ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فروش فیلترشکن‌
تکنولوژی

انتقاد رئیس کمیته ارتباطات مجلس به فروش فیلترشکن‌ از طریق درگاه‌های بانکی مجاز

«رمضانعلی سبحانی‌فر»، رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس و عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه رایانه‌ای (کارگروه فیلترینگ)، با بیان اینکه بسیاری از سایت‌های فروش وی‌پی‌ان مجهز به درگاه پرداخت اینترنتی هستند، تاکید کرد که ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۶:۴۰

«رمضانعلی سبحانی‌فر»، رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس و عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه رایانه‌ای (کارگروه فیلترینگ)، با بیان اینکه بسیاری از سایت‌های فروش وی‌پی‌ان مجهز به درگاه پرداخت اینترنتی هستند، تاکید کرد که کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و دادگاه‌های مربوطه متولی برخورد با فروشندگان وی‌پی‌ان هستند و وزارت ارتباطات در این میان تنها مجری دستورات است.

سبحانی‌فر معتقد است استفاده گسترده از وی‌پی‌ان و فیلترشکن برای دسترسی به شبکه‌های مجازی فیلتر شده تجارت پرسودی را برای برخی از افراد ایجاد کرده است. او به خبرگزاری خانه ملت گفته است که شناسایی فروشندگان فیلترشکن، کار تخصصی و بسیار پیچیده‌ای است و متخصصین باید در رابطه با عاملان فروش وی‌پی‌ان اظهار نظر کرده و اعلام کنند که این افراد داخل یا خارج از کشورند.

این نماینده مجلس تاکید می‌کند که بسیاری از سایت‌های فروش وی‌پی‌ان و فیلترشکن مجهز به درگاه بانکی و خدمات پرداخت آنلاین هستند: «افرادی که در سایت‌ها با درگاه‌های بانکی مجاز اقدام به فروش وی‌پی‌ان می‌کنند به راحتی قابل شناسایی بوده و دستگاه‌های نظارتی و متولی باید به این موضوع ورود کرده و با متخلفان برخورد کنند.»

سبحانی‌فر درباره نقش وزارت ارتباطات در برخورد با عاملان فروش وی‌پی‌ان توضیح داد که این وزارتخانه متولی برخورد با فیلترشکن‌ها و کاسبانش نیست: «متولی نظارت و برخورد با عاملان فروش وی‌پی‌ان، کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و دادگاه‌های مربوطه بوده و وزارت ارتباطات تنها اجرا کننده دستورات است.»

فروش فیلترشکن‌

حدود دو هفته قبل بود که «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع مجلسیان و در پاسخ به سوالاتی درباره عدم اختلال و مسدودسازی فیلترشکن‌ها توسط وزارت ارتباطات عنوان کرده بود که مسدودسازی این برنامه‌ها بر اساس قانون به هیچ‌وجه وظیفه وزارت ارتباطات نیست بلکه ارائه دهندگان خدمات دسترسی (اپراتورهای اینترنتی) موظف به اینکار هستند.

جهرمی ضمن تاکید بر این موضوع که مسدود کردن فیلترشکن‌ها باعث اختلال کسب‌وکارها خواهد شد، گفت:

«فیلترشکن به راحتی در کشور فروخته می‌شود. هیچ برخوردی با این تجارت در کشور نمی‌شود؛ تجارتی که به راحتی پشت آن مشخص است. مگر می‌شود نفهمید چه کسی در کشور مشغول فروش این فیلترشکن‌ها است؟ مگر می‌شود مافیای پشت فیلترشکن‌ها پیدا نشود؟ یک تجارت چند صد میلیارد تومانی پشت این حوزه است که نافعینی دارد. می‌گویند فروش فیلتر شکن در قانون جرم نیست و با همین عبارت استناد می‌کنند که کار خود را ادامه دهند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • کابر همیشگی
    کابر همیشگی | ۲۶ شهریور ۱۳۹۸

    ای بابا از دست اینا

  • naser gh
    naser gh | ۲۵ شهریور ۱۳۹۸

    همه چی درست شد مونده بود گوه فیلترشکنارو بخورن اونم خوردن

  • aminaj
    aminaj | ۲۵ شهریور ۱۳۹۸

    چقدر خوب تمام مشکلات کشور ازین به بعد حل میشه

    • H053iN
      H053iN | ۲۵ شهریور ۱۳۹۸

      شک نکن اصن همش تقصیره این فیلترشکنای خونه خرابه، دنیا گل و بلبل میشه نباشن، الان فیلترشکنو ببندن دلار میشه 500 تا تک تومن، قیمت نفت میره بالا، از باد معده هم برق تولید میکنیم گلاب به روتون... والا...

  • Py LordVaderX
    Py LordVaderX | ۲۵ شهریور ۱۳۹۸

    وای به حال ما که نماینده ما فرق فیلتر شکن رایگان اسرائیلی را با vpn شبکه امن برای دریافت اطلاعات تحریمی را نمی داند .
    اقای نماینده همه مثل شما دنبال دختر 9 ساله سکسی نیستند
    قشنگ از روانشناسی حرف های امثال پ.س میشه فهمید این یا خودش یا مادرش یا دخترش از 9 سالگی صیغه بوده
    از قدیم گفتند کافر همه را به کیش خود پندارد الان میشه این نماینده محترم بگوید با توجه به دست اورد های برجام و دیپلماسی قهار مجلس توسعه دهنده ما وارد کننده ما صادر کننده ما خبرنگار ما ... چطور مثلا به سایت اوراکل یا گوگل برای دانلود ابزار توسعه اندروید و جاوا مراجعه بکند ؟؟؟؟

مطالب پیشنهادی