ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معرفی پهپاد Typhoon H3؛ همکاری یونیک و لایکا برای تصویربرداری هوایی حرفه‌ای

شرکت چینی یونیک با همکاری لایکا پهپادی به نام Typhoon H3 را معرفی کرده‌اند تا دیگر همتایان خود مانند DJI در این صنعت را به چالش بکشند. این اولین تجربه لایکا در تولید دوربین‌ها مخصوص برای ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۶ مهر ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

شرکت چینی یونیک با همکاری لایکا پهپادی به نام Typhoon H3 را معرفی کرده‌اند تا دیگر همتایان خود مانند DJI در این صنعت را به چالش بکشند.

این اولین تجربه لایکا در تولید دوربین‌ها مخصوص برای پهپاد‌هاست. یونیک (Yuneec) می‌گوید دوربین ION L1 Pro لایکا، به منظور عکس‌بردای و فیلم‌برداری هوایی بهینه‌سازی شده تا بالاترین کیفیت ممکن را در اختیار کاربران قرار دهد. ونیان جیانگ موسس شرکت یونیک در این رابطه می‌گوید:

همکاری یونیک و لایکا بعث می‌شود تا ما بتوانیم از دید هنری آن‌ها برای تصویربرداری هوایی در پهپاد‌های خودمان استفاده کنیم. این دید به خوبی در اولین محصول ساخته شده ما خودنمایی می‌کند و بالاترین استاندارد‌ها کیفیتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

دوربین ION L1 Pro استفاده شده در Typhoon H3 بر پایه یک سنسور ۱ اینچی ۲۰ مگاپیکسلی ساخته شده است که به کمک یک گیمبال (لرزشگیر) ۳ محوره تصویر‌ برداری هوایی حرفه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این سنسور با گشودگی دیافراگم ۲.۸ و لنز ۲۳ میلیمتری، گستره دید ۹۱ درجه‌ای را با ارمغان می‌آورد. همچنین حساسیت این سنسور به نور نیز بسیار بالا بوده و تا ISO ۶۴۰۰ نیز بالا می‌رود. همچنین ۳ حالت عکاسی نیز برای پهپاد Typhoon H3 تعبیه شده است.

Typhoon H3

پروفایل DNG ادوبی به همراه عمق رنگ ۱۰ بیتی، دست کاربران را برای ویرایش ویدیو باز خواهد گذاشت. دوربین ION L1 Pro پهپاد Typhoon H3 قابلیت فیلم برداری با رزولوشن 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را نیز دارد.

این پهپاد دارای ۶ موتور است و در صورت خرابی یکی از موتور‌ها، می‌تواند به ۵ موتور سوییچ کند تا در جای امنی فرود بیاید یا به ادامه فیلم‌برداری بپردازد. پهپاد Typhoon H3 قابلیت‌های حصار مجازی و بازگشت به خانه هم نیز دارد تا سلامت دستگاه به خطر نیفتد. همچنین حالت‌های Follow Me، Orbit و Journey نیز در این پهپاد وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید به صورت خلاقانه اقدام به تصویر برداری کنید. برای مثال در حالت Orbit، پهپاد به دور سوژه میچرخد یا در حالت Journey، پهپاد Typhoon H3 ابتدا در مسیری اقدام به صعود کرده و سپس در بازگشت تصویر برداری می‌کند.

قابلیت جلوگیری از برخورد با مانع هم نیز توسط سنسور‌های اولتراسونیک در Typhoon H3 تعبیه شده و به کمک باتری ۵۲۵۰ میلی آمپر ساعتی، می‌تواند تا ۲۵ دقیقه در آسمان پرواز کند. سرعت پرواز پهپاد Typhoon H3 نیز ۷۲ گیلومتر بر ثانیه است که تا ارتفاع ۵۰۰ متری نیز صعود کرده و داده‌ها را تا فاصله ۲ کیلومتری نیز مخابره می‌کند. کیفیت انتقال تصاویر از پهپاد به سیستم‌ کنترل ۷ اینچی اندرویدی نیز از نوع HD عنوان شده و  وزن کلی دستگاه با دوربین ION L1 Pro لایکا نیز ۲.۲ کیلوگرم گزارش شده است.

قیمت پهپاد Typhoon H3 در اروپا ۲۴۰۰ یورو خواهد بود ور از طریق فروشگاه یونیک قابل خریداری است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی