ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مقایسه شتاب سه خودرو متفاوت توسط TOP GEAR؛ مرسدس G Class در برابر پورشه 718 و آئودی RS3

به شکل سنتی معمولا خودروهای شاسی بلند و سنگین وزن، نمی توانند در برابر کوپه های اسپرت ساخت پورشه حرفی برای زدن داشته باشند، اما اینبار کارشناسان مجله مشهور انگلیسی تاپ گیر تصمیم گرفته اند ...

سید محمد سعید چاوشی
نوشته شده توسط سید محمد سعید چاوشی | ۱ مهر ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

به شکل سنتی معمولا خودروهای شاسی بلند و سنگین وزن، نمی توانند در برابر کوپه های اسپرت ساخت پورشه حرفی برای زدن داشته باشند، اما اینبار کارشناسان مجله مشهور انگلیسی تاپ گیر تصمیم گرفته اند تا یک SUV مسلح به موتور V8 را در مقابل یک کوپه اسپرت و یک استیشن واگن چابک قرار دهند، تا مشخص شود که ذهنیت اولیه از عملکرد خودروها در سال 2019 تا چه حد با واقعیت توانایی آن ها بر روی جاده مطابقت دارد.

مرسدس G Class اگرچه در ظاهر متواضع به نظر می رسد اما در مورد قدرت بسیار طماع است . این شاسی بلند که از اولین نسل تا آخرین نسل خود از یک زبان طراحی پیروی کرده است تغییرات ظاهری چندانی به خود ندیده اما قلب تپنده آن به شدت دستخوش تغییر شده است. موتور V8 حتی اگر بر روی یک SUV نیز به کار برود باز هم آن را تبدیل به یک خودرو وحشی می کند.

قدرت 576 اسب بخاری تولیدی موتور این خودرو به کمک گشتاور 850 نیوتن بر متری آن وظیفه حرکت این غول 2500 کیلوگرمی را دارد. برای تست این خودرو آن را در مقابل Audi RS3 قرار داده اند. این خودروی تولیدی آئودی به کمک یک موتور 5 سیلندر، 394 اسب بخار و 480 نیوتن بر متر گشتاور تولید کرده و نیروی تولیدی را با همکاری سستم انتقال قدرت خود به 4 چرخ خودرو منتقل می کند. خودرو بعدی که در مقابل مرسدس G Class قرار گرفته است پورشه 718 Cayman GTS است که موتور 4 سیلندر آن توان تولید 360 اسب بخار و 430 نیوتن بر متر گشتاور را داشته و نیروی تولیدی این موتور به چرخ های عقب منتقل می شود.

پورشه

نکته قابل توجه این است که وزن این دو خودرو بسیار کمتر از G Class است. وزن RS3 برابر 1520 کیلوگرم و وزن پورشه برابر 1480 کیلوگرم است. در ادامه از شما دعوت می کنیم که برای مشاهده نتیجه مسابقه برگزار شده بین این سه خودرو با ما همراه باشید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی