ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جریمه‌های ۵ تا ۳۰ میلیارد تومانی در انتظار سوءاستفاده‌ کنندگان از کدهای دستوری

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، در جلسه ۲۹۲ خود مصوب کرده است که متخلفان خدمات کدهای دستوری از ۵ تا ۳۰ میلیارد تومان جریمه می‌شوند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در هفته‌های اخیر از احتمال قطع تمامی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲ مهر ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۶

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، در جلسه ۲۹۲ خود مصوب کرده است که متخلفان خدمات کدهای دستوری از ۵ تا ۳۰ میلیارد تومان جریمه می‌شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در هفته‌های اخیر از احتمال قطع تمامی خدمات ارزش افزوده خبر داده بود و اکنون به نظر می‌رسد این مصوبه‌ی سخت‌گیرانه، شروعی برای نظارت بیشتر وزارت ارتباطات بر خدمات ارزش افزوده است.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوب کرده است که ارائه خدمات مبتنی بر کد دستوری (USSD) به خدمات دهندگان، فقط برای استعلام، اطلاع‌رسانی و تراکنش‌های مالی که منع قانونی ندارند باید استفاده شود و ارائه خدمات اختصاصی دارندگان پروانه به مشترکین خود از طریق کد دستوری نیز بلامانع است.

از سوی دیگر ذکر شده که ارائه خدمات عمومی و دولت الکترونیکی از طریق کد دستوری، صرفاً با تایید سازمان تنظیم مقررات بدون مانع است.

بخش مهمی از این مصوبه مربوط به این بخش است که دارندگان پروانه موظف هستند نسبت به ثبت و انتشار فهرست کدهای دستوری، نوع و هزینه ارائه خدمت و مشخصات دقیق خدمات دهندگان مربوط در درگاه اطلاع رسانی رسمی خود اقدام کنند.

نکته مهم دیگر این مصوبه، رایگان بودن خدمات کد دستوری برای مشترکان است. در واقع، استفاده از کد دستوری برای مشترک رایگان و بدون هزینه عنوان شده و در صورتی که ارائه خدمت مبتنی بر این کد برای مشترک هزینه داشته باشد، خدمت دهنده موظف است قبل از ارائه خدمت نسبت به اعلام هزینه به مشترک و اخذ تاییدیه وی اقدام کند.

همچنین اگر دارنده پروانه از هر یک از مصوبات و دستورالعمل‌های مربوطه ابلاغی توسط سازمان تنظیم مقررات تخلفی داشته باشد، برای اولین بار تا ۵ میلیارد تومان و برای بار دوم بین ۵ تا ۱۰ میلیارد تومان جریمه می‌شود. تخلف برای بار سوم نیز بین ۱۰ تا ۳۰ میلیارد تومان جریمه در پی خواهد داشت که می‌تواند منجر به لغو پروانه نیز شود.

متن کامل این مصوبه‌ی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از اینجا قابل دریافت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی