ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ از تکنولوژی جدید خود برای ساخت حافظه های SSD نامیرا رونمایی کرد

روز گذشته سامسونگ از پیشرفت های تازه خود در تکنولوژی اس اس دی خبر داد که میتواند به افزایش قابل توجه عمر این حافظه ها بیانجامد. نرم افزار ارائه شده توسط سامسونگ برای حافظه های ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

روز گذشته سامسونگ از پیشرفت های تازه خود در تکنولوژی اس اس دی خبر داد که میتواند به افزایش قابل توجه عمر این حافظه ها بیانجامد.

نرم افزار ارائه شده توسط سامسونگ برای حافظه های SSD که تحت عنوان نوآوری پیشرو صنعت از آن یاد شده دارای قابلیتی به نام fail-in-place یا به اختصار FIP است که در واقع نامیرایی این حافظه ها را ممکن می کند. سامسونگ ادعا کرده این قابلیت مشکل بالقوه سوختگی چیپ که باعث پایان عمر حافظه های فلش می شود را از بین می برد.

به طور معمول لایه ایزوله کننده ای که از واحد های حافظه در یک سکتور حفاظت می کند براثر گذشت زمان و قرار گرفتن در معرض الکتریسیته کیفیت خود را از دست می دهد. این در واقع پیامد طبیعی استفاده از SSD هاست چراکه اطلاعات با استفاده از نوعی سیگنال الکتریکی در آنها جریان پیدا میکنند. با گذشت زمان که مقدار کافی از الکتریسیته با این لایه حفاظتی برخورد کرد، این مکانیزم کارایی خود را از دست می دهد و این یعنی دیگر هیچ دیتایی قابلیت نوشته شدن در آن سکتور خاص را نخواهد داشت هرچند که امکان خوانش اطلاعات از آن هنوز وجود دارد.

SSD سامسونگ

این در واقع مبنای فناوری ارائه شده توسط سامسونگ است. تکنولوژی FIP به لحاظ نظری این قابلیت را دارد که خرابی تک تک چیپ های NAND را تشخیص داده و به نرم افزار داخلی SSD اجازه دهد که از دیتای موجود در آن، روی سکتور دیگری با چیپ جدید کپی تهیه کند. در واقع ایده اصلی این است که تمامی این فرایندها در کسری از ثانیه و زمانی انجام شوند که شما مشغول بازیابی اطلاعات تان هستید.

در برهه کنونی قابلیت نرم افزاری معرفی شده توسط سامسونگ صرفا روی SSDهای سروری خود این شرکت خصوصا سری PM1733 و PM1735 مورد استفاده قرار خواهند گرفت که از ظرفیت ۰.۸ ترابایت (۸۰۰ گیگابایت) تا ۳۰.۷۲ ترابایت را شامل می شوند و با پشتیبانی از اینترفیس PCIe 4.0 تا دوبرابر سرعت اس اس دی های نسل سه را ارائه خواهند کرد.

سامسونگ هنوز قیمتی برای حافظه های SSD جدید خود اعلام نکرده اما با در نظر داشتن حوزه استفاده انتظار می رود که قیمتی چند هزار دلاری داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی