ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فروش جهانی تلفن های هوشمند
تکنولوژی

۲۰۱۹ بدترین سال از نظر فروش تلفن های هوشمند است؛ گارتنر

سه ماهه سوم امسال هنوز تمام نشده و به همین خاطر آمار فروش جهانی تلفن های هوشمند در این بازه تاکنون به دست نیامده است با این حال گارتنر اخیرا گزارش جالبی منتشر کرده که ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۵ مهر ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

سه ماهه سوم امسال هنوز تمام نشده و به همین خاطر آمار فروش جهانی تلفن های هوشمند در این بازه تاکنون به دست نیامده است با این حال گارتنر اخیرا گزارش جالبی منتشر کرده که تصویری کاملا تاریک را از دو فصل آتی پیش رویمان می گذارد.

گارتنر که از جمله شرکت های شناخته شده دنیا در زمینه تحقیقات بازار محسوب می شود در گزارش تازه خود پیش بینی کرده فروش تلفن های هوشمند تا پایان امسال با افتی ۳.۲ درصدی در مقایسه با سال قبل روبرو شود. به این ترتیب بدترین تحولات سال به سال صنعت موبایل از زمان ظهور آن را شاهد خواهیم بود و حتی افت قابل توجه فروش تلفن های هوشمند در سال گذشته نیز در مقابل امسال رنگ می بازد.

گارتنر پیش بینی کرده که امسال مجموعا ۱.۷۴ میلیارد تلفن هوشمند (شامل گوشی های غیر هوشمند و اسمارت فون ها) در سراسر جهان فروخته می شود که این رقم از ۱.۸ میلیارد دستگاهی که سال قبل فروخته شد به مقدار قابل توجهی کمتر است. خبر خوب اما اینکه امسال همه نشانه ها حکایت از بازگشت به رشد در سال آینده دارند که این نیز مرهون گسترش تکنولوژی 5G است.

به لطف تکنولوژی 5G فروش تلفن های هوشمند سال آینده افزایش می یابد

در واقع پیش بینی شده که استاندارد بعدی در حوزه ارتباطات موبایلی فروش تلفن های همراه در سال آینده را با افزایش ۲.۹ درصدی نسبت به سال قبل روبرو کند هرچند که تنها ده درصد از فروش جهانی سال آینده به گوشی های پشتیبانی کننده از 5G مربوط می شود. و اگر پیش بینی های گارتنر درست از آب در بیایند این رقم با سرعتی سرسام آور بالا می رود و تا سال ۲۰۲۳ بالغ بر نیمی از مقدار فروش تلفن های همراه در سراسر دنیا به گوشی های 5G مربوط خواهد شد.

فروش جهانی موبایل
صادرات جهانی محصولات الکترونیک از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ (براساس واحد میلیون عدد)

گارتنر در مورد بازار کلی تر محصولات الکترونیک که تبلت ها و پی سی ها را هم علاوه بر موبایل ها شامل می شود چشم اندازی حتی بدتر از این دارد و پیش بینی افت قابل توجه ۳.۷ درصدی را برای امسال مطرح کرده است. با این حال افزایش فروش اسمارت فون ها در سال ۲۰۲۰ به قدری هست که این کاهش را در بازار کامپیوترها و موبایل ها جبران کند.

نکته جالب اینکه به باور کارشناسان گارتنر بازار محصولاتی تحت عنوان الترا موبایل های پریمیم رشدی صعودی را طی می کند و طبق پیش بینی ها این رشد در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ نیز ادامه خواهد داشت. طبق اعلام خود گارتنر التراموبایل های پریمیم مواردی نظیر سری سرفیس پرو مایکروسافت مک بوک ایر اپل و دستگاه های تبدیل پذیری چون یوگا ۳ پرو لنوو را شامل می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی