ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برند Pocophone مالکیت شیائومی بازار آمریکا
تکنولوژی

زوم دیجیتال خیره کننده در تصویر ثبت شده با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گوشی شیائومی

شیائومی و سامسونگ در بیانیه‌ای از همکاری خود برای باز کردن پای سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی به گوشی‌های هوشمند گفته بودند. به نظر می‌رسد اولین گوشی هوشمندی که به این سنسور مجهز می‌شود شیائومی Mi Mix ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱ مهر ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

شیائومی و سامسونگ در بیانیه‌ای از همکاری خود برای باز کردن پای سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی به گوشی‌های هوشمند گفته بودند. به نظر می‌رسد اولین گوشی هوشمندی که به این سنسور مجهز می‌شود شیائومی Mi Mix Alpha است.

این برند چینی با انتشار تصاویر ثبت شده توسط این سنسور در شبکه مجازی ویبو، توانایی زوم دیجیتال این سنسور را به رخ همگان کشیده است. البته شرایط عکس‌های ذکر شده به شدت تحت کنترل بوده و نورپردازی آن‌ها با حالت‌های معمولی به کلی متفاوت است.

با این حال عکس های فوق همگی دارای رزولوشن ۱۲۰۳۲ در ۹۰۲۴ هستند که نوید سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی را می‌دهند. همچنین شعار تبلیغاتی این عکس‌ها هم «دوران ۱۰۰ مگاپیکسلی» نوشته شده که به نوعی این سنسور را تایید می‌کند.

سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی
قابلیت زوم دیجیتال سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی

همچنین برای جا دادن این همه پیکسل در سنسوری که بتوان داخل گوشی‌های هوشمند کار گذاشت، باید اندازه هر پیکسل را بسیار کوچک کردکه اولین نتیجه آن عکس‌های نه چندان با کیفیت در محیط‌های کم نور خواهد بود.

تجربیاتی که ما از گوشی‌هایی با سنسور‌های ۴۸ مگاپیکسلی داشتیم، می‌توان گفت که اگر این سنسور‌ها نور کافی را جذب نکنند، نتایج ناامید کننده‌ای را برای کاربران به دنبال خواهند داشت.

با این حال ابتدا گفته می‌شد که اولین گوشی معرفی شده با این دوربین Mi 9 Pro 5G خواهد بود ولی با توجه به اطلاعات به دست آمده می‌دانیم که این گوشی دوربین ۳ گانه خواهد داشت. سنسور اصلی آن ۴۸ مگاپیکسلی خواهد بود که توسط دوربین‌های تله فوتو و اولترا واید همراهی خواهد شد. در نتیجه تنها گوشی هوشمندی که شیائومی می تواند با این سنسور معرفی کند، Mi Mix Alpha خواهد بود.

قرار است گوشی Mi Mix Alpha فردا در مراسمی رونمایی شود. همچنین گفته می‌شود این گوشی علاوه بر داشتن سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی، طراحی متفاوتی نیز دارد و نمایشگر آن از نوع آبشاری بدون حاشیه خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • یاس کبود
    یاس کبود | ۱ مهر ۱۳۹۸

    تا بوده جنگ عدد مگاپیکسل بوده،یه عده هم که میگن هرچه عدد بالاتر باشه کیفیت بهتری داره!!ا?

مطالب پیشنهادی