ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت

قلعه دیجیتال خود را بسازید؛ معرفی چند سرویس برای ساخت پسوردهای قدرتمند

استفاده از سرویس‌ها و خدمات آنلاین به بخش بزرگی از زندگی امروزه تبدیل شده و همه ما تعداد زیادی حساب کاربری در دنیای اینترنت داریم. ایمیل‌ها، حساب‌های مربوط به تحصیل و دانشگاه، حساب‌های شغلی، اکانت‌های ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

استفاده از سرویس‌ها و خدمات آنلاین به بخش بزرگی از زندگی امروزه تبدیل شده و همه ما تعداد زیادی حساب کاربری در دنیای اینترنت داریم. ایمیل‌ها، حساب‌های مربوط به تحصیل و دانشگاه، حساب‌های شغلی، اکانت‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی و شاید از همه آن‌ها مهم‌تر حساب‌های بانکی.

حتما شما هم اطلاع دارید که برای تضمین امنیت تمام این حساب‌ها، بهتر است از پسورد یا رمز عبورهای مختلف برای آن‌ها استفاده کنیم و مدنظر داشته باشیم که در غیر این صورت نه تنها یک حساب بلکه شاید تمام اطلاعات اکانت‌های کاربری ما در خطر قرار بگیرند.

با این حال ساخت این تعداد پسورد متفاوت که قدرتمند بوده و از امنیت خوبی برخوردار باشند کار چندان راحتی نیست. به همین خاطر شاید بد نباشد در این موارد از سرویس‌های ساخت پسورد که بر اساس معیارهای امنیتی متداول و البته در نظر گرفتن نیاز شما کار می‌کنند استفاده کنید. در این مطلب قصد داریم چند سرویس ساخت پسورد را به شما معرفی کنیم تا اگر از پسوردهای تکراری یا ناامن استفاده می‌کنید ابزاری برای بهبود آن در دسترس داشته باشید.

Strong Password Generator

اگر نمی‌دانید که چطور باید یک پسورد قدرتمند بسازید که به یادتان هم بماند می‌توانید از این وبسایت استفاده کنید. بسته به نیاز شما Strong Password Generator پسوردی قدرتمند و غیر قابل نفوذ برایتان می‌سازد و مهمتر از آن راهی برای به خاطر سپردنش هم به شما پیشنهاد می‌کند.

این اپ تحت مرورگر مدتی هست که به کاربران سرویس می‌دهد و توانسته نظر مثبت متخصصان امنیت را جلب کند. روش کار SPG این است که از پنج پارامتر پایه که یک پسور قدرتمند را شکل می‌دهند استفاده می‌کند: داشتن حداقل 15 کاراکتر، ترکیب حروف بزرگ و کوچک، وجود اعداد و نشانه‌ها.

علاوه بر این SPG سه راه برای به خاطر سپردن پسورد به شما پیشنهاد می‌کند. برای این سرویس قابلیتی تحت عنوان phonetic word generator هم در نظر گرفته شده که یک عبارت متشکل از کلمات انگلیسی به شما پیشنهاد می‌کند تا به کمک آن بتوانید پسوردتان را حفظ کنید. برای استفاده از SPG به این لینک مراجعه کنید.

Correct Horse Battery Staple

سرویس ساخت پسورد

در باب هرچه قدرتمندتر کردن پسوردها یک تئوری توسط وبسایت XKCD ارائه شده که می‌گوید یک پسورد طولانی که به صورت تصادفی ساخته شده قدرتمندتر از رشته‌ای از کاراکترهای بی معنی عمل می‌کند، چرا که شکستن چنین پسوردی برای ماشین‌ها سخت‌تر بوده و امکان به خاطرسپاری آن برای کاربر هم بیشتر است. سرویس Correct Horse Battery Staple هم از همین اصل استفاده می‌کند.

در واقع حتی اسم این سایت هم از روی ترکیبی تصادفی از کلمات ساخته شده است. این سرویس ساخت پسورد اجازه انتخاب موارد زیر را در هنگام تولید رمز عبور در اختیارتان قرار می‌دهد:

  • انتخاب تعداد حداقل کلمات موجود در عبارت پسورد (10-2)
  • انتخاب حداقل طول کاراکترها در عبارت پسورد (40-10)
  • امکان انتخاب نشانه مد نظر به عنوان جدا کننده کلمات عبارت پسورد
  • امکان انتخاب حرف بزرگ در ابتدای هر کدام از کلمات عبارت
  • امکان اضافه کردن عدد به انتهای عبارت پسورد

بعد از انتخاب تنظیمات مدنظرتان، این وبسایت یک پسورد قدرتمند تصادفی به شما تحویل می‌دهد. بعد از آن هم باید برای به خاطر سپاری این پسورد ترفندی پیدا کرده یا آن را در جایی امن که هیچ فرد دیگری به آن دسترسی ندارد یادداشت کنید. سرویس ساخت پسورد Correct Horse Battery Staple، در این لینک در دسترس قرار دارد.

Password Meter

شاید بعد از ساختن یک پسورد جدید پیش خودتان فکر کنید که آیا این عبارت یا کلمه می‌تواند به اندازه کافی قدرتمند و امن باشد یا خیر. برای پاسخ به این سوال می‌توانید از سرویس Password Meter استفاده کنید. این سرویس علاوه بر اینکه می‌تواند قدرت پسورد شما و اطلاعات دیگر آن را نشانتان دهد، برای مقایسه دو پسورد هم کاربردیست و می‌توانید رمز عبور قبلی و فعلیتان را در آن آزموده و به نقاط قوت و ضعف هرکدام نسبت به یکدیگر آگاهی پیدا کنید.

علاوه بر سنجش پارامترهای پایه‌ای مثل داشتن حداقل 8 کاراکتر و ترکیب حروف بزرگ و کوچک با اعداد و نشانه‌ها، پارامترهای دیگری هم وجود دارند. مثلا تداوم تعداد حروف کوچک از قدرت پسورد می‌کاهد. در کنار هر کدام از این پارامترها علامتی تعبیه شده که نشان می‌دهد پسورد شما معیار این پارامتر را بر آورده کرده یا خیر. برای استفاده از این سرویس کاربردی می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید.

Update Your Pass

ممکن است شما از آن دسته افرادی باشید که برای همه حساب‌هایشان از یک پسورد واحد استفاده می‌کنند و حالا بخواهید پسوردهایتان را آپدیت کرده و تغییر دهید. حتی در غیر این صورت هم خوب است هر چند وقت یک بار پسوردهایتان را تغییر دهید و با این روش امنیت حساب‌هایتان را تضمین کنید.

از آنجایی که صفحه تعویض پسورد در وبسایت‌های مختلف عموما خیلی دم دست قرار ندارند و باید در منوهای تو در توی تنظیمات به دنبالشان بگردید، سایت Update Your Pass این کار را برای شما انجام می‌دهد. در واقع این سرویس لینک مستقیم صفحه تعویض پسورد تعداد زیادی از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف را در اختیارتان می‌گذارد. فقط کافیست روی آن لینک کلیک کنید تا به صفحه تعویض پسورد هدایت شوید. این سرویس کاربردی را می‌توانید در این آدرس پیدا کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Haa Med
    Haa Med | ۲۶ شهریور ۱۳۹۸

    ممنون. استفاده کردیم ?

مطالب پیشنهادی