ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

عیاری در سیاهچال؛ معرفی بهترین بازی‌های روگ لایک موبایل

بازی های روگ لایک (roguelike) را طرفداران نقش‌آفرینی حتما می‌شناسند. این سبک با مکانیزم شبه نقش آفرینی خود بعد از موفقیت و محبوبیت بازی متنی روگ (Rogue) در اوایل دهه 80 میلادی به وجود آمد. بازی ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

بازی های روگ لایک (roguelike) را طرفداران نقش‌آفرینی حتما می‌شناسند. این سبک با مکانیزم شبه نقش آفرینی خود بعد از موفقیت و محبوبیت بازی متنی روگ (Rogue) در اوایل دهه 80 میلادی به وجود آمد. بازی های روگ لایک را می‌توان از روی گیم‌پلی مشابه سیاهچالگردی (dungeon crawl) آن‌ها، مراحل همواره در حال تغییرشان و مرگ دائم کاراکتر بازی شناخت.

اکثر بازی های روگ لایک داستان‌های حماسی و سنگینی دارند و از بازی‌های رومیزی Dungeons & Dragons الهام گرفته شده‌اند. اگرچه شاید بازی های روگ لایک مدرن کاملا به المان‌های کلاسیک این سبک وفادار نمانده باشند اما بازی‌سازان سعی کرده‌اند با ترکیب این عناصر و استفاده از سبک‌های دیگر، بازی‌ها را با سلیقه گیمرهای این دوره هماهنگ‌تر کنند. در این مطلب به سراغ همین سبک رفته‌ایم تا لیستی از بهترین بازی های روگ لایک موبایل به شما ارائه کنیم. با دیجیاتو همراه باشید.

Wayward Souls

شاید Wayward Souls را بتوان بهترین نقطه وسط بین بازی های روگ لایک کلاسیک و بازی های مدرن این سبک دانست. در واقع با یک RPG اکشن طرف هستید که جان و قدرت‌های محدود در اختیارتان قرار می‌دهد و باید هر جور که شده در سیاهچال‌های مخوف زنده بمانید. امضای بازی های روگ لایک در Wayward Souls هم لحاظ شده و با هر بار مردن باید از ابتدا بازی را آغاز کنید.

این بازی را می‌توان یک تجربه سخت اما سرگرم کننده دانست که با هر اشتباه شما را وادار می‌کند تا بیشتر در انجام بازی دقت به خرج داده و بهتر از مهارت‌های کاراکترتان استفاده کنید. با وجود تنوع در نوع کاراکترها و سختی رسیدن به سیاهچال بعدی، عمقی در بازی ایجاد شده که حتی با وجود صرف زمان طولانی حوصله‌تان را سر نخواهد برد. اگر هم فکر می‌کنید که بازی بیش از حد سخت است می‌توانید از کدهای تقلبی که در اینترنت وجود دارند استفاده کنید.

Wayward Souls

Wayward Souls

سازنده: Noodlecake Studios Inc قیمت: 6.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 43/48.7 مگابایت زبان:

Night of the Full Moon

پتانسیل‌های سبک نقش افرینی و روگ لایک آن‌ها را به گزینه خوبی برای ترکیب با ژانر بازی‌های کارتی تبدیل می‌کند. نمونه آن را هم می‌توان در بازی فوق‌العاده موفق Hearthstone دید که توانسته به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های کارتی تبدیل شود. Night of the Full Moon هم از این پتانسیل استفاده کرده تا داستان دخترکی را تعریف کند که در پی ناپدید شدن مادربزرگش، به دنبال او قدم به جنگل تاریکی می‌گذارد.

در ابتدای بازی از بین چهار کلاس موجود یکی را انتخاب کرده و به این ترتیب کارت‌های منحصر به همان کلاس که پر از حمله‌ها و قدرت‌های مختلف است در اختیارتان قرار می‌گیرد. این کلاس‌ها شامل راهبه، تکاور، شوالیه و ساحره می‌شود. هر مرحله از ماجراجویی این دختر سه انتخاب پیش رویتان قرار می‌گیرد که به فرم کارت ظاهر می‌شوند و باید از بین آن‌ها انتخاب کنید. مبارزات هم با کارت‌ها انجام می‌شود و شما و دشمن با یک دست کارت به مصاف هم می‌روید.

Night of the Full Moon

Night of the Full Moon

سازنده: Giant Network قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 72/785.8 مگابایت زبان:

Quadropus Rampage

اگر دنبال یک بازی مفرح‌تر می‌گردید که سنگینی سایر عناوین روگ لایک را نداشته باشد بد نیست اکشن/روگ لایک Quadropus Rampage را امتحان کنید. با اینکه محیط بازی و کاراکترها بسیار فان طراحی شده‌اند اما مبارزات و اکشن آن بسیار جدیست و با وجود اسلحه‌ها و مهارت‌های قدرتمندی که در بازی تعبیه شده چیزی از هک اند اسلش‌های مدرن کم نمی‌آورد.

بازی یک هدف نهایی را دنبال می‌کند اما به خاطر آپگریدهای متنوع و فراوان و همچنین قابل تکرار بودن آن ، حتی بعد از اتمام بازی هم دلتان می‌خواهد دوباره در دنیای آن وقت بگذرانید. با اینکه Quadropus Rampage بازی مفرح‌تری نسبت به Wayward Souls است اما فکر نکنید که کمتر از آن چالش برانگیز است.

Quadropus Rampage

Quadropus Rampage

سازنده: Butterscotch Shenanigans قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 46/61 مگابایت زبان:

Pixel Dungeon

پیکسل دانجن یکی از بازی‌های قدیمی‌تر است که با این وجود یکی از بهترین‌ها هم هست. در طول این بازی وارد 25 سیاهچال می‌شوید که هر بار به صورت تصادفی ساخته می‌شوند و در آن‌ها به دنبال سلاح‌ها و تجهیزات کمیاب می‌گردید. البته گول ظاهر ساده و پیکسلی آن را نخورید چرا که پشت آن لایه‌های سخت و چالش برانگیز بازی انتظارتان را می‌کشند.

هر مرحله با تله‌های کشنده، پرتگاه‌های عمیق و انواع و اقسام دشمنان پیش رویتان قرار می‌گیرد. پیکسل دانجن از آن دست بازی‌هایی است که وقتی به خودتان می‌آیید می‌بینید که ساعت‌ها وقت پای آن گذاشته‌اید و احتمالا از تمام لحظات آن هم لذت برده‌اید.

Pixel Dungeon

Pixel Dungeon

سازنده: watabou قیمت: 2.99 دلار/رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 4.2/62.4 مگابایت زبان:

Occidental Heroes

بازی های روگ لایک

در این بازی هدایت گروهی از ماجراجویان را که می‌توانند آزادانه در دنیا سفر کنند به عهده می‌گیرید. در جریان بازی از روستاهای مختلف، شهرها و قلعه‌ها می‌گذرید و باید ماموریت‌های مختلفی را که به شما محول می‌شود به انجام رسانده و در عین حال زنده بمانید. با پولی که از انجام ماموریت‌ها می‌گیرید دستمزد همراهانتان را نیز پرداخت خواهید کرد.

مکانیزم Occidental Heroes این آزادی را برایتان فراهم می‌کند تا هر کاری که می‌خواهید انجام دهید و این نکته قابل توجهیست چرا که شاید بازی‌هایی که این آزادی عمل را در اختیار گیمر قرار بدهند انگشت شمار باشند. این را هم در نظر داشته باشید که Occidental Heroes شامل مقادیر زیادی متن است که برای پیشروی در مراحل باید آن‌ها را بخوانید. مبارزات نوبتی هم بخش اعظمی از بازی را تشکیل می‌دهند و باید در بلوک‌های شش وجهی بازی کاراکترهای تیمتان را به بهترین نحو کنترل کنید.

Occidental Heroes

Occidental Heroes

سازنده: AXFN قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 19/87.4 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی