ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اچ‌تی‌سی مشخصات و زمان عرضه هدست واقعیت مجازی وایو کازموس را اعلام کرد

اچ‌تی‌سی در دی ماه سال قبل از هدست واقعیت مجازی وایو کازموس رونمایی کرده بود اما در آن زمان جزئیات چندانی از آن را در اختیار رسانه ها قرار نداد. اخیراً مشخصات و زمان عرضه ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

اچ‌تی‌سی در دی ماه سال قبل از هدست واقعیت مجازی وایو کازموس رونمایی کرده بود اما در آن زمان جزئیات چندانی از آن را در اختیار رسانه ها قرار نداد. اخیراً مشخصات و زمان عرضه این محصول اعلام کرده شده است.

Vive Cosmos قابلیت اتصال به کامپیوتر را دارد و به لطف طراحی ماژولار می توانید برخی از اجزای آن را آپگرید کنید. این هدست از دو نمایشگر 3.4 اینچی از نوع LCD بهره می برد که هر کدام رزولوشن 1440 در 1700 پیکسلی (در مجموع 2880 در 1700 پیکسل) دارند. نرخ رفرش نمایشگرها 90 هرتز است و زاویه دید 110 درجه ای را ارائه می دهند. وایو کازموس با یک درگاه دیسپلی پورت 1.2 و USB 3.0 به کامپیوتر وصل می شود البته هدست می تواند با رابط وایرلس WiGig نیز به کامپیوتر وصل شود. وایو کازموس در مقایسه با نسل قبلی وزن کمتری دارد اما همچنان مشابه با وایو پرو از طریق یک بخش پشتی روی سر محکم می شود.

وایو کازموس

وایو کازموس تا 6 درجه آزادی (حرکت در 6 جهت) را به کاربر می دهد. ردیابی مکان کاربر با کمک 6 دوربین، یک حسگر شتاب و یک ژیروسکوپ انجام می شود. در مقایسه باید اشاره کرد که کازموس بر خلاف وایو اولیه و وایو پرو نیازی به حسگرهای اکسترنال برای ردیابی ندارد. به همین دلیل فرایند نصب این هدست ساده تر می شود اما در عوض بعید به نظر می رسد پایداری عملکرد آن به اندازه حسگرهای اکسترنال باشد. مشابه با دیگر هدست های اچ‌تی‌سی که روی سر کاربر قرار می گیرند این مدل نیز از هدفون ویژه با صدای استریو سه بعدی به همراه میکروفن بهره می برد.

وایو کازموس از کنترلرهای حرکتی بهره می برد که حرکات آنها از طریق خود هدست ردیابی می شود. کنترلرها به تماس حساس هستند و به دو کلید، یک جوی استیک، یک کلید گریپ، یک بامپر و یک ماشه مجهز شده اند. اما یک مورد نگران کننده در مورد کنترلرها را نباید فراموش کرد: برای استفاده از آنها نیاز به دو باتری قلمی دارید و نمی توانید از روی دستگاه آنها را شارژ کنید. به این ترتیب شاید در میان استفاده از هدست نیاز به تعویض باتری ها داشته باشید.

وایو کازموس

یکی از قابلیت های ویژه وایو کازموس طراحی ماژولار پنل جلویی هدست است. می توانید این بخش را جدا کرده و تجهیزات دیگری روی آن نصب کنید. از اولین تجهیزاتی که به این منظور در نظر گرفته شده ماد ردیابی خارجی وایو کازموس است که امکان ردیابی توسط لایت هاوس SteamVR را فراهم می کند. البته به نظر می رسد در این حالت امکان استفاده از کنترلرهای کازموس را نداشته باشید. این ماژول در سه ماهه اول سال 2020 با قیمتی کمتر از 200 دلار روانه بازار می شود.

همین حالا امکان پیش سفارش وایو کازموس فراهم شده و از 3 اکتبر (11 مهر) روانه بازار می شود. در جدول زیر می توانید مشخصات فنی این محصول را مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی