ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حملات سایبری
تکنولوژی

حملات سایبری موفق به تاسیسات نفتی و زیرساخت‌های حیاتی کشور تکذیب شد

مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری اعلام کرد که بر اساس رصدهای صورت گرفته، حمله سایبری موفقی به تاسیسات نفتی و سایر زیرساخت‌های حیاتی کشور صورت نگرفته است. مرکز مدیریت راهبردی افتا اعلام کرد که برخلاف ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۵:۵۷

مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری اعلام کرد که بر اساس رصدهای صورت گرفته، حمله سایبری موفقی به تاسیسات نفتی و سایر زیرساخت‌های حیاتی کشور صورت نگرفته است.

مرکز مدیریت راهبردی افتا اعلام کرد که برخلاف ادعاهای امروز رسانه‌‌های غربی مبنی بر حملات سایبری موفق به تاسیسات نفتی و سایر زیرساخت‌های حیاتی ایران، چنین اتفاقی صحت ندارد.

در پی این خبر، سخنگوی وزارت نفت این موضوع را تکذیب کرد و گفت فعالیت تاسیسات نفتی ایران طبق روال عادی ادامه دارد. از سوی دیگر «امیر ناظمی» معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز در این مورد واکنش نشان داد و در توییتر خود نوشت:

«در ۴۸ ساعت اخیر رویداد غیرمنتظره‌ای که نشانگر یک حمله سایبری باشد در سپر دژفا دیده نشده است. گزاره «جنگی نخواهد شد» شامل حوزه سایبری نیز خواهد بود؛ هرچند آمادگی‌های کافی برای مقابله هم داریم. دژفا نشانه مهمی از رشد شبکه ملی اطلاعات است.»

حملات سایبری

دژفا یک طرح امنیتی جامع از انواع سامانه‌های امنیتی است که بخش عظیمی از تهدیدات موجود در شبکه‌ها بخصوص شبکه ملی اطلاعات را شناسایی و با آن مقابله می‌کند. این سپر امنیتی با هدف مقابله با حملات سایبری و حمایت از تداوم خدمات دیجیتال، اردیبهشت ماه امسال توسط «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات رونمایی شد.

این سامانه‌ها صرفاً برای شناسایی و مقابله با تهدیدات شبکه ملی اطلاعات نیست و می‌تواند تهدیدات زیرساخت‌ها، محیط وب، غیر وب (تجهیزات)، تلفن همراه، تجهیزات حوزه صنعت و دیگر موارد را شناسایی کرده و با آنها مقابله کند. پیش از این از نمونه‌های خارجی در ابزارهای داخل کشور استفاده می‌شد اما در طی یک بازه  زمانی ۱۰ ساله این طرح پروژه جامع امنیتی قوی و محکم شکل گرفت و در نهایت دژفا با هزینه‌ای ۲۰۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شد. دژفا در حال حاضر شامل ۱۰ پروژه‌ بومی برای امن‌سازی داده‌های مردم و کسب‌وکارها است و گفته می‌شود در آینده به تعداد آن افزوده می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Py LordVaderX
    Py LordVaderX | ۳۰ شهریور ۱۳۹۸

    وای خدا الان است که کماندو های ارنولد و مرد اهنی و کاپیتان امریکا بیایند دست ما را از پشت ببرند و بدون اینکه غیر نظامیان کشته شوند ما سپاهیان را قلع و قمح کنند
    البته اشتباه گفتم کاپیتان امریکا که چند وقت پیش وسط اسمان و زمین کله ملق مثل گنجشکک اشی مشی افتاد تو خلیج پارس و تکه هایش را ماهیگیر های ایرانی جمع می کردند
    مرد اهنی هم احتمالا یک گوشه با تتلو گلی می زند و با خودکار بیک کوک از روی کاغذ می کشد
    ارنولد هم از دست ملنیا اعصابش خرد شده یک گوشه با بروبکس پاسوری بازی می کند
    ای بابا د بیا بجنگ دیگه فقط هارت پورتت ماله خالییود است اون بیچاره مستر ربات مورفینی چه گناهی کرده پشت کالی هی زور میزند و شاش بند می شود

  • آریا
    آریا | ۳۰ شهریور ۱۳۹۸

    عه تکذیب شد؟
    پس حتما موفق بوده ?

  • Py LordVaderX
    Py LordVaderX | ۳۰ شهریور ۱۳۹۸

    مقاله خوانده و فیلم خالییودی به بدن می زند و بر می گردد و از روی ترجمه اراجیف توئیت فارسی وزارت خارجه امریکا با جابه جایی کلمات کامنتی چرت می زند و برای اینکه خودش کامنتش را باور کند مهد کودک من و تو را تماشا می کند و خیلی اهسته می گوید میم ر گاف دیکتاتور ? ? ?

مطالب پیشنهادی