ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری فیسبوک و ری بن برای توسعه عینک هوشمند

گفته می‌شود فیسبوک در حال ساخت عینک‌هایی با قابلیت واقعیت افزوده است. این غول آمریکایی برای توسعه عینک هوشمند خود با شرکت لوکساتیکا، سازنده عینک های ری بن همکاری می‌کند تا بتواند محصول خود را ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

گفته می‌شود فیسبوک در حال ساخت عینک‌هایی با قابلیت واقعیت افزوده است. این غول آمریکایی برای توسعه عینک هوشمند خود با شرکت لوکساتیکا، سازنده عینک های ری بن همکاری می‌کند تا بتواند محصول خود را تا سال ۲۰۲۳ وارد بازار کند.

به گزارش CNBC این عینک‌ با نام رمز «اوریون» شناخته می‌شود و شرکت ری بن روی مراحل توسعه آن نظارت مستقیم خواهد داشت. این عینک قرار است تجربه واقعیت افزوده مستقل را برای کاربران به ارمغان بیاورد، یعنی نیازی به گوشی همراه نخواهد بود.

عینک هوشمند اوریون می‌تواند بدون نیاز به گوشی همراه به تماس‌ها پاسخ دهد و اطلاعات مورد نیاز کاربران را در صفحه نمایش کوچکی نشان دهد. در نتیجه باعث می‌شود تا حدودی قابلیت‌های آن مشابه گوگل گلس قلمداد شود. همچنین گفته می‌شود اوریون از یک دوربین برای لایو استریم نیز بهره‌مند است تا کاربران بتوانند بخش‌‌های هیجان‌انگیز زندگی خود را به صورت زنده پخش کنند.

عینک هوشمند فیس بوک
شمای عینک هوشمند اوریون

همچنین در بخش دیگری از این گزارش آمده است که همکاری ری بن و فیسبوک محدود به توسعه اوریون نمی‌شود. قرار است ری بن از عینک هوشمند خود با نام رمزی «استلا» رونمایی کند که مشابه اوریون دارای قابلیت لایو استریم خواهد بود. همچنین احتمالا عینک هوشمند ری بن زودتر از اوریون به بازار عرضه شود و به انحصار عینک‌های اسپکتکلز اسنپ پایان دهد.

همچنین با توجه به این که ری بن بر مراحل توسعه این عینک‌ها نظارت دارد، می‌توان انتظار داشت که عینک‌های اوریون و استلا از طراحی‌های زیبایی برخوردار باشند و به نوعی پای تکنولوژی را به عرصه مد نیز باز کنند.

این اولین تجربه فیسبوک از تکنولوژی واقعیت افزوده یا مجازی نیست و می‌دانیم که فیسبوک با اکیلس به خوبی جای پای خود را در بازار تکنولوژی واقعیت مجازی محکم کرده است. در نتیجه می‌توان احتمال موفقیت این عینک‌ها را تا حدودی مثبت ارزیابی کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی