ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک: پست‌های سیاستمداران را حتی در صورت زیر پا گذاشتن قوانین حذف نمی‌کنیم

بر اساس اعلام فیسبوک سیاستمداران تا زمانی که در حال انجام تبلیغات نباشند ملزم به رعایت دستورالعمل‌های انتشار پست در این شبکه اجتماعی نیستند و قوانین آزادی بیان فیسبوک برای آن‌ها نیز صادق خواهد بود. ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۳ مهر ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰

بر اساس اعلام فیسبوک سیاستمداران تا زمانی که در حال انجام تبلیغات نباشند ملزم به رعایت دستورالعمل‌های انتشار پست در این شبکه اجتماعی نیستند و قوانین آزادی بیان فیسبوک برای آن‌ها نیز صادق خواهد بود.

فیسبوک برای شفاف‌سازی در مورد محتوای انتشار یافته توسط سیاستمداران گفت:

وظیفه ما نیست که در صحبت‌های سیاستمداران مداخله کنیم. با این حال اگر پست‌هایی از آن‌ها ببینیم که می‌تواند منجر به خشونت و آسیب در دنیای واقعی شود آن‌ها را حذف خواهیم کرد.

این قانون در واقع انعکاسی از سیاست‌های مشابهی است که توییتر دنبال می‌کند و بر اساس قوانین پیشین فیسبوک در مورد ارزش اخبار و بررسی واقعیت آن‌ها بنا شده است. اما با توجه به نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری 2020 فیسبوک به صورت واضح اعلام کرده که قصد دارد از جریانات سیاسی دور باشد.

مدیر ارتباطات فیسبوک «نیک کلگ» که پیشتر نخست وزیر انگلستان بوده درباره دستورالعمل مذکور توضیح داد:

اگر کسی بیانیه‌ای منتشر کند یا پستی به اشتراک بگذارد که از قوانین پلتفرم ما تبعیت نمی‌کند، تا زمانی که مطمئن باشیم علاقه مخاطبان به دیدن چنین مطلبی به صدمات وارد شده توسط آن می‌چربد، آن را حذف نخواهیم کرد.

از حالا به بعد با صحبت‌های سیاستمداران هم چنین برخوردی خواهیم داشت و با آن‌ها به صورت محتوای با ارزشی که نیاز است دیده و شنیده شوند برخورد خواهیم کرد.

آزادی بیان فیسبوک

البته در این موضوع دو استثنا هم وجود دارد. تبلیغاتی که برای آن‌ها هزینه می‌شود همچنان باید از دستورالعمل‌های عمومی فیسبوک تبعیت کنند و صحبت‌هایی که منجر به اعمال خشونت و صدمه می‌شوند هم در هر صورت غیر قابل قبول خواهند بود.

با این حال به نظر می‌رسد که بیانیه فیسبوک در این مورد خیلی هم موضوع را به صورت واضح و روشن بیان نمی‌کند. مثلا «حرفی که می‌تواند منجر به خشونت شود» و یا تعریف نشدن منظور کلگ از سیاستمداران از شفافیت موضوع می‌کاهد.با چنین تعریفی فیسبوک می‌تواند به انتخاب خودش تهدیدها علیه یک فرد خاص را حذف کرده و از افراد دیگر حمایت کند.

البته بر اساس گفته‌های کلگ «آن‌ها در فیسبوک قهرمانان آزادی بیان هستند و به جای محدود کردنش از آن دفاع خواهند کرد».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی