ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت کنترل سرعت پردازنده با iOS 13.1 به آیفون‌های XR و XS می‌آید

همانطور که حتما در جریان هستید بعد از عرضه آیفون 11 و آیفون 11 پرو، بالاخره iOS 13 هم برای گوشی‌های اپل منتشر شد. حالا قرار است در تاریخ 2 مهر (24 سپتامبر) iOS 13.1 ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

همانطور که حتما در جریان هستید بعد از عرضه آیفون 11 و آیفون 11 پرو، بالاخره iOS 13 هم برای گوشی‌های اپل منتشر شد. حالا قرار است در تاریخ 2 مهر (24 سپتامبر) iOS 13.1 نیز عرضه شده و قابلیت کم کردن حداکثر کلاک برای کاهش مصرف باتری را به کاربران آیفون XR و آیفون XS هدیه کند.

اپل برای اولین بار در سال 2017 اعلام کرد که این قابلیت را برای آیفون‌های موجود عرضه کرده که در آن زمان موجب به وجود آمدن بحث‌های فراوانی شد و در نهایت باعث شد که این شرکت برای کاربران باتری 29 دلاری خارج از گارانتی فراهم کند. استدلال اپل برای ارائه این سرویس جبران خاموش شدن‌های مداوم دستگاه بود که باعث مستهلک شدن باتری می‌شد.

iOS 13.1

جنجال پیرامون این موضوع از آنجا شروع شد که به عقیده برخی، اپل به این منظور سرعت دستگاه‌های قدیمی‌تر را کم کرده تا بتواند کاربران را برای خرید دستگاه جدید مجاب کند. در پی اعمال این قابلیت بدون اطلاع دادن به کاربران، اپل در نهایت قابلیت فعال یا غیر فعال کردن آن را در اختیار کاربران قرار داد. در صورت ضعیف شدن باتری می‌شد این قابلیت را فعال کرد و در سایر موارد هم امکان غیر فعال کردن مجدد آن برای کاربران وجود داشت.

در واقع تمام دستگاه‌هایی که از باتری استفاده می‌کنند با گذشت زمان و ضعیف شدن باتری‌شان دچار مشکلاتی می‌شوند. چنین مشکلاتی می‌تواند به خاموش شدن‌های پیاپی و کم شدن سرعت گوشی منجر شود. به هر صورت اپل تنها شرکتی بود که تصمیم به کم کردن سرعت عملکردی گوشی‌ها به خاطر گذر عمر آن‌ها گرفت. این در حالی بود که شرکت‌هایی مثل ال جی، سامسونگ، موتورولا و HTC اعلام کرده بودند که از چنین متدی استفاده نخواهند کرد.

در حال حاضر آیفون‌های 2019 اپل به امکانات مدیریت عملکرد پیشرفته‌تری مجهز شده‌اند که می‌تواند اثرات ناشی از کم کردن سرعت سی‌پی‌یو را کاهش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی