ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیستم دفاع موشکی جدید آمریکا در پروژه Riot به تصویر کشیده شد

شرکت تجهیزات نظامی لاکهید مارتین، آژانس دفاع موشکی و نیروی هوایی آمریکا در قالب پروژه ای چشم انداز جنگ های آینده را توضیح دادند. در پروژه مورد بحث به نام «Project Riot»، هواپیمای «اف 35 ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

شرکت تجهیزات نظامی لاکهید مارتین، آژانس دفاع موشکی و نیروی هوایی آمریکا در قالب پروژه ای چشم انداز جنگ های آینده را توضیح دادند.

در پروژه مورد بحث به نام «Project Riot»، هواپیمای «اف 35 لایتنینگ 2» و هواپیمای جاسوسی بلندپرواز «یو 2» و ایستگاه زمینی چند دامنه ای (multi-domain) به یکدیگر متصل شدند. هدف از این پروژه آزمایش توانایی های ادوات نظامی با سطوح امنیتی متفاوت در برقراری ارتباط با یکدیگر برای واکنش بسیار سریع به حمله دشمن اعلام شده است.

سیستم دفاع موشکی متصل آمریکا در قالب پروژه Riot توضیح داده شد

در پروژه دفاع موشکی «Riot»، شرکت لاکهید مارتین و شرکای آن از یک فروند هواپیمای «اف 35 لایتنینگ 2» به عنوان سنسور اصلی عملیات برای ردیابی موشک ها استفاده کردند.

از یک فروند هواپیمای جاسوسی «یو 2» با تجهیزات سخت افزاری ویژه به عنوان دیده بان و عامل ارتباطی بین خلبان «اف 35 لایتنینگ 2» و نیروهای ضد هوایی مستقر در ایستگاه چند دامنه ای استفاده شد. این عملیات در حالت عادی چند دقیقه طول می کشد ولی در این پروژه در تنها چند ثانیه انجام شد.

ادوات نظامی حامل داده های سری بوده و در برابر حملات سایبری آسیب پذیرند

شبکه کردن ادوات نظامی پیشرفته به سادگی متصل کردن گوشی به اسپیکر هوشمند نیست. سیستم های ادوات نظامی در برابر حملات سایبری آسیب پذیر بوده و حامل داده های سری هستند. متصل کردن آنها به یکدیگر به معنی مدیریت لایه های امنیتی متفاوت روی چندین دامنه بوده تا از تبادل اطلاعات بدون تاخیر در میدان نبرد اطمینان حاصل شود.

تا چند سال پیش ارتش ها از سیستم های کامپیوتری ابتدایی استفاده می کردند ولی امروزه سیستم های دیجیتالی پیشرفته، شبکه های ارتباطی گسترده و هوش مصنوعی جای سیستم های قدیمی را گرفته و به سرعت در حال تغییر جنگ ها هستند.

در جنگ مدرن داده ها نیز به اندازه موشک ها، هواپیماها و کشتی های جنگی اهمیت داشته و حتی سربازان پیاده نظام نیز با به اشتراک گذاری داده های میدان نبرد می توانند نقشی تعیین کننده در سرنوشت جنگ ها رقم بزنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۸ شهریور ۱۳۹۸

    رییس جمهور چین سی و چند سال پیش خوب گفت
    آمریکا ببر کاغذی

  • Safa313
    Safa313 | ۲۷ شهریور ۱۳۹۸

    "سیستم دفاع موشکی جدید آمریکا"

    کلی جوک و دروغ در یک عبارت ???
    پهپادا و موشکای یمنی های پابرهنه از چند لایه پاتریوت و هاوک و تاد رد شدند و یکیشون نگفت خرت به چند ???
    آمریکاییها حالا که گند پاتریوتشون در اومده با این خبرسازیا میخوان وجهه‌شونو ترمیم کنن و آبروی نداشته‌شونو برگردونن ????

    • Arshaam
      Arshaam | ۲۹ شهریور ۱۳۹۸

      بخاطر اینکه پاتریوت برای درگیری با پهباد ساخته نشده! ضمن اینکه رادارش فقط ۱۲۰ درجه رو پوشش میده و در این حملات به سمت دیگه ای ست شده بوده!
      بخدا خوشبحال تو و هم کیشات کلا شوتین هیچی نمیفهمین زندگی راحتری دارین ...

  • isaac
    isaac | ۲۷ شهریور ۱۳۹۸

    مثل پاتریتشون نباشه یه وقت 10 تا پهباد بیاد 1200 کیلومتر رو رد کنه هیچکدومشون هم نتونه رهگیریشون کنه!!! آمریکا طبل توخالی

مطالب پیشنهادی