ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پرینت سه بعدی
تکنولوژی

پرینت سه بعدی نمونه کوچک شده از قلب انسان با استفاده از سلول های بنیادی

شرکتی به نام BIOLIFE4D که در شیکاگو آمریکا استقرار دارد و در زمینه بیوتکنولوژی فعالیت می کند روز گذشته اعلام کرد که با موفقیت توانسته نمونه کوچکی از قلب انسان را با استفاده از مواد زیستی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

شرکتی به نام BIOLIFE4D که در شیکاگو آمریکا استقرار دارد و در زمینه بیوتکنولوژی فعالیت می کند روز گذشته اعلام کرد که با موفقیت توانسته نمونه کوچکی از قلب انسان را با استفاده از مواد زیستی پرینت سه بعدی کند. این قلب کوچک همان ساختار یک قلب کامل و بالغ را دارد و طبق اعلام شرکت سازنده اش پرینت آن را میتوان دستاوردی بسیار مهم در تولید قلب انسان برای پیوند عضو دانست.

کارشناسان این شرکت قلب یاد شده را با استفاده از سلول های عضله قلب بیمار و همچنین نوعی جوهر زیستی حاوی ترکیبات ماتریکس برون یاخته ای ساختند که خواص قلب انسان را از خود نشان می دهند. البته BIOLIFE4D نخستین بار در سال ۲۰۱۸ میلادی اقدام به پرینت سه بعدی بافت قلبی انسان کرد و اوایل امسال نیز این شرکت اجزای تشکیل دهنده قلب از جمله دریچه ها و رگ های خونی  را به صورت جداگانه با استفاده از همین تکنیک ایجاد کرد.

پرینت سه بعدی قلب

این فرایند شامل برنامه ریزی مجدد سلول های سفید خونی فرد و تبدیل آنها به سلول های بنیادی پرتوان iPS بود که قادرند به انواع مختلف سلول ها از جمله سلول های قلبی تبدیل شوند.

 شرکت BIOLIFE4D امیدوار است که در نهایت موفق به پرینت سه بعدی یک قلب کاملا سالم و کاربردی با استفاده از مواد زیستی شود. به لحاظ نظری، چنین دستاوردی نیاز به اندام های اهدایی را کاهش داده یا به کل از بین می برد و در نتیجه از آمار مرگ و میر سالانه به خاطر نبود اعضای اهدایی در سراسر جهان می کاهد . البته BIOLIFE4D تنها شرکتی نیست که تلاش دارد این اندام ها را به صورت سه بعدی پرینت کند و پیشتر شاهد پرینت سه بعدی قلب های سیلیکونی و همچنین پرینت شبکه های عضلانی پیچیده با استفاده از همین تکنیک بوده ایم و امید می رود که به زودی شاهد پیشرفتی قابل توجه در این زمینه باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی