ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

iOS 13.1.2
تکنولوژی

اپل و باگ‌های بی‌پایان؛ iOS 13.1.2 هم منتشر شد

زمانی که اپل iOS 13 را منتشر کرد، فکرش را هم نمی‌کرد که این سیستم‌عامل پر از باگ و مشکلات ریز و درشت باشد. اما مشکل اینجا بود که iOS 13 واقعا پر از باگ ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۹ مهر ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۲

زمانی که اپل iOS 13 را منتشر کرد، فکرش را هم نمی‌کرد که این سیستم‌عامل پر از باگ و مشکلات ریز و درشت باشد. اما مشکل اینجا بود که iOS 13 واقعا پر از باگ و مشکلات ریز و درشت بود. به همین دلیل iOS 13.1 برای رفع باگ‌ها و اضافه کردن چند قابلیت جدید منتشر شد. بعد از آن iOS 13.1.1 برای رفع باگ‌های بیشتر در اختیار کاربران قرار داد. همین چند ساعت پیش هم iOS 13.1.2 توسط اپل انتشار یافت تا در عرض ۲ هفته شاهد ۴ آپدیت کوچک و بزرگ باشیم.

اپل در آپدیت iOS 13.1.2 (و همچنین iPadOS 13.1.2) چند باگ کوچک را برطرف کرده است. یکی از آن‌ها نوار پیشرفت پشتیبان گیری از iCloud است که ممکن بود پس از اتمام پشتیبان گیری، همچنان به پیشرفت خود ادامه دهد. یعنی از کادر بیرون بزند. مشکلی بعدی که اپل به سراغش رفته دوربین است. پیش از این احتمال داشت که دوربین گوشی ۱۰۰۰ دلاری شما کار نکند یا کرش کند. اپل آن را هم برطرف کرده است.

iOS 13.1.2

باگ دیگری که مربوط به چراغ قوه آیفون‌ها می‌شد هم در این آپدیت از بین رفته و این قابلیت هم از این پس به درستی کار خواهد کرد. شاید عجیب‌ترین این باگ‌ها، پاک شدن داده‌های کالیبره صفحه نمایش آیفون باشد. ولی خوشبختانه پس از این آپدیت، صفحه نمایش Super Retina XDR آیفون ۱۱ نیز همانند گذشته کالیبره خواهد بود.

اپلیکیشن Shortcuts هم که ممکن بود از طریق فرامین صوتی Home Pod به درستی کار نکند، در این بروزرسانی جزئی به حالت معمول خود برگشته است. در‌ آخر هم در صورتی که بلوتوث آیفون شما به درستی به دستگاه اینفوتینمنت ماشینتان متصل نمی‌شد، پس از بروزرسانی به iOS 13.1.2 مشکلی در این رابطه نیز نخواهید داشت.

البته این نکنه فراموش نشود که اپل در حال تلاش مضاعف است تا بهترین تجربه کاربری را در اختیار کاربران خود قرار دهد و به همین دلیل این بروز رسانی‌های ریز و درشت را منتشر می‌کند. اما به قول یکی از کاربران دیجیاتو، اپل علاقه‌مندان و کاربران آیفون را تبدیل به بتا تستر کرده است. با این حال بهتر است که iOS 13.1.2 را روی گوشی خود نصب کنید تا اگر این مشکلات را تجربه نکرده‌اید، همچنان به تجربه نکردن آن ادامه دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • afshin saadatkia
    afshin saadatkia | ۱۴ مهر ۱۳۹۸

    با سلام
    بعد از اپدیت ۱۳.۱.۲ وقتی دوربین جلو رو باز میکنم صفحه یه تیکه سبزه و چیزی نشون نمیده ولی دوربین پشت مشکلی نداره ریست کلی کردم ولی بازم درست نشد بعضی موقه ها خوبه بعضی موقه ها این حالته گوشیم هم iphone x

  • Dale
    Dale | ۹ مهر ۱۳۹۸

    واقعا اپل آپدیت کامل رو قبل از انتشار نسخه جدید ios میده وقتی مشکلات تا حد زیادی رفع میشه اپل میاد آی او اس جدید رونمایی میکنه و تا یکسال فقط به روزرسانی میده بعد اون که کامل شد نسخه جدید معرفی میکنه.کلا اپل گوشی ساخته تا اول کاربراش مشکلات و درد و رنج رو بفهمن بعد به سعادت اخروی برسند.?

    • Sav
      Sav | ۹ مهر ۱۳۹۸

      دیدگاه شما به خاطر کم‌لطفی برخی سایت‌هاست. عنوان این مقاله می‌تونست «اپل و به‌روز‌رسانی‌های بی‌پایان» باشه که لااقل نشون بده اپل داره به کاربراش اهمیت می‌ده، نه اینکه با عنوان فعلیش سیستم عامل رو بکوبه.
      باگ رو همه سیستم عامل‌ها دارن. همین ویندوز ۱۰ چند ساله اومده؟ هر بیلدش کلی باگ داشته. حتی آخریش (۱۹۰۳) هم باگ داره. مثلا مشکل استفاده بیخود از منابع سی‌پی‌یو.
      حالا اگه اپل ظرف یک هفته بعد از ریلیز سیستم عامل، آپدیت بده و باگ رو درست کنه آدم بده هستش، ولی مایکروسافت بعد از چندین هفته درست نکنه آدم خوبه میشه؟

      • کتیبه سپید
        کتیبه سپید | ۹ مهر ۱۳۹۸

        دیدگاه شما هم شباهت به آدم پرستی داره. این باگ های پایه ای که دیگه نباید وجود داشته باشه. بیایم قبول کنیم که اپل با مرگ استیو جابز، مرد. میز و صندلی شرکتها که خلاقیت درست نمی کنن. یه آدم خلاق اومد شرکت و محصولاتی رو به وجود آورد، حالا هم اون آدم زیر خاکه.
        البته شما مختارید که همچنان طعمه این بازیِ کلمات بشین که اپل برای فریب مشتری هاش راه انداخته.

      • darksider
        darksider | ۹ مهر ۱۳۹۸

        شما و شیپل ها همیشه بازی با کلمات و مغلطه رو خوب بلدید چرا نمیخواید قبول کنید ریلیز 3 ورژن از 1 سیستم عامل تنها توی 1 هفته به خاطر اینه که باگ ها اونقدر بزرگ و غیر قایل توجیه هستن که اپل راهی جز ریلیز سریع اپدیت نمیبینه و تازه اینو یادت رفت بگی که چطور شد همین اپل تا ورژن 6 از ای او اس نهایت فاصله بین اپدیت هاش 6 ماه یک بار بود اما دقیقا از وقتی اومد و یسری امکانات بدیهی و تو ورژن 7 گذاشت این باگ ها و لگ ها شروع شدن و از اونموقع تا به حال درست که نشده روز به روز بدتر شده و اپل یه ورژن میده بیرون بعد برای بستن باگ های همون ورژن 20 تای دیگه میده و تازه هرکدوم این اپدیت ها باز خودشون باگ جدید دارن

مطالب پیشنهادی