ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ابهام در مورد رم آیفون 11 پرو؛ ۴ یا ۶ گیگابایت؟

صبح امروز نتایج بنچمارک منتسب به آیفون 11 پرو در فضای مجازی منتشر شد که نشان می داد برخلاف آنچه اپل در کنفرانس خبری ۱۹ شهریورماه گفته بود، این گوشی به جای ۶ گیگابایت رم ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

صبح امروز نتایج بنچمارک منتسب به آیفون 11 پرو در فضای مجازی منتشر شد که نشان می داد برخلاف آنچه اپل در کنفرانس خبری ۱۹ شهریورماه گفته بود، این گوشی به جای ۶ گیگابایت رم به ۴ گیگابایت رم مجهز شده است.

آیفون 11 پرو

در واکنش به انتشار این خبر یکی از افشاگران باسابقه دنیای فناوری به نام Onleaks اعلام کرد که بنچمارک مذکور صحیح نیست و این گوشی از حافظه رم 6 گیگابایتی برخوردار است. این افشاگر همچنین اطلاعات دقیقی از ظرفیت باتری های مورد استفاده در مدل های مختلف آیفون 11 ارائه کرد که در ادامه مشاهده خواهید کرد.

در بنچمارک منتسب به آیفون 11 پرو که روی سایت گیکبنچ قرار گرفته، به چیپ A13 بایونیک این گوشی اشاره شده که 15 درصد از چیپ A12 مورد استفاده در آیفون XS سریع تر است. طبق اطلاعات مندرج در این بنچمارک آیفون 11 پرو برخلاف آنچه اپل گفته بود به جای ۶ گیگابایت رم تنها ۴ گیگابایت رم دارد؛ درست به همان میزانی که در آیفون XS و XS Max شاهدش بودیم.

هرچند نباید از یاد برد که گاهی اوقات بنچمارک های تقلبی روی سایت گیکبنچ قرار می گیرند، بنابراین احتمالاً توییت Onleaks درست است. البته باید مدتی صبر کنیم تا از صحت مطالب فوق مطمئن شویم.

اما یکی دیگر از نکات جالب توجه در این بنچمارک کسب امتیاز ۵۴۷۲ در تست تک هسته ای و امتیاز ۱۳۷۶۹ در تست چند هسته ای توسط آیفون 11 پرو (اگر این اطلاعات صحت داشته باشد) است که بهبودی قابل توجه را نسبت به عملکرد چیپ A12 مورد استفاده  در آیفون XS نشان می دهد. این گوشی در تست تک و چند هسته ای امتیاز ۴۷۸۰ و ۱۱۲۵۰ را کسب کرد.

البته بهبودهای خاصی که اپل در چیپ تازه خود ایجاد کرده ظاهرا در امتیاز کسب شده توسط CPU آن بازتاب نیافته است اما باز هم با استناد به این اعداد و ارقام می توان به چشم اندازی کلی در رابطه با توان بالای آن پی برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Ali Nazari
    Ali Nazari | ۲۱ شهریور ۱۳۹۸

    فکر میکنید کسی که آیفون میخره اصلا فرق بین 4 و 6 گیگ رم رو میفهمه؟

    • dariush eghbali
      dariush eghbali | ۲۲ شهریور ۱۳۹۸

      سلام نفهم..خوبی،

    • mTn_Jm
      mTn_Jm | ۲۲ شهریور ۱۳۹۸

      شما بگو 512 اصن :/ چون اپله باید خرید ، همینه که هست

مطالب پیشنهادی