ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی سری آیفون ۱۱
تکنولوژی

بررسی سری آیفون ۱۱ از دید سایت‌های معتبر دنیای فناوری

یک هفته پس از نمایش پر زرق و برق اپل در آمفی تئاتر استیو جابز پرمخاطب ترین سایت های فناوری نتایج بررسی سری آیفون ۱۱ را منتشر کرده اند. یکی از نکات مشترک در این نقدها ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۲۲:۰۰

یک هفته پس از نمایش پر زرق و برق اپل در آمفی تئاتر استیو جابز پرمخاطب ترین سایت های فناوری نتایج بررسی سری آیفون ۱۱ را منتشر کرده اند. یکی از نکات مشترک در این نقدها کارایی خیره کننده Night Mode است که در محیط‌های کم نور بدون تصنعی کردن صحنه یا تغییر چشمگیر رنگ‌ها، تصویری روشن از سوژه خلق می کند.

کارشناسان زبده سایت های «ورج»، «تک کرانچ» و «انگجت» علی رغم دیدگاه های متنوع نسبت به پرچمدارهای جدید کوپرتینو، در یک نقطه با هم توافق دارند: سری آیفون ۱۱ به لطف دوربینی پیشرو و باتری قدرتمند شانس بالایی برای اغوای خریداران دارد.

ورج: بهترین دوربینی که دنیای موبایل به خود دیده

سال قبل «نیلی پتل»، کارشناس سایت ورج Smart HDR دوربین آیفون XS مکس را به خاطر کاهش کنتراست و رنگ های یک دست، به باد انتقاد گرفت. اپل برای جبران این مشکل نه فقط تعداد سنسورها، بلکه الگوریتم پردازش تصویر گوشی جدیدش را هم تا حد چشمگیری بهبود بخشیده است.

به گفته نیلی پتل هیچ گوشی اندرویدی از نظر کیفیت تصویر به پای آیفون ۱۱ پرو نمی رسد. پتل تنها نقطه ضعف های دوربین را کارایی پایین در محیط های با نور کم و افکت بوکه نه چندان قوی در صورت پرنور بودن پس زمینه می داند. قابلیت عکسبرداری در شب Night Mode اما تحسین این کارشناس را برانگیخته است:

Night Mode حقیقتا فوق العاده است و جزییات سوژه را به مراتب بهتر از پیکسل حفظ می کند. این ویژگی در تاریکی به طور خودکار فعال شده و زمان اکسپوژر را تنظیم می کند.

البته نمی توان دوربین آیفون ۱۱ پرو را برنده مطلق نبرد با پیکسل ۳ محسوب کرد چون یکی دیگر از ویژگی های شاخص این دوربین فناوری محاسباتی Deep Fusion است که روی خروجی نهایی تاثیر زیادی دارد اما بعدا در قالب آپدیت به دست کاربران می رسد. از طرف دیگر پیکسل ۳ موبایلی با یک سال سابقه است و آیفون ۱۱ باید خود را برای نبرد تن به تن با پیکسل ۴ آماده کند.

وایرد: ساخته شده از مواد پریمیوم

افسون دوربین سه گانه کمتر از ورج روی وایرد اثر کرده و هرچند کارشناس این سایت هم بر کیفیت بالای ماژول تصویربرداری صحه می گذارد اما نقدهایی را نسبت به دقت رنگ آن مطرح کرده است.

این سایت به حذف تنظیمات ذخیره تصویر معمولی در کنار پردازش HDR اشاره کرده و در واقع حالا دو گزینه بیشتر ندارید: یا باید با تمام خوب و بد HDR کنار بیایید یا به کلی قید آن را بزنید. وایرد خودکار بودن تنظیمات Night Mode و عمر باتری را هم تحسین کرده:

خالی شدن شارژ باتری آیفون XS مکس از ۹۴ درصد ۲۳ ساعت طول کشید و قرار است آیفون ۱۱ پرو ۴ ساعت به این بازه اضافه کند، البته هنوز وقت نکرده ام صحت این ادعا را محک بزنم.

از نظر کارشناس این سایت وزن و ضخامت بالای گوشی و فقدان پورت USB-C از نکات منفی آیفون ۱۱ پرو مکس است.

وال استریت ژورنال: شارژدهی طولانی که برایش جان می دادیم

دوربین پر قدرت و عمر بالای باتری سری آیفون ۱۱ چشم «جوانا استرن»، کارشناس WSJ را هم گرفته است:

آیفون ۱۱: این گوشی یک روز کامل نقش موبایل اصلی من را ایفا کرد. علی رغم استفاده از ایمیل، تماس های تلفنی زیاد، گشت و گذار فراوان در اینستاگرام و توییتر در ساعت ۲۳:۳۰ هنوز ۱۵ درصد از شارژ باقی مانده بود. هرچند اپل وعده یک ساعت شارژدهی بیشتر نسبت به آیفون XR را داده بود اما آیفون ۱۱ با یکبار شارژ ۱۳ ساعت و ۲۰ دقیقه ویدیوهای یوتیوب را پلی می کند که فقط ۲۰ دقیقه از مدل XR بیشتر است.

آیفون ۱۱ پرو: با استفاده از این مدل به عنوان گوشی اصلی تا ساعت ۲۳ شارژ باتری به زیر ۱۰ درصد رسید . ۱۱ پرو هم ۱۳ ساعت ویدیوهای یوتیوب را پخش می کند؛ رکوردی که ۳ ساعت از آیفون XS بهتر است.

آیفون ۱۱ پرو مکس: تا آخر شب باتری هنوز ۲۰ درصد جان داشت و همین مقدار فردا صبح هم کارم راه انداخت. این گوشی پس از یک روز کامل تست دوربین در نیویورک ۲۵ درصد شارژ داشت در حالی که این میزان برای دو مدل دیگر از ۱۰ درصد فراتر نمی رفت.

تک کرانچ: آیفون ۱۱ پر فروش می شود

«متیو پانزارینو»، سردبیر تک کرانچ هم در بررسی سری آیفون ۱۱ روی گفته های ورج در مورد بالانس بهتر کنتراست و رنگ بعد از ارتقای الگوریتم های HDR صحه می گذارد. جالب اینجاست که پانزارینو هم شیفته Night Mode شده:

اجازه دهید از همین اول یک چیز را روشن کنم: Night Mode آیفون ۱۱ فوق العاده است. رندر رنگ ها و اکسپوژر در نوع خود بهترین است و دوربین هیچ گوشی دیگری در نور کم به پای آن نمی رسد.

این کارشناس که علاقه ای به استفاده از قاب های محافظ ندارد، از پرداخت مات پنل پشتی آیفون ۱۱ پرو رضایت دارد چون احتمال لیز خوردن پرچمدار هزار دلاری و به فنا رفتن آنرا کاهش می دهد. هرچند پیکربندی دوربین دستمایه تمسخر آیفون ۱۱ پرو شده اما از نظر سردبیر تک کرانچ اپل بهترین راه را برای جای دادن ماژول در بدنه در پیش گرفته است.

پانزارینو پس از تست Night Mode در دیزنی لند تاکید کرده که این ویژگی در آیفون ۱۱ با سوژه های متحرک تا حدودی مشکل دارد.

او با تحسین از تصویربرداری سلفی صحنه آهسته یا همان Slofies، محبوب شدن این قابلیت میان کاربران را پیش بینی کرده با این حال تفاوت چندانی ببین Face ID آیفون ۱۱ با نسل قبلی نمی بیند. از نظر این کارشناس پرچمدار ۷۰۰ دلاری اپل به واسطه قابلیت های فراوان و قیمت مناسب پر فروش خواهد شد.

نیویورک تایمز: حالا زمان به‌روز کردن گوشی آیفون است

اپل در سری جدید پرچمدارهای خود دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی را به ۱۲ مگاپیکسل ارتقا داده است. همچنین دوربین سلفی حالا دامنه دید گسترده تری دارد و این عوامل باعث شده کارشناس نیویورک تایمز هم مثل دیگر منتقدان از کیفیت تصاویر سلفی ابراز رضایت کند.

«برایان چن»، کارشناس این نشریه لنزهای فوق عریض آیفون ۱۱ را شاخص ترین ویژگی ها این دستگاه ها می داند. وی به مخاطبان توصیه کرده اگر در ۳ سال گذشته آیفون خود را به روز نکرده اند، حالا زمان آن فرارسیده چون گوشی های جدید نه تنها از هر نظر نسبت به نسل قبل بهترند، بلکه قیمت آیفون ۱۱ نسبت به XR در زمان معرفی پایین تر است.

انگجت: گوشی‌هایی بهتر ولی نه پیشگام

هرچند اپل از سخت افزارهای جدیدی در این سری استفاده کرده اما تفاوت سرعت آنها در باز کردن منوها و اجرای اپ ها نسبت به مدل قبلی آنقدرها به چشم نمی آید. از نظر کارشناس این سایت قیمت بالا، فقدان جزییات در تصاویر ثبت شده با دوربین فوق عریض و عدم پایداری حین قرار دادن گوشی روی سطح صاف از انتقاداتی است که می توان به آیفون ‍‍۱۱ پرو و پرو مکس وارد کرد.

به گفته انگجت نمایشگر سوپر رتینا XDR نسبت به پنل آیفون XS روشن تر است و رنگ ها را به شکل گرمتری به تصویر می کشد؛ با این حال منتقد سایت پنل مدل های پارسال را ترجیح می دهد. در هر صورت تفاوت تناژ رنگ ها در صورت استفاده از True Ton از بین می رود.

بهینه سازی اسپیکرها یکی دیگر از مزایای آیفون های جدید است. هرچند حجم صدا تغییر چندانی نکرده اما جداسازی بهتر کانال های صوتی چپ و راست تجربه شنیداری را دلپذیرتر ساخته است.

یو اس ای تودی: دوربین عالی، باتری خوب اما نه یک خرید الزامی

منتقد این نشریه آمریکایی پس از یک هفته بررسی سری آیفون ۱۱ ، پرچمدارهای جدید را بهترین موبایل هایی می داند که تا حالا از زیر دست اپل خارج شده اند. با این وجود تغییرات تازه را در حدی نمی داند که کاربران مدل XS را کنار گذاشته و چند صد دلار برای خرید مدل جدید هزینه کنند.

تصویر ثبت شده با دوربین واید آیفون ۱۱ پرو

«ادوارد بیگ» برآمدگی دوربین ۳ گانه را به ماشین اصلاح ریزر تشبیه می کند. به گفته این منتقد دخترش در عین حال که چیدمان دوربین را زشت می داند، اصرار به خریدن آیفون ۱۱ پرو دارد. ظاهر این جمله استعاره از کسانی است که فارغ از ویژگی های آیفون به خرید آن علاقه دارند. بیگ بر خلاف سردبیر تک کرانچ از افزایش سرعت و دامنه دید Face ID می گوید:

حتی زمانی که گوشی روی میز قرار دارد، Face ID از فاصله نسبتا دور و از زوایای کناری هم قادر به شناسایی چهره و بازگشایی قفل است.

جمع بندی بررسی سری آیفون ۱۱

شاخص ترین قابلیت آیفون ۱۱ بدون تردید دوربین قدرتمند آن و به ویژه تصویربرداری در نور کم است که بلا استثنا از سوی منتقدان تحسین شده. ظاهرا برخی ترجیح داده اند پیکربندی عجیب دوربین را نادیده بگیرند اما تعدادی دیگر از تشبیه این برآمدگی به ماشین اصلاح ابایی ندارند.

این کارشناسان علی رغم تمجید از پرچمدارهای اپل، به مخاطبان توصیه کرده اند از کنار گذاشتن آیفون های X یا XS برای خرید مدل جدید صرف نظر کنند چون بهینه سازی ها به حدی نیست که ارزش چند صد دلار هزینه بیشتر داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • FromEarth
    FromEarth | ۲۸ شهریور ۱۳۹۸

    اتفاقا منم توی هم پادکست، هم اپل نیوز، موضوعی که توی نقدشون اشاره می کردن این بود که اگه آیفونتون مربوط به کمتر از 3 ساله، قطعا توصیه نمی کنیم به خاطر مدل جدیدا تعویض کنین. صادقانه هیچ ویژگی خاصی نداره.
    پردازنده قوی تر؟! همین الان پردازنده آیفون 7 تمام کارا رو با سرعت بسیار بالا انجام میده.
    توهم خرید به مشتری سعی می کنن القا کنن این کمپانی ها. من با اینکه خودم آیفون دارم و دلایل زیادی هم برای داشتنش دارم، اما هیچ علاقه ای به آپگرید ندارم.
    راستی طراحی دوربین پشتش خیلی خیلی خیلی زشته!

  • zitanix
    zitanix | ۲۸ شهریور ۱۳۹۸

    هیچی اندروید نمیشه
    ادم دیوانه هست بره تو اکوسیستم پر از محدودیت

  • artan11
    artan11 | ۲۸ شهریور ۱۳۹۸

    وقتیکه ایفون ایرانیها را خیلی راحت قبل از بقیه شرکتهای امریکایی تحریم کرد و ضدیتش را با ایرانیها بارها نشان داده چرا بازهم شما ایفون را بررسی و تبلیغ میکنید تحقیر دیگه بیشتر از اینم میشه

    • eagle2
      eagle2 | ۲۸ شهریور ۱۳۹۸

      واقعا که این شرکت آیفون خیلی بده، چقدرم این محصول آخرشون به اسم اپل مزخرفه ?

    • Erfaan Zandii
      Erfaan Zandii | ۲۸ شهریور ۱۳۹۸

      الان تبلیغ کردن به نظرت؟ شرکت ایفون واقعا در حق اپل دارهای ایرانی ظلم‌کرده خخخخخخخ

      • zitanix
        zitanix | ۲۸ شهریور ۱۳۹۸

        به حماقت ماها داره می خنده

    • dariush eghbali
      dariush eghbali | ۲۸ شهریور ۱۳۹۸

      مگه اپل توایران شعبه داره یااپ استور داره؟؟ازروی معده حرف نزن،بررسی تکنولوژی برای همه است چه دشمن چه دوست،شمااگه بهت فشارمیاد،نخون

    • saeed
      saeed | ۲۸ شهریور ۱۳۹۸

      خیلی ساله به ایرانی داره توهین میشه اونم از داخل ، از خارج کسی با شما دشمنی نداره توهم نزن ...

  • Shadmehr
    Shadmehr | ۲۷ شهریور ۱۳۹۸

    همینطور که متن رو میخونم و لا به لاش تصاویر مقایسه دوربین ایفون یازده با بقیه گوشی هارو میبینم متوجه شدم که این روزنامه ها چیزی جز مزخرف گفتن بلد نیستن...واقعا توی کاربری عمومی هیچ تفاوتی احساس نمیشه

  • amrmhmmd۱۹۹۵@gmail.com
    amrmhmmd۱۹۹۵@gmail.com | ۲۷ شهریور ۱۳۹۸

    چرا دیگه نمیشه سیو کرد پست هارو؟!

    • mahdi89
      mahdi89 | ۲۷ شهریور ۱۳۹۸

      منم همین مشکل و دارم

مطالب پیشنهادی