواند گردآوری کند با اطلاعات چیپ های حرکتی سری M، این گمانه زنی قوت می گیرد که اپل احتمالا این تراشه را جایگزین سری M خواهد کرد.

قابلیت های موسوم به AoA (زاویه رسیدن) و AoD (زوایه رفتن) در بلوتوث ۵.۱ امکان جهت یابی بلوتوثی را ممکن می کند و سپس با ترکیب کردن این اطلاعات با دیگر دیتای به دست آمده از R1 امکان پیدا کردن تگ های اپل با رزلوشن بالا برایتان میسر می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی