ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هدست واقعیت افزوده اپل
تکنولوژی

بتای iOS 13 تایید کرد؛ اپل مشغول ساخت یک هدست واقعیت افزوده است

اینکه اپل در سکوت خبری مشغول ساخت یک هدست واقعیت افزوده بوده بر کسی پوشیده نیست. در چند سال اخیر این شرکت با استخدام نیروهای مرتبط، خرید شرکت های فعال در این عرصه و ثبت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

اینکه اپل در سکوت خبری مشغول ساخت یک هدست واقعیت افزوده بوده بر کسی پوشیده نیست. در چند سال اخیر این شرکت با استخدام نیروهای مرتبط، خرید شرکت های فعال در این عرصه و ثبت پتنت های مختلف نشان داده که چنین ایده ای در سر دارد و تیم کوک مدیرعامل این کمپانی نیز پیشتر در صحبت هایش از واقعیت افزوده تحت عنوان ایده ای بزرگ یاد کرد و آنطور که گزارشات مختلف نشان می دهند این شرکت هم اکنون هزار مهندس دارد که مشخصا روی این فناوری کار می کنند.

حالا بلومبرگ، سی نت و مینگ چی کو (تحلیلگر شناخته شده مسائل مربوط به  اپل) همگی متوفق القول هستند که اپل می خواهد این هدست را در سال ۲۰۱۹ تولید و در سال ۲۰۲۰ به دست مشتریان برساند. و بالاخره روز گذشته این خبر تایید آشکار اپل را دریافت کرد و مشخص شد چنین هدستی هم اکنون در داخل اپل در دست تست قرار دارد.

در واقع انتشار اسکرین شاتی از استیو تروتن اسمیت توسعه دهنده iOS از سورس کد نسخه بتای iOS 13 بود که این مساله را روشن کرد.

هدست واقعیت افزوده اپل

طبق گزارشی که روز گذشته توسط وبسایت های 9to5mac و Macrumors منتشر شد اپل در بیلد داخلی iOS 13 اشاره هایی مستمر به کلماتی نظیر StarBoard، Garta، Luck، Franc و HoloKit داشته و تمامی آنها اسامی رمزی است که قبلا نیز در اشاره به هدست واقعیت افزوده اپل به کار رفته بودند.

اسکرین شات های منتشر شده از بتای iOS 13 در کل یک مساله را نشان می دهند؛ اینکه اپل مشغول تست دستگاهی به نام Garta است و اگر توسعه دهندگان بخواهند اپ های واقعیت افزوده خود را با این دستگاه تست کنند باید آنها را روی مد Worn یا پوشیده قرار داهند. به بیان دیگر Garta نوعی هدست واقعیت افزوده برجسته بین یا استریوسکوپی است زیرا این همان دستگاهی است که پوشیده می شود و میتواند نمای یک اپ واقعیت افزوده را به نحوی تغییر دهد که با لنزهای مورد استفاده توسط کاربر همخوانی پیدا کنند.

با این حال در برهه کنونی مقیاس بلند پروازی های اپل مشخص نیست و نمی دانیم این شرکت مشغول ساخت نوعی عینک ویژه با رزلوشن 8K و پشتیبانی از واقعیت افزوده و ترکیبی است یا سرگرم تولید محصولی با جذابیت پایین تر شده. اخیرا نیز مینگ چی کو تحلیلگر اپل پیش بینی کرده که اولین محصول اپل بیشتر نقش نوعی لوازم جانبی برای اپل را خواهد داشت.

در وبسایت MacRumors نیز اشاره شده که اسامی رمز ذکر شده در بالا به محصولی شبیه به گیر وی آر سامسونگ یا کاردبورد گوگل اشاره دارند و بس: نوعی عینک که هر از گاهی از کمد بیرون می آورید، گوشی خود را درون آن می گذارید و محتوای واقعیت افزوه را با آن نگاه میکنید. از طرفی عرضه چنین محصولی توسط اپل هم بعید به نظر می رسد چراکه تیم کوک قبلا اظهار داشته اپل تا زمانی که نتواند تجربه ای فوق العاده را برای کاربرانش بیافریند هدست واقعیت افزوده خود را وارد بازار نمی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی